۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹

تاکیدایران برپایان سرکوب مردم بحرین

نماینده ایران در نشست بررسی دوره ای جهانی حقوق بشر ضمن انتقاد از دولت بحرین به خاطر استفاده از خشونت زیاد در سرکوب شهروندان این کشور، خواستار انجام تحقیقات فوری در زمینه جرایم انجام شده توسط نیروهای دولتی و آزادی سریع زندانیان سیاسی شد.
کد خبر : ۶۴۶۳۴
به گزارش صراط به نقل از مهر، امروز دوشنبه اول خرداد ماه 1391 در ژنو و همزمان با آغاز به کار سیزدهمین نشست بررسی دوره ای جهانی حقوق بشر (یو. پی. آر) شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که نشست صبح آن به بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین اختصاص داشت، محمد رضا سجادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی سخنانی با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل که از تشدید وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی عمیق کرده است، از دولت بحرین به خاطر استفاده از خشونت زیاد در سرکوب غیر نظامیان و شهروندان این کشور، افزایش شکنجه و دستگیری مردم توسط نیروهای پلیس انتقاد کرد و خواستار انجام تحقیقات فوری در زمینه جرایم انجام شده توسط نیروهای دولتی، پایان دادن به بی کیفری و محاکمه مرتکبین جنایات و آزادی سریع زندانیان سیاسی شد .

سفیر کشورمان همچنین در سخنان خود از دولت بحرین خواست تا هر چه سریع تر همه توصیه های به عمل آمده از سوی سازمان ملل را فورا اجرا کرده و در جهت تحقق خواستهای مشروع مردم بحرین یک گفتگوی همه جانبه ، واقعی و موثر ملی را با حضور همه گروهها را برگزار کند.

در سازوکار یو پی آر وضعیت حقوق بشر همه کشورها طی 4 سال گذشته در یک روند نوبتی مورد رسیدگی قرار می گیرد .

کشور بحرین اولین کشوری است که با اتمام دور اول بررسی یو پی آر، وضعیت حقوق بشر در آن بر اساس 3 گزارش ملی، گزارش سازمان ملل متحد و گزارش سازمانهای غیر دولتی و نهادهای ملی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.