۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
پرونده ویژه صراط پیرامون عملکرد دولت های نهم و دهم + تصاویر

به پایان آمد این دولت ؛ حکایت همچنان ...؟!

گذر ایام و تورق تقویم، دولت حدوداً هفت ساله و خدمتگزار را روز به روز به هشت سالگی نزدیکتر می کند؛ اما این بار "هشتمین سالگرد تولد دولت مهرورزی" مقارن خواهد بود با "یوم الوداع از ریاست جمهوری"!
کد خبر : ۸۶۳۸۲
«جریده صراط» - خداوند متعال در مصحف شریف فرموده است؛ "کل شی هالک الا وجهه"(قصص / 88)
حال توفیری ندارد که مرجع ضمیر «کل شی»، شخص باشد یا اشخاص باشند و یا حتی دستگاه عریض و طویلی همچون دولت؛ مهم آنست که در ورای هر آمدنی، می بایست روز رفتن را نیز متصور بود!
گذر ایام و تورق تقویم، دولت حدوداً هفت ساله و خدمتگزار را روز به روز به هشت سالگی نزدیکتر می کند؛ اما این بار "هشتمین سالگرد تولد دولت مهرورزی" مقارن خواهد بود با "یوم الوداع ریاست جمهوری"!
هضم این مناسبت پارادوکسیکال، شاید برای اعوان و انصار "دولت بی پایان" اندکی سخت باشد؛ اما چه می شود کرد، چراکه عُسر و یُسر های زندگانی توأمانند!
زمانی که پیروز انتخابات «3 تیر 84» خود را برای مراسم تنفیذ و تحلیف آماده می نمود، شاید تصورش را هم نمی کرد که 8 سال دیگر می باید در مراسمی مشابه، کلید  پاستور را به برنده انتخابات «24 خرداد 92» تحویل دهد!
در همین رابطه، بیاد آوردن خاطرات نوستالژیک انتخابات نهم ریاست جمهوری و پیروزی محمود احمدی نژاد چندان خالی از لطف نیست.



سوم تیر 84 بود که احمدی نژاد توانست پس از دو دوره رأی گیری به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزیده شود.
اما این فرد جدید الورود چه کسی بود که توانست آرای 17میلیونی ملت را جلب نماید؟ احمدی نژاد فردی ظاهرالصلاح، انقلابی و ارزشی بود که پیشتر در رسته شهردار تهران فعالیت می کرد و هم اکنون سکان قوه مجریه را در دست می گرفت. وی که در گذشته ای نه چندان دور و در انتخابات مجلس ششم توفیقی نیافته بود این بار با جبران شکست های قبلی توانست بعنوان ششمین رئیس جمهور ایران معرفی شود.



عملکرد مثبت دولت اول احمدی نژاد در عرصه دیپلماسی خارجی موجب شد که در همان سال ها، وی بعنوان یکی از سه شخصیت محبوب در جهان اسلام شناخته شود. فلذا ایستادگی و اقتدار ایران در صحنه جهانی آنهم پس از سیاست خارجی رو به احتضار دوره اصلاحات، موفقیتی چشمگیر برای دولت نهم بشمار می رفت.
پس از آن بود که هواخواهانش روز انتخاب وی را "حماسه سوم تیر" نامیدند و در مدحش "احمدی نژاد، معجزه هزاره سوم" نگاشتند.
حقاً و انصافاً رئیس جمهور تازه وارد در همان بدو ورود، پاسخی شایسته به اعتماد طرفداران ارزشی و انقلابی اش داد و نزد ایشان روسفید بود. ارزشی هایی که در 8 سال اصلاحات از سوی تکنوکرات های تجدیدنظر طلب و دگر اندیشان منورالفکر، مورد طعن و سرزنش و هجمه قرار گرفته بودند، با پیروزی احمدی نژاد جانی دوباره یافتند و برای تحقق اهداف آرمانی و انقلابی خویش مصمم تر از گذشته تلاش کردند.
در عین اینکه احمدی نژاد خود را از وابستگی به هر حزب و جریان و جناحی مبرّا می دانست و پیروزی اش را فراجناحی و فراحزبی می نامید، اما قشر ارزشی احمدی نژاد را آیینه تمام قد خویش می دیدند و نسبت به رئیس جمهور جدید قرابت عقیدتی داشتند.



