۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
رئیس سیمافیلم تشریح کرد؛

پایتخت جدید در ۱۴۰۳ چه زمانی پخش می شود؟

پایتخت جدید در ۱۴۰۳ چه زمانی پخش می شود؟
مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
کد خبر : ۶۵۲۴۱۴

سیمافیلم این روزها به دنبال ساخت و احیای دنباله‌سازی‌هایی (سریال‌هایی) است که مخاطبان با بسیاری از آنها خاطره دارند، از سریال «نون‌خ» که فصل جدید آن بعد از شب‌های قدر روی آنتن می‌آید تا «زیرخاکی» جدید که به آنتن رسید. خبرها درباره مذاکره و ساخته شدن فصل جدید پایتخت به انحاء مختلف در رسانه‌ها مطرح شد.

سازمان صداوسیما اگرچه خیلی جدّی به‌دنبال احیا و تولید سریال‌های کمدی‌ است، از طرفی دیگر به رونق الف‌ویژه‌های تلویزیون نیز می‌اندیشد و همچنین تحول را به نظام پخش آورده است.

سرانجام «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در خصوص ساخت «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی این نکته را مطرح کرد: «باید این نکته را مطرح کنم که این سریال مسعود جعفری جوزانی است و مقدمات پیش از پیش‌تولید آن به‌همراه ارزیابی‌هایش انجام شده است، گام بعدی آن پیش‌تولید واقعی و تولید است اما همه‌چیز به تصویب بودجه‌اش برمی‌گردد.»

سلمان فارسی با قدرت جلوی دوربین/موسی(ع) پله پله پیش می‌رود

اما صحبت را درباره سریال‌های سلمان فارسی و موسی(ع) تأکید کرد: «آقای جبلی درباره الف‌ویژه‌ها نکته‌ای را مطرح کردند که در رده سازمان صداوسیما و سیمافیلم نیست؛ چون بحث مالی و بودجه‌ای این نوع سریال‌ها را دولت و مجلس مصوب می‌کند. هرچند نباید فراموش کنیم که  این اولین بار در تاریخ تلویزیون است که دو الف‌ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» را تولید می‌کنیم.

برای تولید سریال موسی(ع) نیاز به فناوری‌های نوینی داریم که تولید سریال به ورود این فناوری‌ها مرتبط شده است، به همین دلیل مقدمات کار اکنون مهیا شده است و پله پله این تکنولوژی داخل ایران وارد و تکمیل می‌شود و به‌ترتیب تولید وارد فازهای بعدی خواهد شد.»

اولویت اول‌مان این بود تولید از لحاظ کمیّت به حالت طبیعی‌اش برگردد

نقویان در پاسخ به این سؤال که سال 1402 بر سیمافیلم چگونه گذشت و چشم‌انداز در 1403 تأکید کرد: اولویت اول‌مان این بود تولید از لحاظ کمیّت به حالت طبیعی‌اش برگردد که فکر کنم در این خصوص موفق بودیم. در 6 ماهه دوم سال به بالای 15 سریال رسیدیم. در سال جدید هم همین تولیدات 1402 را روی آنتن خواهید دید. اما منطبق با سند تحول سعی کردیم هم از لحاظ محتوا و کیفیت قدم برداریم که به شدت برایمان مهم بود.  در کنار پیام‌هایی که سریال‌ها دارند از لحاظ کیفیت هم قابل قبول باشد و مخاطب بپذیرد.

گاندو و پایتخت جدید ساخته می‌شوند

او در خصوص سرانجام ساخت «گاندو» و «پایتخت» جدید به خبرنگار تسنیم گفت: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مراحل تأیید در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در 1403 خواهیم دید.

نقویان در پاسخ به این سؤال که آیا بالأخره مهران مدیری سریالی در سیمافیلم خواهد داشت یا خیر؛ افزود: مهران مدیری جزو افرادی است که در تلویزیون مشکلی برای کار ندارد اما مسئله مهران مدیری به مسئله حقوقی چند جهت در صداوسیما غیر از معاونت سیما یا تولیدی‌های سازمان پیوند خورده که باید تصمیم‌گیری کنند. به نظرم اتفاق بدی نخواهد افتاد.

برچسب ها: پایتخت سریال