۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

بازگشایی 2 طرفه گذرگاه رفح

مسئولان مصر طی چند روز گذشته گذرگاه رفح را به صورت یک طرفه فقط برای ورود مسافران فلسطینی از مصر به نوار غزه بازگشایی کردند.
کد خبر : ۷۵۴۱۸
به گزارش صراط به نقل از فارس: مسئولان مصری اعلام کردند که از امروز گذرگاه مرزی رفح به صورت دو طرفه و به مدت سه روز بازگشایی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری "معا"، "ایوب ابوشعر" مدیر گذرگاه رفح گفت که طرف مصری رسما ابلاغ کرده‌ است که گذرگاه رفح از امروز به صورت دو طرفه و به مدت سه روز برای عبور مسافران دارای شرایط خاص از جمله بیماران، افراد دارای اقامت و روادید و دانشجویان باز خواهد شد.
 
مسئولان مصر طی چند روز گذشته گذرگاه رفح را به صورت یک طرفه فقط برای ورود مسافران فلسطینی از مصر به نوار غزه بازگشایی کردند.
 
یکشنبه گذشته در جریان حمله به نیروهای امنیتی مصر در منطقه ماسوره واقع در ورودی شهر رفح در شمال صحرای سینا 16 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند و به دنبال این حمله مصر گذرگاه رفح را بست.
 
"موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که تعطیلی گذرگاه رفح نوعی مجازات گروهی است و  مجازات درستی نیست و بهتر است که اقدامات قانونی عادی در گذرگاه رفح اتخاذ شود.
 
وی تاکید کرد که بهترین راه، حمایت از امنیت و گسترش حاکمیت مصر بر کل صحرای سینا است و نباید به توافقنامه ناعادلانه که زمینه را برای وقوع هر حادثه‌ای در خاک مصر مهیا می‌کند، اعتنایی کرد.