۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

مهمانان «نم» با چه هواپیمایی آمدند؟

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی اجلاس «نم» از آمادگی فرودگاه مهرآباد برای ارائه خدمات به مهمانان عالی‌رتبه اجلاس سران عدم تعهد خبر داد و گفت: همه مهمانان این اجلاس با هواپیماهای خود به ایران آمده و بر می‌گردند.
کد خبر : ۷۶۸۸۰
رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی اجلاس «نم» از آمادگی فرودگاه مهرآباد برای ارائه خدمات به مهمانان عالی‌رتبه اجلاس سران عدم تعهد خبر داد و گفت: همه مهمانان این اجلاس با هواپیماهای خود به ایران آمده و بر می‌گردند.

سید محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص پرواز‌ مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد، اظهار داشت: در راستای هماهنگی کامل بیش از ۱۰ جلسه با تمامی ارگان‌های مستقر در فرودگاه برگزار شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در این جلسات علاوه بر ارگان‌‌های دست‌اندرکار فرودگاه، نمایندگانی از وزارت کشور و بخش‌های مرتبط نیز حضور داشتند.

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: تمامی ارگان‌های مستقر در فرودگاه اعم از بخش‌های نظامی و انتظامی، امنیتی، بخش‌های فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی، گمرک، گذرنامه و از این قبیل در نهایت آمادگی هستند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پروازهای رؤسای کشورها به فرودگاه مهرآباد انجام شده افزود: شرایط استقبال از مهمانان مطلوب است.

رسولی‌نژاد با تأکید بر اینکه فرودگاه مهرآباد برای ارائه خدمات به دیگر مهمانان در آمادگی کامل است، ادامه داد: از امروز اجلاس سران «نم» در سطح وزرا برگزار می‌شود در همین راستا مقامات عالی‌رتبه، وزرا و هیئت‌های همراه اغلب از فرودگاه مهرآباد وارد ایران می‌شوند.

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها تصریح کرد: تمام ارگان‌های دست‌اندرکار فرودگاه، طی این ایام در آماده‌باش کامل هستند و حتی نیروهای خود را از دیگر شهرستان‌ها فراخوان کرده‌اند که به آنها یاری رسانند.

رسولی‌نژاد در خصوص اختصاص هواپیماهای ناوگان هوایی مسافری جمهوری اسلامی ایران به انجام پرواز‌های مهمانان اجلاس سران عضو عدم تعهد، گفت: تمامی مهمانان با هواپیماهای کشور‌های خود به ایران آمده و باز می‌گردند بنابراین هواپیمایی از ایران برای انجام سفر‌های این مهمانان به کار گرفته نشده است.



به گزارش فارس‌ نشست وزرای خارجه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد امروز با حضور وزرای خارجه و مقاماتی از ۱۲۰ کشور عضو و ۱۸ کشور و ۱۰ سازمان بین‌المللی ناظر در محل سالن همایش‌های صداو سیما آغاز به کار می‌کند.

در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه «محمد کامل عمرو» وزیر خارجه مصر سخنرانی می‌کند و پس از آن ریاست اجلاس وزرا به علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران، واگذار می‌شود و وی نیز به ایراد سخنرانی در مراسم افتتاحیه خواهد پرداخت.

پنجشنبه و جمعه نهم و دهم شهریورماه، تهران میزبان شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد است.

نظرات بینندگان
0020
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
+عکس