۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

مرگبارترین کشتارهای آمریکا+عکس

کشتار اخير در سينمايي در آمريکا يادآور مرگبارترين حوادث تيراندازي طي بيست سال اخير در اين کشور است که تاکنون موجب مرگ صدها نفر در اماکن عمومي شده است.
کد خبر : ۷۲۱۱۱
ه گزارش صراط ، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه نوشت:
 در شانزدهم اکتبر 1991، مردم آمريکا با وحشت  صحنه هاي يکي از مرگبارترين کشتارهاي تاريخ آمريکا را از تلويزيون دنبال مي کردند. در آن روز يک بيکار 35 ساله با خودرويش وارد رستوراني در ايالت تگزاس شد و سپس فرياد زد ببينيد اين کشور مرا به چه چيزي تبديل کرده است و بعد با اسلحه خودکارش 22 مشتري را به قتل رساند  و خود کشي کرد.



اين کشتار نقطه آغاز کشتارهاي مشابه در تاريخ آمريکا بود که طي 20 سال اخير 12 بار ديگر تکرار شد.

يکي ديگر از اين کشتارها در دبيرستان کلمبين در شهر ليتلتون در بيستم آوريل 1999 روي داد. در آن روز دو تن از دانش آموزان که سلاحهاي زيادي با خود حمل مي کردند به کشتار هم کلاسي هاي خود روي آوردند.



اين دو هدف خود را افزايش تعداد قربانيان در مقايسه با وقايع اوکلاهما  سيتي عنوان کرده بودند که چهار سال قبل از آن 168 کشته برجا گذاشته بود. آنان طي چهار ساعت وارد همه کلاسهاي دبيرستان مي شدند و همه جا را مي گشتند و هر کس را که مي ديدند به ضرب گلوله از پا در مي آوردند. در مجموع 13 نفر کشته و 24 تن زخمي شدند. اين دو دانش آموز هم در نهايت خودکشي کردند.

در پي اين کشتار تدابير امنيتي در مدارس و دانشگاهها افزايش يافت اما در شانزدهم آوريل 2007، در دانشگاه ويرجينيا يکي از دانشجويان کره اي 32 دانشجو را به قتل رساند. در 25 دسامبر 2006 در شهر کووينا مردي که خود را به شکل بابا نوئل درآورده بود، نه نفر را کشت.



در فورت هود يکي از نظاميان در پنجم نوامبر 2009، سيزده سرباز را در پادگاني کشت.

کشتار ديگري در دوم آوريل 2012 در اويکوس کالیفرنيا رخ داد که طي آن مردي 43 ساله هفت نفر را در برابر ديواري به رگبار بست.



لازم به ذکر است، طي بيست سال کشتارهاي کورکورانه بيش از 150 کشته در آمريکا برجا گذاشته است.
برچسب ها: کشتار آمریکا صراط