۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

اعتصاب غذای 20کودک اسیر فلسطینی

مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین اعلام کرد که 20 کودک اسیر فلسطینی در زندان"هشارون" برای نهمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.
کد خبر : ۶۸۶۳۶

به گزارش صراط به نقل از فارس، "ریاض الاشقر" مدیر مرکز اطلاع‌رسانی مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین اعلام کرد که 20 کودک فلسطینی از روز سه‌شنبه گذشته در اعتراض به شرایط نامساعد زندان و تجاوزات اداره زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

وی گفت که اعتصاب غذای این کودکان پس از آن شروع شد که اوضاع معیشتی آنها به پائین‌ترین سطح رسیده و آنها از همه حقوق انسانی، ادامه تحصیل و دیدار با زندانیان سلول‌های مجاور محروم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: کمبود جیره غذایی و ارائه غذای ناسالم که گاهی حشرات در آن دیده می‌شود، بی‌توجهی به درمان بیماران، محرومیت از دیدار با خانواده‌ها، عدم تحویل نامه‌های ارسالی به آنها، یورش به سلول‌ها با سگ‌های پلیس و حبس انفرادی برخی از آنها از دیگر مشکلات کودکان اسیر فلسطینی است.

به گفته وی، ساعات هواخوری کودکان اسیر بسیار کم و محوطه اختصاصی برای هواخوری آنها بسیار نامناسب و کوچک است.

الاشقر از اینکه رسانه‌ها به اعتصاب غذای کودکان اسیر فلسطینی توجه چندانی نشان نمی‌دهند، ابراز تعجب کرد.

مرکز مذکور همچنین با اشاره به اینکه بیش از 200 کودک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از شرایط بسیار بد رنج می‌برند از تمامی نهادهای حقوق بشر مسئول رسیدگی به اوضاع کودکان خواست تا برای نجات کودکان فلسطینی دست به اقدام فوری بزنند.