۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
دو منبع امنیتی مصر گزارش دادند؛

آیا توافق آتش‌بس موقت در جنوب غزه حاصل شده است؟

آیا توافق آتش‌بس موقت در جنوب غزه حاصل شده است؟
در حالی‌که اخباری منتشر شده مبنی بر حصول توافق مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد آتش‌بس موقت در جنوب غزه، یک منبع امنیتی از بازگشایی جزئی گذرگاه رفح برای خروج اتباع خارجی و شهروندان مصری و انتقال کمک‌های بشردوستانه خبر داد اما دفتر نتانیاهو این خبرها را تکذیب کرد.
کد خبر : ۶۳۷۱۵۳

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از دو منبع امنیتی مصر گزارش داد: توافق مصر، اسرائیل و آمریکا در مورد آتش بس موقت در جنوب غزه از ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی حاصل شده است.

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که توافقی حاصل شده تا گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه امروز دوشنبه برای خروج اتباع خارجی و دو تابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه باز شود.

این گذرگاه تنها نقطه عبور میان مصر و نوار غزه است.

منبع یاد شده اعلام کرد که این گذرگاه بار دیگر امروز چند ساعتی باز خواهد شد و بعدازظهر دوباره بسته خواهد شد، البته ساعات دقیق بازگشایی و تعطیلی آن اعلام نشده است.

این منبع اظهار کرد: روند تخلیه شامل شهروندان مصری می‌شود که در غزه سرگردان هستند.

همچنین منبع مذکور گفت: اسرائیل نیروهایی از صلیب سرخ را برای بررسی کامیون‌های حامل کمک‌هایی که از طریق مرزها به طرف فلسطینی منتقل می‌شوند، مستقر خواهد کرد.

این منبع افزود: نظامیان در دو شهر العریش و شیخ زوید در شمال سیناء در ساعات پایانی روز یکشنبه جهت آمادگی برای بازگشایی گذرگاه به مرزها نزدیک شدند.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا نیز به نقل از یک مسوول در سفارت فلسطین در واشنگتن اعلام کرد که گذرگاه رفح امروز از ساعت ۹ صبح به وقت محلی برای خروج اتباع خارجی و دوتابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بازخواهد شد.

همزمان سفارت آمریکا در اراضی اشغالی نیز به شهروندان آمریکایی در غزه توصیه کرد خود را به گذرگاه رفح که انتظار می‌رود امروز برای مدت محدودی باز شود، برسانند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی اما گزارش‌ها درباره موافقت تل‌آویو با آتش‌بس در جنوب غزه و همچنین باز شدن گذرگاه رفح در مرز مصر به‌منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، هیچ آتش‌بسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و خروج اتباع خارجی وجود ندارد».

برچسب ها: غزه آتش بس