رفع تعلیق از برنامه هسته ای، شدت عمل در برخورد با ایالات متحده آمریکا، انکار هولوکاست و زیر سوال بردن مشروعیت رژیم صهیونیستی، ماجرای دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی و...، باعث شد عده ای شیفته و دلباخته دولت نهم شوند و برخی دیگر دولت را به دشمن تراشی و عدم درک درست از مناصبات بین الملل متهم کنند. گروهی هم بر این امر اعتقاد داشتند که تفریط و وادادگی دوران اصلاحات موجب افراط و زیاده روی کنونی در عرصه بین الملل است.



اگرچه در مورد کیفیت برخورد و نحوه مواجهه دولت با جامعه بین الملل ابهاماتی وجود دارد، اما بواقع رویکرد عزتمندانه سیاست خارجی دولت نهم را می توان بعنوان یکی از نقاط قوت آن برشمرد. عملکرد مثبت دولت اول احمدی نژاد در عرصه دیپلماسی خارجی موجب شد که در همان سال ها، وی بعنوان یکی از سه شخصیت محبوب در جهان اسلام شناخته شود. فلذا ایستادگی و اقتدار ایران در صحنه جهانی آنهم پس از سیاست خارجی رو به احتضار دوره اصلاحات، موفقیتی چشمگیر برای دولت نهم بشمار می رفت.



سعید مرتضوی، علی اکبر جوانفکر، حمید بقایی، ابوالحسن فقیه، علی اکبر محرابیان و ...، هرکدام به دلایل گوناگون موجبات انتقاد و اعتراض نسبت به عملکرد دولت را فراهم می آوردند. انتصاب برخی از نزدیکان رئیس جمهور در سمت های مختلف و نیز دفاع بی قید و شرط از ایشان به قیمت جدال با دیگران را می توان از جمله خدمات احمدی نژاد در حق یاران گرمابه و گلستانش برشمرد!
از دیگر ابتکارات موفقیت آمیز دولت نهم "سفرهای استانی" هیئت دولت بود. مناطق دور افتاده و روستاییانی که سالهای سال شاید یکی از مسئولین زیردستی هم سراغی از آنها نمی گرفت، اینک میزبان شخص اول اجرایی مملکت بودند.
اما یکی از انتقادات همیشگی به دولت نهم و حتی دهم، عدم اعلام اسامی مفسدین اقتصادی از طرف رئیس دولت بود. احمدی نژاد در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری نهم، قول مؤکد داده بود که در صورت برگزیده شدن لیستی از نام های مفسدین اقتصادی و دانه درشت ها را افشا کند اما پس از گذشت هفت سال و اندی از آن زمان، هنوز آن فهرست اسامی از کت دکتر احمدی نژاد بیرون نیامده است!



وعده تورم تک رقمی، کاهش بیکاری، افزایش قدرت خرید مردم، طرح بنگاه های زود بازده، خصوصی سازی و کوچک کردن دولت، اصلاح نظام بانکی، سهام عدالت و... از جمله کلیدواژه هایی بود که به کرات از سوی دولت و شخص رئیس جمهور بدان ها اشاره می شد اما نتیجه عملی و مطلوبی در پی نداشت.
حاشیه های دولت نهم را نیز می توان مهمتر از متن آن دانست. بعنوان مثال ماجراهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که ریاست آن بر عهده اسفندیار رحیم مشایی بود، از جمله این حاشیه هاست.
اظهار نظر درباره رژیم صهیونیستی و ایراد جمله معروف "ایران دوست ملت اسرائیل است."؛ مطرح کردن ایده "مکتب ایرانی" و همچنین سخنرانی سوال برانگیز درباره نوح نبی و سایر انبیا الهی، تنها بخشی از حواشی پدر عروس احمدی نژاد بشمار می رود.
ماجرای مدرک تحصیلی مرحوم کردان و برکناری متعدد وزراء از سوی رئیس دولت نهم را نیز می توان از دیگر حاشیه های دولت نهم نامید.
پس از گذشت چهار سال، دولت نهم به روزهای پایانی خود نزدیک می شد و فضای سیاسی کشور به سمت انتخابات دهم ریاست جمهوری به پیش می رفت. احمدی نژاد نیز هم چون سایر اسلاف ریاست جمهوری، مجدداً خود را مهیای سکان داری قوه مجریه دهم کرده بود. وی که در این دوره رقبایی هم چون میرحسین موسوی، محسن رضایی و مهدی کروبی را پیش رو داشت، توانست با 4 میلیون رأی بیشتر نسبت به دوره قبل، در سمتش ابقا شود.



