۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

عبور فسیل از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان فروش

عبور فسیل از مرز ۲۰۰ میلیارد تومان فروش
درحالی هفته اول تابستان سپری شد که بررسی عملکرد ۱۸ فیلم روی پرده سینماها نشان می‌دهد از ابتدای این فصل ۷۳۳۸۹۶ نفر برای تماشای فیلم به سینما رفتند و فسیل هم مرز ۲۰۰میلیارد تومان فروش را رد کرد.
کد خبر : ۶۲۷۳۹۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، درحالی هفته اول تابستان ۱۴۰۲ سپری شد که آمار‌های رسمی فروش سینما‌های کشور در سامانه سمفا نشان می‌دهد در این دوره ۷۳۳ هزار ۸۹۶ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان به سالن‌های سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

براساس آمار ثبت‌شده در همین سامانه این تعداد مخاطب سینما در ۱۹ هزار ۸۳۰ سانس مبلغ ۳۲۸ میلیارد و ۸۶۸ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۰۰ ریال را به گیشه‌ها واریز کردند تا شروع اکران تابستانه سینما‌ها با افق‌های روشن آغاز شده باشد.

این درحالی است که اگر سهم هر یک از فیلم‌ها را در جذب مخاطب کل این دوره بررسی کنیم، فسیل با جلب نظر ۳۳۹۲۸۳ نفر در اولین هفته تابستان از ابتدای دوره اکرانش رکورد فروش ۲۰۰ میلیارد تومان را به نام خود ثبت کرد و در هفته ابتدای تابستان ۱۴۰۲ سهم ۴۶.۲۳ درصدی مخاطبان کل دوره را با درآمدی معادل ۱۴۹ میلیارد و ۲۰۳ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۴۰۰ ریال به نام خود کرد.

از سوی دیگر شهر هرت نیز در دوره مورد نظر با جذب نظر ۱۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر برای ۴۳۵۲ سانس و درآمدی معادل ۸۷ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۹۵۸ هزار ریال سهم ۲۶.۰۸ درصدی از کل مخاطبان هفته اول تابستان را در اختیار گرفت تا نشان دهد می‌تواند در آینده ادامه‌دهنده رکوردشکنی‌های فسیل باشد و به‌دنبال آن فیلم کت‌چرمیکاری از حسین میرزامحمدی جایگاه سوم را با سهم ۶.۷۹ درصدی از کل مخاطبان دوره یعنی ۴۹۸۵۶ مخاطب در ۱۷۶۹ سانس و درآمدی معادل ۲۴ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال به دست آورد.

در همین حال عروسی مردم با اختلافی اندک توانست یک پله بالاتر از مصلحت قرار گیرد به‌صورتی که عروسی مردم در این دوره سهم ۴.۸۵۸ درصدی از کل مخاطبان را یعنی ۳۵۶۵۸ نفر در ۱۶۲۱ سانس با درآمد ۱۶ میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۶۷۵ هزار ریال در کارنامه هفته اول تابستانه خود ثبت کرد، اما مصلحت فیلم جنجالی اکران تابستانه در همین دوره سهم ۴.۷۹ درصدی را برای ۳۵ هزار و ۲۰۱ مخاطب در یک‌هزار و ۹۱۱ سانس و درآمدی معادل ۱۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۵۹۵ هزار ریال در اختیار گرفت تا میان سایر فیلم‌های روی پرده در رتبه پنجم قرار گیرد.

آهنگ دونفره هم در هفته نخست تابستان سال جاری با سهم ۳.۸۹ درصدی از کل مخاطبان دوره مورد نظر ۲۸۵۶۱ بلیت برای ۱۱۴۲ سانس فروخت تا درآمدی معادل ۱۲ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال در کارنامه داشته باشد و رتبه ششم جدول را در اختیار گیرد.

فیلم، اخبار اکران، فیلم خارجی، سینما، سینمای ایران.

