۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

خانم سوچی!دلیل سکوت شماچیست؟

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آنگ سان سوچی سکوت وی برابر کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.
کد خبر : ۷۳۲۸۷

به گزارش صراط به نقل از فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آنگ سان سوچی برنده میانماری جایزه صللح نوبل، سکوت و بی‌تفاوتی وی را نسبت به جنایات رخ داده در کشورش محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدی‌های(دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستمشان واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست.

خانم آنگ سان سوچی؛ نماینده مردم کشور میانمار و برنده جایزه صلح نوبل

انسان‌ها با هر اعتقاد و متعلق به هر قومیتی که باشند، با هر رنگ و نژادی حقوقشان محترم می‌باشد. اقلیت نمی‌تواند مانع از اجرای حقوق انسانی افراد باشد. شما که برنده جایزه صلح نوبل می‌باشید و در عرصه دفاع از حقوق بشر فعالیت‌های بسیاری داشته‌اید، این مطالب را به خوبی می‌دانید و از آن آگاهی دارید.

چندی پیش خبر حمله وحشیانه و تجاوز بی‌رحمانه بودائیان تندرو به خانه و کاشانه مسلمانان مظلوم ایالت راخین میانمار منتشر شد. اگر چه این خبر در رسانه‌های وابسته به صهیونیست بین‌الملل انعکاسی نداشت اما عکس‌های انتشار یافته از مسلمانان کشته شده و اجساد سوخته آنان دل هر انسان صاحب وجدانی را به درد می‌آورد.

نماینده مجلس کشور میانمار

اظهار نظر اخیرتان درباه حفظ حقوق اقلیت‌های دینی و قومی در مجلس کشورتان جای خوشحالی داشت، اما جایگاه رهبری شما در احزاب سیاسی میانمار و شناخته شدن چهره شما در رسانه‌ها به عنوان یک مدافع حقوق بشر تعجب و حیرت افکار عمومی مردم جهان را برانگیخته است؛ چراکه چنین واکنش ضعیف و موضع گیری بی‌رنگ از سوی فردی که چندین سال در حصر خانگی به سر برده و از او به عنوان مخالف حکومت نظامی برمه یاد می‌شود بعید است.

خانم سوچی

چگونه می‌توان حقوق مسلمانانی که در حدود یک میلیون نفرتخمین زده می‌شوند را نادیده انگاشت؟ چگونه می‌توان به بودائیان جنایتکار اجازه داد تا هزاران خانه را آتش بکشند و مردم بی‌گناه را بسوزانند؟ چگونه رئیس جمهور آن کشور وقیحانه  800 هزار انسان مسلمان را شهروند کشور میانمار محسوب ننموده و چراغ سبز این جنایت آشکار را نشان داده است؟ چطور می‌شود شما و دوستان آمریکایی و اروپایی‌تان که ادعای حمایت از حقوق بشرشان عالم را فراگرفته است در برابر این حادثه رقت‌برانگیز مهر سکوت بر دهان زنید؟

خانم سوچی

ضمن ابراز تأسف از این رویداد هولناک، از شما درخواست داریم به سرعت با همکاری نهادهای صلح و امداد بین‌المللی به وضعیت وخیم آوارگان مسلمان کشور میانمار رسیدگی نمایید و با قاطعیت عاملین ارتکاب این جنایت و نسل کشی آشکار را محاکمه نمایید. امید داریم مواضع شما صریح‌تر و محکم‌تر از گذشته باشد تا آیندگان تاریخ جایزه صلح نوبل شما را سیاسی و دروغین قلمداد ننمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۹۱
دلیلش اینه که یک مزدور معمولأ در مقابل جنایات هم پیمانانش سکوت می کنه و راضیست به رضای شیاطین!