از همان زمان بود که تنش ها آغاز شد و فضای غبارآلود فتنه بر جو سیاسی کشور سایه گسترد. اسم رمز و کلیدواژه این فتنه نیز عبارتی نبود مگر "تقلب"!
در همین اوان بود که حکم احمدی نژاد مبنی بر معاونت اولی اسفندیار رحیم مشایی، تنش زایی را به اوج رساند چراکه انتصاب وی بعنوان معاونت اول رئیس جمهور، نه تنها خواست و مورد تأیید هواداران رئیس جمهور نبود بلکه آتش فتنه را نیز شعله ورتر می کرد! سرانجام حکم حکیمانه رهبری انقلاب مبنی بر لغو این انتصاب پایانی بود بر التهابات بوجود آمده درباره معاونت اولی رئیس جمهور. اما شخص جایگزین محمود احمدی نژاد برای معاون اولی کسی نبود بجز محمد رضا رحیمی. معاون حقوقی - پارلمانی رئیس جمهور که پیشتر نامش در جریان استیضاح مرحوم کردان حاشیه ساز شده بود، توانست به سمت معاونت اول دولت دهم نائل آید. این درحالی بود که انتصاب رحیمی نیز با واکنش ها و انتقاداتی از سوی برخی از سیاسیون و عده ای از نمایندگان مجلس هشتم همراه بود؛ اما اینبار این انتصاب تغییری در پی نداشت و دست نخورده باقی ماند.
دیگر یاران غار رئیس دولت نیز وضعیتی بهتر از اسفندیار رحیم مشایی نداشتند!



سعید مرتضوی، علی اکبر جوانفکر، حمید بقایی، ابوالحسن فقیه، علی اکبر محرابیان و ...، هرکدام به دلایل گوناگون موجبات انتقاد و اعتراض نسبت به عملکرد دولت را فراهم می آوردند. انتصاب برخی از نزدیکان رئیس جمهور در سمت های مختلف و نیز دفاع بی قید و شرط از ایشان به قیمت جدال با دیگران را می توان از جمله خدمات احمدی نژاد در حق یاران گرمابه و گلستانش برشمرد!
ماجرای برکناری منوچهر متکی، وزیر امور خارجه نیز از دیگر اقدامات سوال برانگیز محمود احمدی نژاد در جریان دولت دهم بشمار می رود. متکی در حالی که برای مأموریتی دیپلماتیک به کشور سنگال رفته بود، در حین مذاکره با رئیس جمهور سنگال و از زبان شخص "عبدالله واد" خبر برکناری خود را شنید! این برکناری به قدری نامتعارف و شتابزده بود که واکنش ها و انتقادات گسترده ای را نسبت به شخص احمدی نژاد برانگیخت.



اما این پایان سریال برکناری ها نبود! حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم نیز برای ساعاتی از طرف رئیس جمهور از سمتش برکنار شد و بنا بر تشخیص و مصلحت اندیشی رهبری انقلاب، مجدداً فعالیتش را از سر گرفت.
از اینجا بود که عزلت نشینی یازده روزه احمدی نژاد آغاز شد و رئیس جمهور یک هفته و 4 روز در خانه اش گوشه نشینی کرد.
پس از آن هیچگاه احمدی نژاد پاسخی منطقی و قانع کننده پیرامون خانه نشینی یازده روزه اش نداد و در پاسخ به ادعای منتقدان مبنی بر شبهه ناک بودن ولایت پذیری اش، فقط به همین جمله بسنده کرد که؛ "مطمئن باشید این وصله ها به دولت نمی چسبد."!
همین اقدامات رئیس جمهور بود که موجب شد مجلس هشتم در آخرین ماه های فعالیتش، اولین طرح سوال از رئیس جمهور را کلید بزند و احمدی نژاد را بعنوان نخستین رئیس جمهور از ابتدای انقلاب تاکنون، برای پاسخگویی به صحن علنی فرابخواند.



