۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

نوزاد باهوش تر با زایمان طبیعی

پزشكان در يك مطالعه جديد دريافتند كودكاني كه به روش زايمان طبيعي متولد مي‌شوند در مقايسه با كودكاني كه با روش سزارين به دنيا مي‌آيند، ضريب هوشي بالاتري دارند.
کد خبر : ۷۴۹۴۳
به گزارش صراط به نقل از ایسنا :  پزشكان در يك مطالعه جديد دريافتند كودكاني كه به روش زايمان طبيعي متولد مي‌شوند در مقايسه با كودكاني كه با روش سزارين به دنيا مي‌آيند، ضريب هوشي بالاتري دارند.

متخصصان علوم پزشكي دانشگاه ييل در آمريكا با انجام مطالعات جديد دريافتند وقتي مادران باردار به شيوه طبيعي زايمان مي‌كنند، مقدار نوعي پروتئين خاص در مغز نوزادشان افزايش مي‌يابد و همين امر موجب بالا رفتن ضريب هوشي نوزاد مي‌شود.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، اين متخصصان مي‌گويند افزايش سطح پروتئين مزبور موسوم به 'UCP2' در نوزاداني كه به روش زايمان طبيعي متولد مي‌شوند كمك مي‌كند كه حافظه كوتاه مدت و بلندمدت اين نوزادان در دوران جنيني، رشد بيشتري پيدا كند. حافظه كوتاه مدت و بلندمدت هر دو از فاكتورهاي كليدي در افزايش ضريب هوشي انسان هستند.

اين متخصصان منطقه هيپوكامپ را در مغز موش‌هاي متولد شده به روش طبيعي يا سزارين ارزيابي كرده و متوجه شدند كه موش‌هاي بدنيا آمده به شيوه سزارين داراي سطح كمتري از مولكول UCP2 هستند و در نتيجه دچار اختلالات رفتاري دوران بلوغ مي‌شوند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
هر وقت روشهای زایمان بدون درد طبیعی در ایران رایج شد اون وقت زایمان طبیعی رو تبلیغ کنید . زنها که نباید برای یه بچه آوردن هر چی بدبختی و درد رو تحمل کنند که . از یه ور رشته های تحصیلی و مشاغل رو بر زنان محدود می کنند و تمام سعی شان را می کنند زن رو خانه نشین کنند و از یک طرف ارد می دهند بیشتر درد بکشید تا بچه تان باهوش تر شود !!!! چه وقیحانه !