۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

نصب دوربین‌های جدید به تعهد طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد

نصب دوربین‌های جدید به تعهد طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با الجزیره در خصوص پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای بیان کرد که در صورت رفع کامل تحریم‌ها ایران نیز پایبند خواهد بود.
کد خبر : ۶۳۳۰۰۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با شبکه خبری "الجزیره" گفت: نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر به تعهد طرف‌های باقی مانده در توافق هسته‌ای بستگی دارد و تنها در صورت رفع کامل تحریم‌ها، ایران به همه مفاد توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

وی همچنین در خصوص همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گفتگوی ایران با آژانس ادامه دارد و سال ۲۰۲۳ ممکن است شاهد پایان سر و صدای سیاسی بر سر برنامه هسته‌ای ما باشد.

اسلامی همچنین در این گفتگو درباره تحرکات علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: برنامه هسته‌ای ما با هدف قرار دادن نظامی یا با تحریم قابل از بین رفتن نیست. اسرائیل می‌داند که تهدیدش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ما توخالی و فراتر از توانش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت: گفت‌وگوهایمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داشته و اخیرا پرونده ذرات اورانیوم غنی‌سازی شده در سطوح بالا بسته شد.

وی همچنین بیان کرد که ایران آماده همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای با کشور‌های همسایه عربی است.