۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

جلالی: برخی مارا اصولگرا نمی‌دانند

دبیر هیات موسس فراکسیون اصولگرایان رهروران ولایت می گوید برخی به گونه ای رفتار می کنند که انگار سند شش دانگ اصولگرایی به نام آنها است.
کد خبر : ۶۸۸۹۵

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و عضو هیات موسس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: ما قائل به این هستیم که در مجلس سه سلیقه که شامل اصولگرایان رهروان ولایت، جبهه پایداری و رهپویان حضور دارند که در کلیات با هم اجماع دارند و طبعا این سلیقه باید هم دیگر را به رسمیت بشناسند.

وی که می گفت اصولگرایان رهروان ولایت منشور اصولگرایی را قبول دارد، ادامه داد: البته برخی در دوران انتخابات منشور را نپذیرفتند البته اینکه آیا امروز آن را قبول دارند، نمی دانیم. ولی ما فکر می کنیم یکی از فراکسیون های مجلس نهم اصولگرایان رهروان ولایت است البته اگر رهپویان و جبهه پایداری می خواهند با هم ادغام شوند، تکلیفشان در دست خودشان است.

وی گفت: ما فکر می کنیم الان ترکیب هیات رئیسه تعیین شده است، فراکسیون ها هم اساس نامه و هیات رئیسه خود را شکل دهند و بعد هیات رئیسه فراکسیون ها با یکدیگر تعامل داشته باشند و در آن صورت می شود همه اصولگرایان در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

نماینده شاهرود که می گفت از مجموع 287 نماینده کنونی مجلس نهم ، 277 نفر اصولگرا هستند، اظهار داشت: ما که نمی خواهیم مجلس تک صدایی درست کنیم و از طرفی باید اختلاف سلیقه ها را به رسمیت شناخت. بعد از این امر می شود اسباب همگرایی، تعامل و توافق بر روی مسایل کلی مجلس را پیدا کرد.

وی در پاسخ به اینکه چه شده است که دو گروه اصولگرا که در دوران انتخابات با یکدیگر وحدت نمی کردند، امروز بر ضرورت تشکیل فراگیر اصولگرایان تاکید دارند، تصریح کرد: اولا در زمان انتخابات دوستانمان اختلاف نظر جدی با هم داشتند و در خیلی موارد هم همدیگر را تخطئه کردند و بر لیست واحد هم به نتیجه نرسیدند.

وی با بیان اینکه امروز خیلی از مسائل روشن شده است،گفت: اولا مشخص شد که آقای لاریجانی عقبه دارد و عقبه اش هم از عقبه خیلی ها هم قوی تر است و کسانی که تا دیروز مدعی بودند نماینده ایشان باید کنار برود، امروز می توانند این مساله را درک کنند.

وی نکته دوم در این زمینه را توجه به هیات رئیسه مجلس در جریان تنظیم لیست های اصولگرا دانست و خاطر نشان کرد: در جریان تنظیم لیست های انتخابات مجلس نهم در تهران و شهرستانها هم تمام توجه به هیات رئیسه آینده مجلس معطوف بود و بنده در همان زمان در جلسات این امر را متذکر شدم که لیست اصولگرایان به خاطر هیات رئیسه آینده مجلس نباید به گروگان گرفته شود.

جلالی با بیان اینکه بعد از برگزاری انتخابات مجلس نهم هم دوستان تمام تلاش خود را برای هیات رئیسه کردند و کانون وحدت خیز این دوستان هم در نفی آقای لاریجانی بود، اظهار داشت: در همان زمانی هم که بنده با نمایندگان جبهه پایداری و رهروان گفت وگو داشتیم به این دوستان متذکر شدم که این نوع وحدت تاکتیکی و سلبی که مبتنی بر منافع زود گذر است، پایدار نیست؛ بلکه وحدت پایدار در احترام گذاشتن به نظرات همدیگر، شناخت وزن خود ، اعتقاد به اصول و منشور اصولگرایی و تلاش برای حل مشکلات مردم به جای به سیاسی کردن جامعه است.

وی که می گفت در بحث وحدت اگر کسی به دنبال رسیدن به نقاط اشتراک است، نباید خود را محور وحدت و اصولگرایی بداند ، خاطر نشان کرد: برخی از دوستان حتی حاضر نیستند کلمه «اصولگرایان رهروان ولایت» را به کار ببرند و اتفاقا در همین مورد هم اوج انحصار گرایی خود را نشان می دهند و به گونه ای رفتار می کنند که انگار اصولگرایی شش دانگ مال آنها است و کسی جز آنها نباید آن را به کار ببرد.

دبیر هیات موسس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پایان از برگزاری نشست مجمع عمومی این فراکسیون در یکشنبه آینده خبر داد و گفت: بعد از تصویب اساسنامه، هیات رئیسه فراکسیون انتخاب می شود.