موضوع دیگری که در سال 89 از طرف دولت دهم به اجرا درآمد موضوع هدفمندی یارانه هاست. طرحی که براساس آن با آزادسازی قیمت ها، یارانه ها بصورت نقدی به خانوارها پرداخت می شود.
تصمیم دولت برای اجرای این سیاست اقتصادی با موافقان و مخالفان زیادی همراه بود. چنانکه برخی از موافقان اعمال چنین طرحی را بدلیل جلوگیری از اتلاف منابع انرژی کشور ضروری می دانستند و مخالفان نیز علیرغم اقرار بر لزوم اجرای این طرح، بستر ها و ظرفیت های کشور را برای پیاده کردن طرح هدفمندی یارانه ها مناسب نمی دیدند.
با این اوصاف این طرح پس از ساعت ها کار کارشناسی های توسط دولت و نیز بحث و بررسی در مجلس هشتم، سرانجام به تصویب نمایندگان ملت رسید و قیمت ها آزادسازی شد.
پس از گذشت حدود دو سال از آغاز این طرح، فشار اقتصادی سنگین به مردم موجب آن شد که مجلس نهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به زمان دیگری موکول کند و عملاً این طرح به فرجام مطلوب، منتج نشود!



این اواخر نیز کنفرانس خبری رئیس جمهور و انتقاد از عملکرد مجلس نهم در جریان مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد موجب شد که طرج سوال از رئیس دولت برای دومین بار کلید زده شود و می بایست منتظر بود و دید که این جلسه طرح سوال، ختم بخیر خواهد شد یا اینکه سوژه خبری جدیدی از این جلسه برای رسانه های داخلی و ایضاً خارجی پدید خواهد آمد؟!

در پایان باید این نکته مهم را متذکر شد که شخص محمود احمدی نژاد و دو دولت تحت امرش، نه معجزه هزاره سوم بود و نه خارج از دایره نظام و انقلاب، بلکه همانند دیگر رؤسای جمهور، دارای نقاط قوت و ضعفی بود که بدان ها اشاره شد.
فی الحال این دولت نیز در ماه های آتی به پایان خواهد رسید، اما مشخص نیست که حکایتش همچنان باقی خواهد ماند یا به دیار فانی خواهد شتافت؟!


بازگشت به نسخه الکترونیکی جریده صراط

شما می توانید نسخه پی دی اف "جریده صراط" را برای چاپ؛ از اینجا و یا در صورت خرابی لینک، از اینجا که سرور کمکی می باشد، دریافت نمایید.
نظرات بینندگان
محمد ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۲۷
۲۴۲
احساس می کنم برخی مواقع فقط با دیدن حالم بد میشه
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
با دیدن جریان انحرافی ؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
دیدن چهره های چند رنگ منافقان روزگار ! که اوستای حیله گری و انحراف هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدایا صد هزار مرتبه شکرت که راه دکتر احمدی نژاد ازراه سر دمدارن زرّ و زور و رسانه هاشون انحراف داره. دکتر عزیز وقتی که تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر شما رو میبنم، هر روز ارادت و احترامم به شما هزاران مرتبه بیشتر از دیروز میشه. الهی که تا پنجاه سال دیگه بتونید به مردم خدمت کنید. خدایا، همه مریضای روح و روان رو شفای عاجل عطا بفرما، این دوست ما ممل رو هم شفای عاجل عطا بفرما. الهی آمین.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
احساس میکنم بازم آب رو اشتباه ریختی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
فقط شش ماه دندون روی جیگز بزارید می بینید رئیس جمهور بعدی چیکاره است احمدی نژاد با تمام خوبی ها وبدی هاش یک قدم روبه جلو برای نظام ومردم بود
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
انشالله خداوند متعال مردم ما ، دین ما و کشور ما را از گزند دروغ + نظریه های انحرافی در مقوله ظهور + رفتارهای منافقانه و شعارهای بدون عمل محفظ بدارد !

آمین
دولت حق
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل ctrl+u رو بگیر ... چی می بینی؟

احمق هر کسی ذره ای از برنامه نوسی یا هک سر در بیاره می فهمه که تو با چند تا نام نظر میدی.

