۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

عباسی:نامزدها‌بادشواری‌درتبلیغات‌مواجه‌اند

یک کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نامزدها چاره‌ای جز ورود گفتمانی به انتخابات ندارند، گفت: در این دوره افراد نمی‌توانند به صرف چهره بودن رأی بیاورند.
کد خبر : ۸۴۴۸۱

به گزارش صراط، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص لزوم ورود گفتمانی نامزدها به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نامزدها چاره‌ای جز ورود گفتمانی به انتخابات ندارند، چرا که افراد نمی‌توانند به صرف چهره و سرشناس بودن خود رأی بیاورند و در این دوره تلاش بر رأی آوردن گفتمان‌هاست.

عباسی با تاکید بر اینکه در حرکت به سمت تبیین گفتمان‌ها، افراد باید ابتدا مبانی نظری خود را در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل بین‌الملل روشن کنند، افزود: مظلومیت فرهنگ و تبیین این موضوع از سوی شخص مقام معظم رهبری می‌طلبد افراد به صورت شفاف، محور فعالیت‌های خود را روشن کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: در این دوره نامزدهای انتخابات با دشواری در تبلیغات مواجه هستند چرا که تلاش همه در راستای توجیه افکار عمومی است لذا در حوزه گفتمان، کاندیداها عمیقاً باید این نکات را شفاف کرده و مبانی تئوریک خود را بیان کنند.

وی گفت: نباید وقتی دولت جدید بر سر کار آمد، متوجه شویم تئوریسین‌های آن کسانی‌اند که مردم آنها را قبول ندارند.

عباسی درباره مهمترین نیازهای کشور برای انتخاب رئیس‌جمهور آتی اظهار داشت: پیگیری مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز زود است اما باید توجه داشت که در دهه آینده در جهان، اقتصاد هژمون و کاپیتالیستی افول خواهد کرد و این امر در اقتصاد ما نیز تأثیرگذار است.

عباسی با اشاره به این تاثیرپذیری ادامه داد: با توجه به سازوکار تحریم‌ها و به دلیل اینکه ما باید یک خیزش بومی در اقتصاد داشته باشیم، از این رو دولت بعدی باید مبانی نظری خود در اقتصاد را شفاف کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: ‌یکی از نکات کلیدی برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این است که دولت آینده تکلیف خود را با اقتصاد ربوی، کاپیتالیستی و لیبرالیستی روشن کند.

وی به بخش دیگری از اولویت‌های دولت آینده اشاره و خاطرنشان کرد: روش و استراتژی دولت آینده برای توجه به بیداری اسلامی و جلوگیری از انحراف این جریان نکته‌ای است که باید محقق شود.

عباسی با اشاره به دهه چهارم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این دهه، دهه ویژه نظام‌سازی است. یعنی باید دید که آیا مبانی نظری دولت بعدی تقویت‌کننده حرکت نظام‌سازی در آینده هست یا خیر.

« رئوس این موارد توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و در بحث اقتصاد نیز اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند از این روز برای دولت بعدی باید مبانی نظری متقن و قوی در نظر گرفته شود چراکه صرف دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف دولت‌های پیشین با فضاسازی و شانتاژ، نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

منبع: فارس