۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

نقطه ضعف باراک اوباما

به نوشته این سایت، از نظر توانایی در اشتغال زایی فاصله باراک اوباما با میت رامنی 2 امتیاز است.
کد خبر : ۶۲۷۳۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز سایت یورونیوز(Euronews) روز پنجشنبه (21 اردیبهشت / 10 may) نوشت: باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، 6 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نگاه رای دهندگان مستقل و آنهایی که به اقتصاد این کشور خوشبینانه‌تر می‌نگرند، 7 امتیاز از رقیب جمهوری‌خواهش فاصله دارد.

به نوشته این سایت، از نظر توانایی در اشتغال زایی فاصله باراک اوباما با میت رامنی 2 امتیاز است.

رییس جمهوری با شعار «حرکت به جلو» بر آن است تا مانع میت رامنی شود که کشور را به وضعیت پیش از بحران برنگرداند، وضعیتی که عملاً به بحران انجامید.

آقای باراک اوباما می‌گوید: «باید همان‌گونه که در سال 2008 تصور می‌کردیم رو به جلو حرکت کنیم. به جایی که هر کسی سهم عادلانه خود را ببرد و هر کسی به اندازه خود مشارکت و نقش یکسانی ایفا کند. این گزینه‌ای است برای این انتخابات.»

اما نقطه ضعف عملکرد آقای اوباما، اشتغال است. گرچه نرخ بیکاری از 10 درصد در زمان اوج بحران به 1/8 درصد در ماه آوریل کاهش یافت، اما هنوز با نرخ 5 درصد اوایل سال 2008 فاصله زیادی دارد.

میت رامنی که از نظر مدیریت اقتصادی توانسته با سه امتیاز بیشتر باراک اوباما را پشت سر بگذارد، از این میزان کاهش نرخ بیکاری انتقاد کرد و گفت: «دلیل کاهش بیکاری از 2/8 به 1/8 درصد این نیست که مشاغل زیادی ایجاد کرده‌ایم. در واقع 115 هزار شغل جدید ایجاد شده است. دلیل کاهش نرخ بیکاری به خروج نزدیک به 340 هزار نفر از مجموعه نیروی در جستجوی کار مربوط است. بسیاری از آن‌ها از جستجوی کار دلسرد و ناامید شده‌اند.»

بر پایه این گزارش، رییس جمهوری که در معرض حملات و انتقادهاست برای بهبود اقتصاد طرح‌هایی را به کنگره پیشنهاد کرده است، از جمله تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های پاک، عبور از محدودیت‌های مالیاتی برای صنعت زدایی و تدابیری برای وام گیرندگان املاک و مستغلات.