۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
شرکت کانی مس شفاف سازی کند؛

املاک نجومی این بار در شرکت مس؟!/ حیات خلوتی که نیاز به پروژکتور نهادهای نظارتی دارد

املاک نجومی این بار در شرکت مس؟!/ حیات خلوتی که نیاز به پروژکتور نهادهای نظارتی دارد
طبق اسنادی که به پایگاه خبری صراط رسیده است، شرکت فنی و مهندسی کانی مس در سال ۹۶ زمینی را به متراژ ۵۰۰۰ متر در منطقه ۵ تهران به مبلغ ۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است. آنطور که ادعا شده، ۱۲۴ واحد سهم شرکت ‌کانی مس با قیمتی فروش رفته که حتی از هزینه اولیه بابت پرداخت زمین نیز کمتر بوده است!
کد خبر : ۶۴۳۹۲۰

به گزارش پایگاه خبری صراط، در اقدامی عجیب یکی از شرکتهای زیر مجموعه مس زمینی را خریداری کرده و پس از و فروش ۱۲۴ واحد، با ضرر میلیاردی مواجه شده است!

طبق اسنادی که به پایگاه خبری صراط رسیده است، شرکت فنی و مهندسی کانی مس در سال ۹۶ زمینی را به متراژ ۵۰۰۰ متر در منطقه ۵ تهران به مبلغ ۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

پس از پرداخت هزینه های میلیاردی برای پروانه ساخت، سازمان نظام مهندسی، انشعاب آب، عوارض شهرداری و ..‌. موفق به ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت در این زمین شده است.
نکته تاسف بار اینجاست که فاکتور برخی از این هزینه ها در واحد مالی شرکت مورد اشاره وجود ندارد .
بنا بر این گزارش، آنطور که ادعا شده، ۱۲۴ واحد سهم شرکت ‌کانی مس با قیمتی فروش رفته که حتی از هزینه اولیه بابت پرداخت زمین نیز کمتر بوده است!
هرچند این مساله نیاز به شفاف سازی از سوی این شرکت دارد اما این معامله حیرت آور در حالی صورت گرفته که واگذاری این واحد ها بعضا به صورت اقساط و با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی آن انجام شده است!

نگاهی به اسناد رسیده به صراط نیوز نشان می دهد که فردی به نام م - الف و همچنین همسر مدیرعامل وقت و برخی دیگر از مدیران این شرکت، واحدهایی را با قیمت بسیار پایین تر از حد معمول و به صورت اقساط خریداری کرده اند.

این واحدها در متراژهای ۸۰، ۹۵، ۱۱۰، ۱۳۵، ۱۹۰ و ۲۴۰ متری طراحی شده بودند.

آنطور که به نظر می رسد این پروژه چیزی شبیه به املاک نجومی شهرداری تهران بوده است.

از همین رو پایگاه خبری صراط ضمن توجه دادن نهادهای نظارتی به آنچه در این مجموعه رخ داده است، از مدیران شرکت کانی مس تقاضا دارد تا جهت روشن شدن پشت پرده ماجرا و شفافیت مسائل مالی این پروژه، اطلاعات دقیقی از آن منتشر نماید.

بدیهی است در غیر اینصورت صراط نیوز اسناد تکان دهنده ای را از آنچه در این معاملات رخ داده است به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند.

برچسب ها: شرکت مس شرکت کانی