۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
طرح ذوالنور برای مجازات بی حجاب‌ها؛

چقدر شلاق و چقدر زندان برای قانون شکنان؟

چقدر شلاق و چقدر زندان برای قانون شکنان؟
مجتبی ذوالنور نایب رییس مجلس گفت: ما قانون در خصوص عفاف و حجاب کم نداریم به طوری که در صورت عدم رعایت حجاب شرعی طبق ماده (۶۳۸) قانون مجازات اسلامی، دو ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق یا جزای نقدی بدل از حبس پیش‌بینی شده است پس ما کمبود قانون نداریم که مجلس کوتاهی کرده یا نسبت به تصویب قانون قصور یا تقصیری داشته باشد.
کد خبر : ۶۲۶۸۰۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره حجاب و عفاف کمبود قانون نداریم، گفت: مجلس مطلقا نسبت به لایحه عفاف و حجاب بی‌تفاوت نبوده و با حساسیت آن را پیگیری می‌کند. مجلس در این زمینه وقت‌کشی نکرده بلکه معتقد است این لایحه نقص‌هایی دارد که باید با چکش‌کاری نقایص آن برطرف شود تا بازدارندگی لازم داشته باشد.

مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست یکی ار نمایندگان برای بیان تذکر مبتنی بر ماده ۷۵ آیین نامه داخلی گفت: اگر یکی از نمایندگان در جلسه علنی نسبت سوئی نسبت به یکی از نمایندگان داشته باشد، نماینده متقاضی می‌تواند در تذکری پاسخ او را دهد، اما مطلب آقای جلالی نماینده رفسنجان مربوط به کل مجلس بود که رئیس جلسه باید از شأن مجلس دفاع کند.

وی ادامه داد: البته لازم است این توضیح داده شود که ما قانون در خصوص عفاف و حجاب کم نداریم به طوری که در صورت عدم رعایت حجاب شرعی طبق ماده (۶۳۸) قانون مجازات اسلامی، دو ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق یا جزای نقدی بدل از حبس پیش‌بینی شده است پس ما کمبود قانون نداریم که مجلس کوتاهی کرده یا نسبت به تصویب قانون قصور یا تقصیری داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: مجلس مطلقا نسبت به این لایحه بی‌تفاوت نبوده بلکه با حساسیت آن را پیگیری می‌کند. مجلس در این زمینه وقت‌کشی نکرده بلکه معتقد است این لایحه نقص‌هایی دارد که باید با چکش‌کاری نقایص آن برطرف شود تا بازدارندگی لازم داشته باشد.

ذوالنور در پایان گفت که تک تک نمایندگان برای آرامش روانی مردم و حفظ ارزش‌ها از حساسیت بالایی برخوردارند و کوتاهی نخواهند کرد.