۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کرملین:

پرونده جنایی علیه رئیس واگنر لغو می‌شود

پرونده جنایی علیه رئیس واگنر لغو می‌شود
کرملین ضمن تشکر از بلاروس برای خاتمه دادن به شورش گروه واگنر اعلام کرد پرونده رییس واگنر لغو شده و او می‌تواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند.
کد خبر : ۶۲۶۵۰۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از العربیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ضمن تشکر از اقدامات میانجی گرایانه الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس برای خاتمه دادن به شورش گروه واگنر گفت که پرونده جنانی علیه پریگوژین، رئیس گروه واگنر لغو خواهد شد و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد و کرملین کاری را که پریگوژین در آنجا انجام خواهد داد تعیین نخواهد کرد.

به گزارش العربیه، سخنگوی کرملین همچنین گفت که هیچگونه اقدام قضایی علیه افراد مسلح گروه واگنر که در این شورش حضور داشته و وارد اراضی روسیه شدند، انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: «اجتناب از خونریزی مهمتر از مجازات افراد بوده و ما نمی‌دانیم که پریگوژین در حال حاضر کجا حضور دارد».

پسکوف اضافه کرد نظامیان گروه واگنر که تمایل به ادامه حضور در نبرد (با اوکراین) دارند می‌توانند با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.

این در حالیست که ساعاتی پیش پریگوژین در یک پیام صوتی در تلگرام به نیرو‌های خود دستور داد برای جلوگیری از خون ریزی به سوی پایگاه‌های خود بازگردند.

پوتین امروز در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود، خواستار شد.