۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

اقدام مشترک آمریکا واسرائیل علیه ایران

یک مجله آمریکایی مدعی شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال بررسی عملی کردن یک حمله نظامی محدود و چند ساعته هوایی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.
کد خبر : ۸۲۷۴۵
به گزارش صراط، «دیوید راتکوف» از مقامات دولت کلینتون روز گذشته (دوشنبه) در مجله «فارین پالسی» مدعی شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال بررسی احتمال «حمله جراحی» مشترک چند ساعته علیه تاسیسات هسته ای ایران هستند.

راتکوف با اشاره به اینکه این حمله تنها چند ساعت طول خواهد کشید، نوشته است که رژیم صهونیستی به تنهایی نمی تواند چنین حمله ای علیه ایران را عملی کند.

در این گزارش آمده است: در حالیکه آمریکا و اسرائیل همچنان توافق کاملی درباره تعیین خط قرمز برای ایران جهت آغاز پاسخ نظامی به برنامه هسته ای این کشور ندارند، اما مقامات اسرائیلی در حال حاضر پیشنهاد عملی کردن یک حمله محدود تر در مقایسه با حمله ای که پیشتر درباره آن بحث می کرده اند را علیه تاسیسات هسته ای ایران مطرح کرده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده در این مجله، راتکوف به نقل از منبعی که گفته می شود به بحث درباره بررسی های آمریکا و اسرائیل درباره حمله مشترک علیه ایران نزدیک است، مدعی شده است که یک حمله در مقیاس کوچک در حال حاضر به عنوان محتمل ترین گزینه نظامی علیه ایران بررسی می شود.

چنین حمله ای، احتمالا در بهترین حالت تنها چند ساعت و در کل یک یا دو روز طول خواهد کشید و از طریق هوایی و با استفاده از بمب افکن ها و تحت حمایت هواپیماهای بدون سرنشین عملی خواهد شد.

در ادامه گزارش این مجله اینطور ادعا شده است که چنین حمله ای به تاسیسات هسته ای ایران به منظور عقب انداختن چندین ساله برنامه هسته ای این کشور می تواند در عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل و یا صرفا از طریق آمریکا اجرایی شود.

راتکوف در ادامه ادعاهای خود اینطور گفته است که تهدید حمله محدود علیه ایران در مقایسه با اجرای یک حمله تمام عیار علیه تاسیسات هسته ای ایران معتبر تر به نظر می رسد و بنابراین، چنین حمله ای شانس حقیقی مهار ایران را دارد.

علاوه بر این، راتکوف مدعی شده است که وجود تهدید حمله چند ساعته و محدود به ایران، احتمالا شانس کارایی دیپلماسی در برابر ایران را افزایش خواهد داد.

منابع آگاه اطلاعاتی در ادامه اینطور مدعی شده اند که احتمال وقوع چنین حمله ای با هدف داشتن تاثیر منطقه ای که حفظ عراق، سوریه، لبنان و احیای روند صلح و تضمین امنیت خلیج فارس، دادن پیام صریح به روسیه و چین و همچنین تضمین سلطه آمریکا در منطقه در دهه آتی است، وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از ابعاد بررسی حمله محدود به ایران، بعد سیاسی آن است زیرا مطرح کردن احتمال وقوع یک تهاجم محدود هوایی علیه ایران با توجه به اینکه احتمال عملی کردن آن بیشتر است، می تواند انتقادات «میت رامنی» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا (از مدیریت برنامه هسته ای ایران توسط اوباما) را خنثی کند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
بچه محلهای قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
مال این حرفا نیستند . خیلی دوست دارم با این امریکایی ها و اسرائیلیها دست و پنجه ای نرم کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
به نظر شما
این اولین پروژه
این
دوتا
بر ضد ایرانه ؟؟؟؟؟؟؟؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این ها
هفته ای 3 روز
هر بار 7 ساعت
در جلسات مخفی
برای همه جای دنیا
خاصه کشور های ثروتمندی
مثل ایران
نقشه دارن
سه روز دیگه هفته هم
میرن برای اجرا
بسیجی گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
خداوند جنگ و عواقب انرا از ایران دور نماید.انشاالله