۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

ژاپن از احتمال صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم خبر داد

ژاپن از احتمال صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم خبر داد
دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرد، ائتلاف حاکم از حزب لیبرال دموکرات ژاپن و حزب سیاسی کومیتو در مورد مسائل مربوط به صادرات احتمالی تسلیحات به کشورهای جهان سوم گفت‌وگو و رایزنی کردند.
کد خبر : ۶۲۸۱۲۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، سانه ژاپنی ان‌اچ‌کی به نقل از هیروکازو ماتسونو، دبیرکابینه ژاپن اعلام کرد: انتقال تجهیزات دفاعی به خارج از کشور یک فضای امنیتی مطلوبی را برای کشور ما ایجاد می‌کند. ما به گفتگو‌ها پیرامون این مسئله ادامه خواهیم داد.

یک کارگروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب فهرستی از موضوعات را برای گفتگو‌های بیشتر پیشنهاد دادند. یکی از موضوعات اصلی که هر دو حزب توافق کردند، توجیه انتقال تسلیحات به کشور‌های جهان سوم تحت یک شرط خاص بود؛ طبق این شرط چنین تسلیحاتی باید به کشور‌هایی که در معرض تجاوز و یا حمله قرار دارند، ارسال شوند.

طبق گزارش‌ها، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این جلسه از احتمال صادرات تسلیحات پیشرفته به کشور‌های جهان سوم حمایت کردند و به برنامه‌های ژاپن جهت ساخت یک جت جنگنده نسل جدید با همکاری ایتالیا و انگلیس اشاره کردند.

این کارگروه جزئیات بیشتر جلسه را در آینده منتشر خواهد کرد و به گفتگو‌های خود در این زمینه در پاییز ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

برچسب ها: ژاپنی