از سوی دیگر سه کام حبس کاری از سامان سالور که از هفته پایانی فروردین گذشته به فهرست اکران سینما‌ها افزوده شده است با سهم ۲.۲۲ درصدی از کل مخاطبان هفته اول تابستان ۱۴۰۲ یعنی ۱۶ هزار و ۳۴۷ مخاطب برای ۷۳۸ سانس درآمدی معادل ۸ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال داشته است تا در مقایسه با سایر فیلم‌های روی پرده جایگاه هفتم را در اختیار گیرد و پس از آن معجزه عشق که همین اخیراً در فهرست اکران تابستانی قرار گرفت نیز با ۱۲ هزار و ۷۱ نفر مخاطب سهم ۱.۶۴ درصدی از کل مخاطبان این دوره را اختیار داشته باشد، به این ترتیب معجزه عشق در این مدت درآمدی معادل ۵ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال در کارنامه خود ثبت کرده است تا هشتمین جایگاه هفته نخست تابستان را به نام خود کند.

اما نهمین فیلم پرفروش نخستین هفته تابستان نگهبان شب با سهم ۱.۲۳ درصدی برای ۹۰۵۰ مخاطب در ۷۲۴ سانس و درآمدی معادل ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۴۰ هزار ریال شناخته شد و در پی آن تصور با حضور لیلا حاتمی با سهمی کمتر از یک درصد یعنی ۰.۶۸ درصد از کل مخاطبان دوره یادشده دهمین جایگاه را در اختیار گرفت به این ترتیب که تصور در نخستین هفته تابستان ۱۴۰۲ توانست ۵۰۱۲ مخاطب برای ۳۹۵ سانس و درآمدی معادل ۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال را به خود اختصاص دهد.

البته رتبه یازده به تنها فیلم کودکانه فهرست اکران تابستانه بابا سیبیلو با جذب ۴۲۶۴ مخاطب در ۴۰۲ سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال رسید تا عروس خیابان فرشته دوازدهمین فیلم دوره مورد نظر با ۱۹۰۵ مخاطب برای ۱۱۰ سانس و درآمد ۹۸۱ میلیون و ۹۲۵ هزار ریال شناخته شود.

فصل ماهی سفید فیلم تازه‌وارد اکران تابستانی هم که از روز چهارشنبه گذشته اکرانش آغاز شده از همان روز تا پایان روز نهم تیرماه یعنی جمعه گذشته توانسته است نظر ۸۷۸ مخاطب را در ۸۸ سانس با درآمدی معادل ۴۸۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال به خود جلب کند تا به این ترتیب در سیزدهمین ردیف جدول فروش دوره مورد نظر قرار گیرد و در پی آن دسته دختران با ژانر دفاع مقدسی با فروش ۲۲۲۳ بلیت برای ۲۷ سانس و درآمدی معادل ۴۳۴ میلیون و ۳۷۵ میلیون ریال رتبه چهاردهم را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر جنگ جهانی سوم که اکران غیرقانونی به‌میزان جذب مخاطبش آسیب جدی وارد کرد نیز رتبه پانزدهم فهرست فروش هفتگی را با مجموع ۷۴۵ مخاطب برای ۳۸ سانس و درآمدی معادل ۴۲۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در اختیار گرفت و پس از آن هم یقه‌سفید‌ها که حال‌وهوای طنز سیاسی دارد با فروش ۹۸۹ بلیت برای ۷۲ سانس درآمدی معادل ۴۱۰ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال داشت تا بر همین اساس در جایگاه شانزدهم قرار گیرد.

اما دو فیلم غریب با ۲۲۲ نفر مخاطب برای یک سانس و درآمدی معادل ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و ارثیه فامیلی با ۱۵۹ مخاطب در ۳۶ سانس و درآمدی معادل ۶۹ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال به‌ترتیب جایگاه هفدهم و هجدهم را در دوره مورد نظر به نام خود ثبت کرده‌اند.

برچسب ها: فسیل سینما