۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

لباس‌‌گرمی‌که«آقا»برای شهیدکاوه‌فرستاد

محمود کاوه وقتی در حاج عمران رخت شهادت می‌پوشید، 25 سال بیشتر نداشت. اینجاست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "در هیچ جای دنیا افسری به این جوانی پیدا نمی‌شود که یک لشگر را اداره کند".
کد خبر : ۷۷۳۰۵
به گزارش صراط ، در آن دیدار، آقا با دقت کامل به حرف‌های محمود گوش می‌کردند و از نحوه توجه آقا به صحبت‌های محمود، می‌شد فهمید ایشان او را فرمانده لایقی می‌داند.

سردار شهید «محمود کاوه» سال 1340 در مشهد به دنیا آمد. او تنها پسر خانواده کاوه بود که خداوند او را بعد از مدت‌ها بعد از یک فرزند دختر، به پدر و مادرش
 
هدیه داد. هدیه‌ای که البته خیلی زود از پدر و مادر باز ستاند. شهید کاوه در دوران نوجوانی، مبارزات علیه رژیم شاه را آغاز کرد و بعد از پیوستن به سپاه،‌ به تیم حافظت جماران پیوست و جزو یکی از نزدیک‌‌ترین محافظان حضرت امام (ره) بود. محمود با آغاز غائله کردستان به آنجا رفت و پس از سا‌ل‌ها رشادت و دلیرمردی، در حالی که فرماندهی تیپ ویژه شهدا را بر عهده داشت،‌ در سال 65 شربت شهادت نوشید.
 
محمود کاوه وقتی در حاج عمران رخت شهادت می‌پوشید، 25 سال بیشتر نداشت. اینجاست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "در هیچ جای دنیا افسری به این جوانی پیدا نمی‌شود که یک لشگر را اداره کند".
 
یکی از همرزمان شهید کاوه نقل کرده است: محمود آن زمان برای خودش برو بیایی داشت و رفتارش طوری بود که دل همه را به دست آورده و در دل همه جا باز کرده بود. همه دوستش داشتند، از رزمنده‌ها گرفته تا رهبری.
 
یکبار برای دادن گزارش به دیدار مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور کشور بودند، رفتیم. محمود در آن دیدار به طور کامل گزارش‌هایش را داد و توجه آقا را نسبت به خود جلب کرد، البته ایشان از قبل محمود را می‌شناختند.
 
در آن دیدار، آقا با دقت کامل به حرف‌های محمود گوش می‌کردند و از نحوه توجه آقا به صحبت‌های محمود، می‌شد فهمید ایشان او را فرمانده لایقی می‌داند.
 
پس از این دیدار، وقتی از اتاق بیرون آمدیم‌، آقا مرا صدا زدند و یک دست لباس گرم به من دادند و گفتند "این لباس‌ها را بده محمود، کردستان سرده؛ خدایی نکرده سرما می‌خوره. بهش بگو حتماً این لباس‌ها را بپوشه".