۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵

اگر "دونگ یی" ایرانی بود پخش نمی‌شد

موجی که این آثار تلویزیونی ایجاد می کند و تاثیری که بر رفتار و فرهنگ جامعه می گذارد، آن را برای مسوولان فرهنگی کشور گرانتر از نمونه‌های وطنی خواهد کرد.
کد خبر : ۸۴۲۷۸
به گزارش صراط، ˈجلیل اکبری صحتˈ روز شنبه گفت: شبکه‌های تلویزیونی در زمینه محتوا و پیام مجموعه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی، سیاست ˈیک بام و دو هواˈ‌را در پیش گرفته‌اند.

وی با تاکید بر آنکه ˈپیام و محتواˈ مهمترین کالایی است که در داد و ستد رسانه‌‌ای مبادله می‌شود، ادامه داد: چگونه است که تلویزیون در برابر پیام یک سریال ایرانی مقاومت می‌کند اما به راحتی اجازه می‌دهد همان پیام در قالب یک کالای خارجی به مخاطب عرضه شود.

منتقد سینما وتلویزیون با تاکید بر آنکه ارزان بودن سریال‌های خارجی و بویژه کره‌ای نمی‌تواند توجهی برای رویکرد مسوولان تلویزیونی برای خرید این آثار باشد، گفت: خرید این نوع کالاهای رسانه‌ای، نه تنها ارزان تمام نمی‌شود بلکه گران‌تر است، زیرا تاثیر مخربی که اینگونه آثار بر مخاطب می‌گذارد، قابل محاسبه ریالی نیست.

اکبری صحت تاکید کرد: موجی که این آثار تلویزیونی ایجاد می کند و تاثیری که بر رفتار و فرهنگ جامعه می گذارد، آن را برای مسوولان فرهنگی کشور گرانتر از نمونه‌های وطنی خواهد کرد.

این روزنامه نگار با تاکید بر آنکه مسوولان تلویزیونی باید نگاه جامع الاطرافی در سفارش و خرید آثار خارجی داشته باشند، افزود: لازم است تا سیاست یکسانی درباره محتوای سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود، اتخاذ شود تا ممنوعیت هایی که برای سریال‌های داخلی اعمال می‌شود، برای سریال‌های خارجی نیز رعایت شود و در غیر این صورت

ساخت چنین آثاری را به فیلمسازان داخلی سفارش دهند.



** ˈدونگ‌ ییˈ فرهنگ ˈخاله زنکیˈ را رواج می‌دهد

این منتقد سینما وتلویزیون با بیان آنکه افسانه ˈدونگ‌ ییˈ به نیاز فرهنگ ˈخاله زنکیˈ جامعه ما پاسخ می دهد، افزود: واقعیت این است که رفتار ˈخاله زنکیˈ به عنوان بخشی از فرهنگ ˈکوچه بازارˈ در جامعه ما وجود دارد و مورد علاقه بسیاری از آدم ها است اما در فرهنگ رسمی اینگونه رفتارها نفی شده است.

اکبری صحت تاکید کرد: با پخش سریال‌هایی چون ˈدونگ ییˈ، بی آنکه بدانیم، این فرهنگ رفتاری غلط را در قابل یک کالای خارجی و به عنوان یک فرهنگ بیگانه باز تولید کرده‌ایم.

این روزنامه نگار افزود: تمام سریال ˈدونگ ‌ییˈ چیزی جز نمامی، خاله زنک بازی، توطئه درباریان و غیبت نیست و ذره ای به شیوه‌ای که کره را به موفقیت های امروز رسانده است، اشاره نمی شود.

وی همچنین گفت: در حالیکه رمالی و جادوگری در آیین اسلام نفی شده و نیروی انتظامی نیز بدنبال مقابله با اینگونه رفتارها است، اما در سریال‌های کره‌ای از جمله ˈدونگ ییˈ مسایلی از این دست در قالب عبارت‌هایی چون ˈجادوی سیاهˈ‌ و ˈنفرینˈ و تاثیر آن به خورد خانواده های ایرانی داده می شود.

اکبری صحت استفاده از ریتم آرام و حفظ فضای شاد و رنگین در سریال ˈدونگ‌ییˈ را بر جذب مخاطب برای این سریال موثر دانست که به گفته وی سبب شده خانواده ایرانی مجذوب صحنه‌های این سریال شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
همین سریال بدین صداوسیماببینیدچی میسازه یه فیلم بی سرته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۸
۰
ببخشیدا ولی این آقا داره چرت میگه.
شاهده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۱۱
واقعا"حیف بیت المال نیست که صرف اینگونه سریالهای بیهوده وبی هدف میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۱
۰
باید در نظر گرفت که این فرهنگ رو هم رواج میده که امپراطور سر زده به مسوولان حکومتی سر بزنه
کنترل نقدینگی
به جای جشن ها و کنفرانس های پر تجمل برای مردم صندوق رفاه بذاره
خوراک پست گاو خوردن
...
اینها رو نمیگید و خاله زنکی رو گیر آوردید
شاید این فیلم هم مثل فیلم ایلجیما بهش بکشند بره
lمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
با سلام به همه دوستان بايد عرض كنم خيلي از معضلات جامعه امروزي ما ناشي از فيلمهاي آبكي وبدون معنا ومفهوم همين قبيل افراده . درسريال دونگي زشت وزيبا يا سفيد وسيا، تعهد وبي تعهدي،اخلاق وبداخلاقي به شيوه فني وماهرانه اي به تصوير كشيده شد. ما كار نداريم ونبايد داشته باشيم كه چه كسي نقش اول يا دوم را بازي ميكند مهم اين است كه معناي فيلم يك معناي اخلاقي وضديت بانا هنجاريهاي جامعه وقت ان كشور كه البته افسانه هم نام گزاري . اينكه عنوان ميشود خاله زنكي خود توهين به زنان فرهيخته اين مرز بوم است. سخن ارزشمند وبا مفهوم وارزشي از هركس پذيرفته است زن ومرد فرقي ندارد. به منتقد عزيز بگوييد يكم مطالعات اجتماعي خودتونو بيشتر كنيد تا با عث تحريك وهمچنين بهانه دست فمينيستهاي بهانه جو ندهيد.
طنین2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۷
۰
هرچی هست بهتر از تمام سریال های ایرانیه از جمله: خانه اجاره ای,دزد و پلیس و غیره!
در ضمن کلی هم پیام اخلاقی داره و نشون میده که هرکسی که خیر خواه باشه و همچنین وفادار و اینکه دنبال زمین زدنه دیگران نباشه باعث میشه آدم به جاها و مقام هایی برسه که حتی فکرشم نمیکرده حالا اگر این مقام الهی باشه چه بهتر!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
من تنها سريالي كه از تلويزيون مي بينم همين سريال دونگ يي هست چون در سريال مثل ايرانيها فقط به پولدارها وادمهاي بالا نشين نپرداخته بلكه همه را نشان ميده ودم از اخلاق هم هست ونشان ميده كه حاكمان اگر به چاپلوسان دور واطراف خودرا ملاك قرار بدهند حتما" دچار اشتباه مي شوند