۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
لس آنجلس بلوز نه تخفيف مي‌دهد، نه رضايتنامه

فيفا عابدزاده را محروم مي‌كند؟!

پرسپوليسي شدن امير عابدزاده كه در فاصله تنها چند روز مانده تا شروع فصل اتفاق افتاد، امروز نقشي از يك دردسر را به خود گرفته؛ دردسري كه هيچ بعيد نيست پاي پرسپوليس را براي چندمين بار به فيفا باز كند.
کد خبر : ۷۸۱۴۶
" صراط ورزشی " - پرسپوليسي شدن امير عابدزاده كه در فاصله تنها چند روز مانده تا شروع فصل اتفاق افتاد، امروز نقشي از يك دردسر را به خود گرفته؛ دردسري كه هيچ بعيد نيست پاي پرسپوليس را براي چندمين بار به فيفا باز كند.

 هنوز به فصل تازه نرسيده بوديم كه امير عابدزاده فوتبال آمريكا را ترك كرد به قصد مذاكره با ملوان. حال آنكه به‌عنوان دروازه‌بان ثابت لس‌آنجلس بلوز در همين فصل 15 بازي براي اين تيم انجام داده بود. عابدزاده به خاطر ملوان آمد اما با پرسپوليس قرارداد داخلي بست؛
بي‌آنكه موافقت باشگاهش را گرفته باشد و شايد به تصور اينكه دوستي با مديرعامل لس‌آنجلس بلوز مشكلي برايش به وجود نخواهد آورد اما وقتي سروصداي حضورش در پرسپوليس همه‌جا پيچيد باشگاه آمريكايي 200 هزار دلار براي صدور رضايتنامه عابدزاده طلب كرد و اين همان دردسري است كه پرسپوليس را گرفتار كرده.
براي كاهش اين مبلغ، باشگاه بارها با همتاي آمريكايي‌اش به مذاكره نشست اما موفق نشد تخفيف بگيرد و حالا مديران لس‌آنجلس بلوز تصميم به شكايت گرفته‌اند. شكايت از امير عابدزاده كه تا پايان قراردادش با باشگاه آمريكايي تنها يك هفته مانده و اين شكايت اگر به سرانجام برسد، بدون شك فيفا حكم به محروميت عابدزاده خواهد داد و پرسپوليس هم بايد جريمه بدهد.

با اين همه مديرعامل باشگاه پرسپوليس اميدوارانه به قضيه چشم دوخته و مي‌گويد: «مي‌خواهند ما را اذيت كنند اما مطمئن باشيد ماجراي امير عابدزاده و قراردادش، باشگاه پرسپوليس را تهديد نخواهد كرد. در اين‌باره من با مديرعامل لس‌آنجلس بلوز صحبت و توافق كرديم كه تا چند روز آينده مشكل حل شود و بتوانيم قرارداد سه ساله امير عابدزاده را ثبت كنيم.»

باشگاه آمريكايي دست به دامان فيفا شد
با اعلام اينكه پول انتقال امير عابدزداه هنوز پرداخت نشده، باشگاه لس‌آنجلس بلوز، پرسپوليس را تهديد كرد و در نامه‌اي براي يكي از اعضاي مديريتي فيفا اينطور نوشت: «يكي از بازيكنان جوان لس‌آنجلس بلوز (امير عابدزاده) دو ماه پيش باشگاه ما را ترك و براي بازي كردن با يكي از باشگاه‌هاي ايراني به نام پرسپوليس قرارداد رسمي امضا كرد كه اين موضوع به وسيله سايت باشگاه و بسياري از رسانه‌ها در ايران اعلام شد در حالي كه عابدزاده تا روز 13 سپتامبر 2012 (22 شهريور 1391) قرارداد دارد.

 به همين خاطر ما با مسوولان باشگاه پرسپوليس ارتباط برقرار كرديم و بر سر انتقال اين بازيكن هم روي يك مبلغ به توافق رسيديم (در تاريخ 8 ژوئن ـ 19 خرداد). با وجود توافق دو باشگاه، پرسپوليس تاكنون از پرداخت مبلغ انتقال عابدزاده به باشگاه لس‌آنجلس بلوز خودداري كرده. در حال حاضر عابدزاده با باشگاه ايراني روزانه تمرين مي‌كند و در آخرين ديدار دوستانه آنها هم به ميدان رفته است؛ در حالي كه حضور او در پرسپوليس پس از آگاهي اين بازيكن از اين موضوع بود كه او طبق قوانين فيفا نمي‌تواند با اين تيم در هيچ تمريني شركت كند.»

ادعاي مديرعامل لس‌آنجلس بلوز بعد از مكاتبه با فيفا:

نمي‌گذارم كار به شكايت برسد!
مديرعامل باشگاه لس‌آنجلس بلوز آمريكا اگرچه در نامه‌اي به فيفا مشكلات انتقال امير عابدزاده به پرسپوليس را گزارش كرده اما مي‌گويد كه نمي‌خواهد قضيه با شكايت و شكايت‌كشي حل شود: «درباره مبلغ اين انتقال با مسوولان پرسپوليس به توافق رسيده‌ايم اما هنوز هيچ پولي به ما پرداخت نشده. به همين دليل در نامه‌اي مساله را به فيفا گزارش دادم كه آنها بلافاصله پاسخ من را دادند و گفتند تنها راه، شكايت رسمي از پرسپوليس است.
من معتقدم كه شكايت كردن باعث عقب ماندن عابدزاده مي‌شود و به همين دليل صبر مي‌كنم و هنوز قصد شكايت از پرسپوليس را ندارم. در اين باره با رويانيان هم صحبت كردم و گفتم كه هر كمكي از دستم برآيد براي پرسپوليس انجام مي‌دهم اما اين كمك‌ها بايد معقولانه باشد، چون من هم بايد به هيات مديره باشگاه و شركايم پاسخگو باشم. ضمن اينكه مبلغ قرارداد عابدزاده نسبت به آنچه اول مطرح شده بود بسيار كاهش يافته و حتي بخشي از اين مبلغ را شخصا به صورت نقدي به باشگاه بلوز دادم تا شركا اعتراضي نكنند.باشگاه لس‌آنجلس بلوز يك فرصت ديگر براي نهايي كردن اين انتقال پيش از آنكه شكايت خود را به فيفا رسمي كند، به باشگاه پرسپوليس مي‌دهد.