۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

اوباما از نتانیاهو انتقام نخواهد گرفت

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در بلژیک و سوییس با بیان اینکه آمریکا در اسرائیل منافعی دارد، پیش‌بینی کرد، حمایت پیشین نخست وزیر این رژیم از رامنی، موجب انتقام‌گیری اوباما از او نمی‌شود.
کد خبر : ۸۶۳۲۰

به گزارش صراط ، «ایتزاک میر» چهارشنبه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «عاروتص شوع» گفت: به دنبال پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، نگران آینده روابط اسرائیل-آمریکا نیستم زیرا صرف‌نظر از اینکه چه کسی نخست وزیر اسرائیل است، واشنگتن منافعی در اسرائیل دارد.

وی ادامه داد: مسائل بسیاری هستند که فراتر از روابط شخصی میان رهبران کشورهاست بنابراین حتی اگر رئیس جمهور آمریکا، رفتار نخست وزیر اسرائیل را به خاطر حمایت از رامنی و جمهوریخواهان دوست نداشته باشد، قابل تصور نیست که بخواهد این را بهانه‌ای برای انتقام‌گیری از نتانیاهو قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اوباما در دور نخست ریاست جمهوری خود کارهای خوبی برای اسرائیل انجام داده است، افزود: درست است که او از توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری حمایت می‌کند و در طول سخنرانی خود در قاهره چیزهایی گفته که بعدا معلوم شد از روی خامی و بی‌تجربگی بوده اما ما باید به یاد داشته باشیم اسرائیل در دور اول ریاست جمهوری اوباما موشک‌ و تسلیحات و حمایت امنیتی بی‌سابقه‌ای دریافت کرده و مانورهای مشترک بسیاری برگزار کرده است.

معیر ادامه داد: به علاوه، آمریکا همه جهان را برای اعمال تحریم علیه ایران بسیج کرده، هر چند مخالف اقدام نظامی علیه ایران است.

«میر روسن»، سفیر سابق اسرائیل در آمریکا نیز پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات پیش‌بینی کرده بود، صرف‌نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات می‌شود، شرایط اسرائیل خوب خواهد بود.

وی گفته بود: حتی اگر اوباما در دور دوم پیروز شود، قادر نخواهد بود اسرائیل را به پیروی از دستورکارهای خود وادار کند.

منبع: فارس