۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳

رازسیاه‌پوست‌شدن‌اوباما‌برملاشد+سند

کد خبر : ۶۸۰۸۵
به گزارش صراط به نقل از جام نیوز، روزنامه انگلیسی"دیلی میل" از راز سیاه پوست شدن باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، پرده برداشت.  
 

 
این روزنامه در این باره می نویسد: اوباما در جوانی تصمیم گرفت، سیاه‌پوست تلقی شود و این به دلیل آن بود که دانشجویان سیاه، او را کیک شکلاتی "سیاه و سفید" (Oreo) خطاب می کردند.

دیلی میل افزود: در کتاب " اوباما: داستان" ادعا شده است: اوباما پس از اذیت و آزار از سوی دانشجویانی که در دانشگاه، وی را کیک شکلاتی "Oreo" (کیکی آمریکائی که به رنگ سیاه و سفید است)خطاب می‌کردند، تصمیم گرفت، سیاه‌پوست باشد.

اوباما، از مقایسه با کیک سیاه و سفید احساس ناخوشی می‌کرد، به همین دلیل تصمیم گرفت که خودش را به عنوان فردی معرفی کند که بیشتر آفریقایی می‌باشد، تا آمریکایی.

باراک اوباما ساعت‌ها به موسیقی باب مارلی، خواننده جامائیکایی الاصل گوش می‌کرده و با گوش کردن به آلبوم سیاسی «بقاء» عقده‌ای شده بود. او همچنین طرفدار شدید استیوی واندر، خواننده آمریکایی، شده بود و شغل کم در آمد خسته‌کننده‌ای داشت، بنابراین می‌توانست درک کند که سیاه و فقیر بودن چگونه می‌باشد.

رئیس جمهور امریکا، در سال 1961 در هاوائی، از پدری کنیائی و مادری سفیدپوست، متولد شد، اما والدین وی از یکدیگر جدا شده و پدرش به آفریقا بازگشت.

اوباما بیشتر زمان خود را در چالش با این سوال گذراند که، او چه کسی است و در پایان، « سیاهی » خود را بنا کرد، بدون اینکه فردی او را هدایت و راهنمائی کند.

در این کتاب، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، دیوید مارانیس، فاش می‌کند که اوباما توسط گروهی از دانشجویان سیاه، مورد مسخره و استهزاء قرار می‌گرفت.

آن‏ها دریافتند، اوباما نمی‌داند که او متعلق به چه نژادی است.
رهبر این گروه، باری هوک، گفت: تعدادی از اعضای این گروه که UJIMA نام داشت، نمی‌توانستند سبک چند فرهنگی اوباما را تحمل کنند.

او می‌گوید: این گروه، اوباما را کیک سیاه و سفید، نام گذاری کردند.
بعدها اوباما به نیویورک رفت تا در دانشگاه کلمبیا، تحصیل کند. وی در آنجا مجددا کتاب « مرد نامرئی» رالف الیسون را مطالعه کرد و متوجه شد که بهتر است خود را فردی سیاه‌پوست معرفی کند.

طبق گفته مارانیس، این تجربه اوباما باعث شد که او بیشتر به سیاهی و لاتینی، احساس وابستگی کند.

در این کتاب مارانیس می‌گوید: بدون خانواده محکم، پایه و اساس نژادی یا مذهبی، اوباما خود را فرد خارجی بی ریشه تصور می‌کرد.

همچنین خاطرات جنویو کوک، دوست دختر اوباما فاش می‌کند که او عمیقا درباره هویت نژادی‌اش، سر در گم بوده است.

نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱
مسخره !اینا چیه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۶
۰
راز خاله زنکی صراط برملا شد + سند
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
خول اینا پیه؟>
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
۵
۱
فکر گزارشات معیشتی مردم باش صراط ،اوباما قیمت مرغ /دلار/طلا/خودرو ......توی کشورش بالا پایین نمیشه!