۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

مربي کره‌‌جنوبي 6‌تايي‌ها را تائيد کرد

نمايندگان رسانه‌هاي خبري اعزامي کره‌جنوبي به تهران پس از چند روز بي خبري، پس از حضور در پايتخت ايران آخرين اخبار در مورد جدال روز سه‌شنبه (فردا) منتشر کردند که در نوع خود جالب است.
کد خبر : ۸۳۵۶۸

"صراط ورزشی "- پس از چند روز بي‌خبري از تيم ملي کره‌جنوبي،حريف روز سه‌شنبه تيم ملي ايران در راه مقدماتي جام جهاني 2014برزيل در رسانه‌هاي اين کشور آسياي شرقي، به نظر مي‌رسد پس از ورود بيش از 25 خبرنگار و گزارشگر اين کشور به تهران، رسانه‌هاي کره‌اي در زمينه پوشش خبري فعال شده‌اند.

به گزارش فارس، در همين ارتباط در ساعات گذشته اخباري که توسط اين گروه اعزامي به تهران کسب شده، در رسانه‌هاي نوشتاري کره جنوبي منتشر و منعکس شد که در زير مهم ترين بازتاب ها گزارش را مرور مي کنيم.


*کري خواني مربي کره براي ايران


از جمله اخباري که در چند نشريه کره‌اي منتشر شد، اظهارات کوتاه کانگ هي، سرمربي کره در ارتباط با بازي با ايران است.


وي در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دون‌‌گيا صحبت‌هاي کرده که بي شباهت به کري‌‌خواني براي تيم تحت رهبري کارلوس کي‌روش است.


وي در ارتباط با باخت تاريخي 6 بر 2 تيم کشورش از ايران در جام ملت‌هاي 1996 امارات و نتيجه‌اي که مد نظرش براي بازي در ورزشگاه آزادي است، چنين گفته است:


باخت 6 بر 2 نتيجه‌اي تلخ و ناگوار است که در تاريخ ديدارهاي گذشته دو تيم ثبت شده است. البته اين نتيجه مربوط به گذشته است و ما اکنون در حال زندگي مي‌کنيم. هرچند در راه بازي‌هاي برزيل 2014 کره جنوبي و ايران رقابت فشرده‌اي باهم دارند، اما ما مي‌کوشيم در تهران برنده شويم و تاريخ‌ساز شويم. مي‌خواهيم به اولين برد خود در تهران پس از 2 تساوي و 2 باخت گذشته برسيم.  


مون‌هووا: کره‌ مترصد اشتباهات ايران در آزادي


سايت مون‌هووا نيز گزارشي از آخرين وضعيت تيم کره در اردوي يک هفته اي تهران منتشر کرده و وضعيت تيم آسيايي را مطلوب توصيف کرده است.


اين رسانه‌ کره‌اي زبان در بخشي از گزارش خود عنوان کرده «کانگ هي»‌در جريان جلسات تمريني که در تهران انجام داده، مردانش را بسيار ترغيب کرده مقابل ايران در ورزشگاه آزادي دقت و توجه کافي مبذول کرده و مترصد اشتباهات احتمالي از سوي مردان کارلوس کي روش باشند تا بلکه بتوانند به هدفي که دارند و مربي اين تيم نيز در چند مصاحبه خود بيان کرده يعني کسب اولين پيروزي در خاک ايران برسند.


اين سايت به همين دليل تيتر «کره مترصد اشتباهات ايران در آزادي» را براي مطلب خود برگزيده است.


*کره مثل ايران 1-3-2-4 بازي مي‌کند


سايت مون‌هووا يک گزارش هم در مورد سيستم بازي فردا با ايران منتشر کرده است.


اين منبع رسانه اي عنوان مي کند کانگ هي، مسئول فني کره‌اي ها قصد دارد براي جدال در آزادي از روش 1-3-2-4 استفاده کند. سيستمي که مشابه روش بازي تيم ميزبان(ايران) است.


اين رسانه خبري عنوان مي کند در اين قالب تاکتيکي بازيکناني همچون پارک چو يونگ (سلتاويگو اسپانيا)، کيم بو کيونگ (کارديف سيتي ولز)، لي چونگ يونگ (بولتون انگليس)، سون‌هيونگ مين(هامبورگ آلمان) نقش کليدي خواهند داشت.


