۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
نقش آفرینی صهیونیسم جهانی در بزرگداشت مراسم کوروش

جشن تولد وزرات خارجه آمریکابراي كوروش!

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای تامل برانگیز، خبر از بزرگداشت کوروش هخامنشی در سالروز فتح بابل، داد.
کد خبر : ۸۵۶۳۵
به گزارش صراط، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای تامل برانگیز، خبر از بزرگداشت کوروش هخامنشی در سالروز فتح بابل، داد.
به نوشته برخی رسانه های ضد انقلاب در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آورده شده «امپراتوری های باستانی ازمیان رفته اند، اما برای یک امپراتور- کوروش کبیر- ۲۶۰۰ سال بعد از مرگ او هنوز جشن تولد برگزار می شود. جشن تولد بین المللی برای کوروش- در ۲۹ اکتبر - که درواقع سالروز ورود او به بابِل است- برپا می گردد.»
در بخش دیگری از بیانیه منتسب به وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: امروز هنوز او را به خاطر ارزشهای اعلام شده بر روی این استوانۀ گلی که در ۱۸۷۹ یافت شده، بزرگ می دارند. این استوانه یاد بودی از تصرف بابل است و فرمان های کوروش برای مجاز داشتن آزادی مذهبی و ممنوع ساختن بردگی بر آن ثبت شده است.
پیش از پیروزی انقلاب نیز شوایرانیسم پهلوی ها، با محوریت کوروش هخامنشی، ابراز ارادت این خانواده به صهیونیسم جهانی تفسیر می شد. به طوریکه باستان گرایی در جشن های به اصطلاح ۲۵۰۰ سالگی شاهنشاهی در ایران، به وضوح قابل مشاهده بود.
این در حالیست که کوروش هخامنشی فارغ از قضاوت های تاریخی صورت پذیرفته پیرامون وی، از منظر یهودیان محترم است چراکه وی به تحریک همسر یهودی اش استر آنان را از حصار امپراطور بابل، رهایی بخشیده است.
البته این موضوع به بهای کشتار وسیعی از ایرانیان و وزیر کاردان دولت هخامنشی ، هامان، در روز ۱۳ فروردین ماه اتفاق افتاد. از سوی دیگر برگزاری این مراسم در روز فتح بابل، گویای میزان نفوذ صهیونیسم در بدنه دولت آمریکا است. چراکه برگزاری بزرگداشتی به نام کوروش را نه صرف گمانه زنی های تاریخی درباره وی؛ بلکه برای بزرگداشت رهایی یهودیان از بابل برگزار می کند.
برچسب ها: کوروش جشن تولد صراط