۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
ماجرای ساخت خانه‌های ۲۵ متری؛

هشدار شهرداری به مردم درباره خانه‌های ۲۵ متری

هشدار شهرداری به مردم درباره خانه‌های ۲۵ متری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع ساخت مسکن ۲۵ متری از اساس کذب است گفت: مردم مراقب باشند و مبلغی برای مسکن ۲۵متری واریز نکنند.
کد خبر : ۶۳۴۲۶۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی در این باره گفت: براساس ضوابط و دستورالعمل‌های شهرداری تهران و همچنین براساس سرانه سکونت به ازای هر نفر ۱۷.۵ متر است؛ به این ترتیب حداقل متراژ برای یک خانواده سه نفره، ۵۴ متری است و پروانه ساختی زیر این متراژ داده نمی‌شود.

صارمی با اشاره به اینکه مقرارت صدور پروانه تابع مقررات طرح جامع تفضیلی، مصوبات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده پنج است، ادامه داد: موضوع ساخت مسکن ۲۵ متری از اساس کذب است. در خصوص اتحادیه‌ای که خبر ساخت مسکن ۲۵ متری را اعلام کردند؛ بررسی کردیم و تاکنون سابقه‌ای از این اتحادیه وجود نداشت؛ بنابراین الگوی ساخت مسکن ۲۵ متری از اساس واقعیت ندارد و بیشتر نمایش رسانه‌ای بود.

اتحادیه‌ای که خبر ساخت مسکن ۲۵ متری در تهران را منتشر کرد، تاکنون یک واحد مسکن نساخته است

بر اساس گزارش سایت شهر، صارمی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، در پایان خاطرنشان کرد: تعاونی و اتحادیه‌ای که خبرساخت مسکن ۲۵ متری را اعلام کرد، تاکنون در اسناد ما مسکنی نساخته است و بر همین اساس مردم مراقب باشند و مبلغی برای مسکن ۲۵متری واریز نکنند.