۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷

موشکهای حماس بر فراز اسرائیل

سقوط 55 فروند موشک از سوی جنبش جهاد اسلامی و حماس در مناطق اشغالی باعث شده مقامات تل آویو بیش از پیش به ناکارآمدی سیبستم پرطمطراق موشکی خود پی ببرند.
کد خبر : ۸۲۷۶۰
به گزارش صراط، گردانهای القدس و عزالدین قسام شاخه های نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس روز گذشته در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه 55 فروند موشک به سرزمینهای اشغالی پرتاب کردند.

این عملیات مشترک بزرگترین حمله گروههای فلسطینی به اسرائیل پس از جنگ 22 روزه در سال 2008 محسوب می شود که هاله ای از نگرانی و ترس را بر ساکنان جنوب فلسطین اشغالی تحمیل کرده است.

"آویخای ادرعی" سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تایید این حملات تاکید کرد: گروههای فلسطینی در نوار غزه 55 فروند موشک به سوی شهرکهای اسرائیلی پرتاب کردند.

ساعتی پس از این حملات موشکی گردانهای عزالدین قسام و القدس در اقدامی بی سابقه بیانیه ای مشترک صادر کرده و اعلام کردند در انجام عملیات اخیر همگام بوده اند.

از طرفی روز گذشته ابواحمد سخنگوی گردانهای القدس از تشکیل اتاق مشترک فرماندهی عملیاتی شاخه های نظامی حماس و جهاد اسلامی در راستای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه سقوط قریب به 60 فروند موشک در شهرکهای اسرائیلی قابل تحمل نیست، تاکید کرد: حماس و جهاد اسلامی در شکستن گنبد آهنین موفق عمل کردند.

سایت صهیونیستی دبکا نیز در گزارشی اعلام کرد: پاسخ همزمان حماس و جهاد اسلامی به حمله اخیر محاسبات اسرائیل را به هم ریخته است و موضوعی بسیار خطرناک محسوب می شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز امروز سه شنبه در  گزارشی از سقوط یک فروند موشک در شهرک اشکول خبر داد.

این در حالی است که اخیرا ورود یک هواپیمایی بدون سرنشین به عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی نگرانی ها درباره کارایی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را افزایش داده است. این در حالی است که این هواپیمای بدون سرنشین از سوی جنگنده های صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت و سقوط کرد.

برخی تحلیلگران معتقدند سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین با توجه به سابقه جنگ 22 روزه علیه نوار غزه و عملیاتهای اخیر از نقصهای متعددی بهره می برد. بر این اساس، در حالی که این سیستم توانمندی مقابله با حملات موشکی و خمپاره ای گروههای فلسطینی را ندارد، این سوال مطرح می شود که مقامات تل آویو چگونه در اظهارات خود ادعای حمله به جمهوری اسلامی ایران را که از توانمندی موشکی بسیار پیشرفته ای بهره می برد را مطرح می کنند.
منبع: مهر