*کانگ هي: تمرين روز يکشنبه و دوشنبه بسيار مهم است


سرمربي تيم ملي فوتبال کره معتقد است شاگردانش در مدت يک هفته‌اي که در تهران به سر مي‌برند، تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته اند.


در مصاحبه‌اي که توسط سايت مون‌هووا منتشر شده ، چوي کانگ هي اظهار داشته از بين اين جلسات، تمرينات دو روز آخر براي تيمش اهميت بسيار زياد دارند.


وي گفت: در تهران جلسات تمريني خوبي انجام داديم. اما دو جلسه روز يکشنبه(ديروز) و دوشنبه(امروز) براي ما بسيار سرنوشت‌سازند. زيرا مي‌توانيم 11 مرد نهايي خود را شناسايي کرده و طرح کلي بازي را در زمين پياده و تمرين کنيم. 




*ترکيب تيم کره‌جنوبي لو رفت


يک سايت کره‌اي زبان ترکيب احتمالي تيم کشورش را منتشر کرده است.


چيون » ترکيب 11 مرد کانگ هي را اينگونه معرفي کرده است:


دروازه‌بان: کيم سون دائه(سئول)


مدافع راست: لي چونگ يونگ(بولتون انگليس)


مدافع چپ: کيم بو کيونگ (کارديف سيتي ولز)


مدافع مياني: اوه بئوم سوئک(سوون بلووينگس)


مدافع مياني:لي گوين هو(اولسان)


هافبک مياني(لايه اول):‌کي (سوانسي ولز)


هافبک مياني(لايه اول):‌کيم جونگ وو(چونبوک موتورز)


هافبک هجومي(لايه دوم):کي پي يون (چونام)


هافبک هجومي(لايه دوم):جونگ هين وان(اينچوئن)


هافبک هجومي(لايه دوم:هوانگ تائه هي(اولسان)


نوک حمله:‌پارک چو يونگ (سلتا ويگو اسپانيا)


*هوجونگ مو: بازيکنان کره مراقب باشند در آزادي سرعت توپ زياد است


هوجونگ مو، دستيار کانگ هي يعني هوجونگ مو نيز يکي از اعضا تيم کره است که با خبرنگاران اعزامي اين کشور صحبت کرده است.


در مصاحبه‌اي کوتاه که از قول وي در روزنامه هيون‌مين  منتشر شده، به بازيکنان کره هشداري اينچنين داده است:


براساس تحقيقي که انجام داديم، سرعت توپ در زمين ورزشگاه آزادي زياد است. بازيکنان ما بايد مراقب اين موضوع باشند تا در خلال بازي اسير تيم ميزبان نشوند.


*38 ميليون ايراني بازي با کره را تماشا مي کنند


يک سايت کره‌اي به نام «جاي‌جاي »که گويا خبرنگارش  در گروه اعزامي به تهران است، پيش بيني کرده تماشاگران تلويزيوني اين ديدار در کشور ميزبان(ايران) بيشتر از ميهمان(کره جنوبي) است.


اين سايت عنوان کرده کل جمعيت ايران شيفته فوتبال هستند و پيش بيني مي شود از هر دو شهروند ايراني، يکي بيننده بازي روز سه‌شنبه باشد.


اين رسانه با درنظرگرفتن جمعيت کشورمان با 75 ميليون نفر عنوان کرده 37 تا 38 ميليون نفر بيننده بازي فردا عصر شود.


همچنين در مورد کره جنوبي نيز عنوان شده 10 تا 12 ميليون نفر اين بازي را که مقارن نيمه شب به وقت کره است، از طريق تلويزيون است.


*مربي کره براي نکونام برنامه دارد


يک سايت کره‌اي به «مون‌دونگ» جواد نکونام، کاپيتان تيم ايران را مغز متفکر بازي تيم کشورمان معرفي کرد.


اين سايت در گزارشي کوتاه نوشته نکونام به سبب سال‌ها حضور در ليگ اسپانيا، تجربه بين‌المللي زيادي دارد و محور بازي روز سه‌شنبه است.


اين رسانه همچنين نوشته کانگ هي، سرمربي کره قصد دارد توسط هافبک‌هاي مياني خود برنامه‌اي براي کاپيتان ايران در زمين پياده کند.

منبع: ورزش سه