۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس:

رئیسی به نحوی رفتار نکند که مردم فکر کنند همه مسائل رها شده و فقط حجاب برای دولت اهمیت دارد/ رغبتی برای واردات خودرو وجود ندارد

رئیسی به نحوی رفتار نکند که مردم فکر کنند همه مسائل رها شده و فقط حجاب برای دولت اهمیت دارد/ رغبتی برای واردات خودرو وجود ندارد
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس می‌گوید: دولت در سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی داشته، اما در حوزه اقتصاد، معیشت و کنترل تورم و گرانی نتوانسته به شعار‌ها و اهدافی که برای مردم تشریح کرده بود، برسد و همین امر منجر به شکل‌گیری نگرانی و ناامیدی در کشور شده است.
کد خبر : ۶۳۲۷۹۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مُنیبان، جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور درباره لزوم پرداختن به لایحه عفاف و حجاب آن هم در این شرایط اقتصادی که تورم بالای ۴۶ درصد است، گفت: نگاه بنده در مورد لایحه عفاف و حجاب این است که اولاً موافق بررسی لایحه مذکور در کمیسیون اصل ۸۵ نبودم و باید به صورت شفاف به آن پرداخته می‌شد. در مورد پرداختن به لایحه عفاف و حجاب این نکته ضروری است. از آنجا که لایحه است و در بررسی مسائل اولویت با لوایح است تا طرح‌ها، از طرفی دولت با دو فوریت این لایحه را تقدیم مجلس کرده لذا لایحه عفاف و حجاب طبق روال مجلس بررسی می‌شود و به این ترتیب نیست که مجلس خارج از وقت یا نوبت به لایحه مذکور بپردازد، اما در مورد ضرورت ارائه لایحه عفاف و حجاب در این شرایط باید دولت پاسخ بدهد.

او افزود: بنده بار‌ها نوع نگاه خود به مقوله حجاب را مطرح کردم و معتقد هستم که اگر ما به دنبال به دست آوردن نتایج مثبت هستیم باید تا حدودی روش خود را تغییر بدهیم به این معنی که یکسری دغدغه‌هایی که مردم در حوزه اقتصاد، معیشت، مسکن، خودرو و ... دارند را برطرف کنیم سپس به مواردی از جمله حجاب بپردازیم که این ذهنیت و شائبه برای مردم شکل نگیرد که دولت همه‌چیز را رها کرده و صرفاً به حجاب می‌پردازد؛ بنابراین مسئله حجاب اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود، اما در کنار مسائل دیگری در حوزه اقتصاد به آن پرداخته شود. به نظر بنده اولین اولویت کشور ما در حال حاضر مسائل اقتصادی و تورم است چراکه این مسائل نگران کننده هستند.

رشیدی کوچی در قسمت دیگری از این گفتگو با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت در سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی داشته، اما در حوزه اقتصاد، معیشت و کنترل تورم و گرانی نتوانسته به شعار‌ها و اهدافی که برای مردم تشریح کرده بود برسد و همین امر منجر به شکل‌گیری نگرانی و ناامیدی در کشور شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این امکان وجود دارد که دولت یک دوره‌ای شود. نگاه بنده بر این است که دولت باید چند مشکل را کمترین زمان حل کند. در حال حاضر مجلس برای واردات خودرو قانون تصویب کرده، اما مشاهده می‌کنیم که میل و رغبتی در دولت پیرامون این موضوع وجود ندارد، این رفتار به خود دولت آسیب وارد می‌کند. در بحث واردات خودرو نکته جالب این است که ما برای دولت توضیح می‌دهیم که اگر واردات صورت بگیرد به نفع مردم، خودروساز و دولت است، اما باز هم مشاهده می‌کنیم که دولت عزمی برای این قضیه ندارد و اگر اتفاقی هم می‌افتد با زور و فشار مجلس است؛ لذا این رفتار بد است و درست نیست چراکه اگر بتوانیم بحث خودرو را کنترل کنیم حتماً رضایتمندی در میان مردم به وجود می‌آید و به نفع دولت است.

رشیدی کوچی درباره عملکرد دولت در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در حوزه مسکن به شدت مشکل داریم و افزایش اجاره بها مطرح است شرایط در حوزه مسکن به نحوی است که خرید به فکر کسی خطور نمی‌کند.

او در واکنش به اینکه دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ که بر روی کار آمده نتوانسته در حوزه اقتصاد اقدام مهمی انجام دهد، یادآور شد: دولت قضیه خودرو را می‌تواند در دو ماه حل و فصل کند و در مورد مسکن هم دولت باید به سمت واگذاری زمین‌های دولتی به مردم برود چراکه ساخت یک میلیون مسکن در سال عملاً قابل اجرا نیست به این دلیل که مصالح و زیرساخت‌های لازم برای این کار را نداریم بنابراین اگر دولت زمین را به قیمت دولتی به واگذار کند و فرآیند ساخت را به مردم واگذار کند بهتر است.

برچسب ها: مجلس رئیسی خودرو