۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
استاندار تهران:

وضعیت ساخت ورزشگاه جدید در تهران هنوز مشخص نیست

وضعیت ساخت ورزشگاه جدید در تهران هنوز مشخص نیست
استاندار تهران گفت: هنوز مشخص نیست ورزشگاه جدید پایتخت کجا ساخته می‌شود، اما تمرکز بر روی جنوب تهران است.
کد خبر : ۶۴۰۹۶۵

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواخر مهر بود که تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با شرکت چینی IPPR به منظور ساخت ورزشگاه جدید در تهران به امضا رسید. 

تفاهم نامه‌ای که طرف چینی از اجرایی شدن دقیق آن خبر داد و عنوان کرد: شرکت IPPR بیش از صد‌ها پروژه در سطح جهان اجرا کرده  است. شرکت از زمین پروژه ورزشی شهر آفتاب تهران بازدید کرد و تیم ما درحال حاضر اطلاعات و نمونه‌هایی را از سایت این پروژه برداشت کرده و مشغول بررسی مطالعات خاک و جغرافیایی منطقه هستیم.

او ادامه داد: با توجه به تجارب شرکت IPPR در پروژه‌های مشابه به صورت کامل مخاطرات منطقه را برای احداث این پروژه بررسی می‌کنیم. این مخاطرات طبیعی شامل مواردی همچون مخاطرات سیل، فرونشست زمین، زلزله می‌شود. بعد از انجام مطالعات اولیه شرکت اقدام به طراحی پروژه خواهد کرد.

در همین ارتباط علیرضا فخاری استاندار تهران در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید در شهر تهران اظهار کرد: هنوز کار مطالعاتی ساخت این ورزشگاه کامل انجام نشده است.

فخاری تاکید کرد: ساخت این ورزشگاه در وهله اول نیازمند تامین جانمایی زمین است که در کدام نقطه می‌تواند بهترین اثر را داشته باشد و بدون معارض باشد و وسعت و اندازه کافی داشته باشد و همچنین سایر مولفه‌های دسترسی‌ها و ارتباطات آن مشخص شود.  

وی ادامه داد: این موارد باید توسط وزارت ورزش و جوانان به شرکت مشاور داده شود. وقتی جانمایی انجام شد می‌توان برای اجرای بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: هنوز کاملا مشخص نیست که این ورزشگاه در کجا قرار خواهد گرفت، اما تمرکز ما به جنوب تهران معطوف است.