گفتم که فکر نکنی ادم شدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱۲۲
۱۰۱
یک نکته میگیم
هر کی با هوش و با فراست باشه
خواهد گرفت:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کار، از خَرَک در رفته است !!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تمام ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
زیاد به هوش و فراست خود مطمئن نباش ! جانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نگرفتی چی نوشته؟؟؟؟
نوشته هرکی باهوشه
میفهمه
کار از خرک دررفته
فهمیدنش آنقدر واست سخته؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تشر خورده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۳۵۲
۳۱۶
صراط جان شما که از دولت های قبلی جز نقطه ضعف چیز دیگری سراغ نداری و من به عنوان یک بینندی سایت شما تا به حال ندیدم که شما از دولت های قبلی هتا دولت زمان رهبر انقلاب هم تعریفی کرده باشی من از خداوند میخاهم که به شما و همفکرانتان کمی انصاف عطا فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۵۸
۸۰
از بین شعارهاش بعضی مثل قدرت خرید مردم محقق شده بی انصافی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۴۷
....................................... که از پشت به ملت وحامیان خودشان خنجرزدند.به اعتمادمردم خیانت کردند.والبته نتیجه اش این می شودکه مردم هرگز به دورویان ومنافقان اعتماد نکنند.
رودررو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۵۰
۲۲
رییس جمهور محترم،هرکسی را آورد که پابه پاش کارکنه یه انگی بهش زدید..
فقط باید تحویل خاندان وبرادران ..بدهد که انجام نشده حالا سختتونه...
آزاد اندیش
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۳۷۰
۲۸۹
خدایا!انتخابات رو نزدیک تر فرما تا هرچه سریع تر از این دولت ره بشیم.چه کشیدیم این هشت سال.دیگه خودتون می دونید که چه اتفاقی افتاد لازم نیست من بگم.
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۸۸
۱۰۱
این دولت حالا هستش و امثال شما ها باید از ناراحتی و درماندگی ناخن خوری کنید .آخه عاقبت حسادت جز این چیزی نیست
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت حسود نیاسود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۹
۱
خدا به داد همه برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۴
۳
اگر با اطرافيان فساد همچون ف--- برخورد نشود اين حكايت همچنان باقي است.
یک نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱
۴۴
۲۹
حالم از این سایتتون به هم می خورد جدیدا اگر شما هم در این انتخابات جدید بهتون قول... دادند بگید ما هم شاید... بالاخره هر کسی یک قیمتی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای شهردار همه را تطمیع کردن !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱
۷۱
۵۹
طاقت مردم هم به پایان آمد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۷
۱۴
دکتر فردی باهوش است اما به نظر می رسد اگر کمی بیشتر دقت می کرد و این روزها را می دید در مناظره آنگونه حرف نمی زد چون می فهمید که آسیاب به نوبت است
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۴۹
۳۶
چقدر بده رفیق بد ، آدم رو به نا کجا آباد میکشونه.
متاسفانه بعضی از آقایون رفیقای خوبی ندارن و اطرافیانشون رو یه عده منحرف یا --- پر کرده.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه احمدی نژاد هم به آخر و عاقبت خاتمی پیوست! عدم وجود بصیرت و ولایی بودن همین میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۴۰
۶۴
ابر و باد ومه و خورشید و فلک در کارن
تا کبیر دگری باز به فین بسپارن

افتخار میکنم بعد از 10سال که به سن قانونی رسیدم به احمدی نژاد رای دادم بازم بهش رای میدم . مواظب باشید تا 4سال آینه که دوباره میتونه کاندید بشه و من میخام برای بار دوم در انتخابات شرکت کنم یه مو از سرش کم نشه وگرنه .....
عمار فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۴
۳
سلام
در انقلاب اسلامی ایران گفتن نقطه قوت ها و ضعف ها وظیفه ی همه است . نه غلو کنیم نه تخریب .
نقطه قوت ها رو بگیم تا انقلاب به رشد سریعتر خودش ایمان بیاره .
نقطه ضعف ها رو بگیم برای رفع آنها .
هنوزم بعضیا از اون کل کل بازی بچه گونه خسته نشدن یا قصد های دیگه ای دارند ؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۵۲
۳۵
به پایان آمد این دفتر گرانی همچنان باقیست پول بی زبان ایرانی در سراشیبی
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۱۰۸
۵۳
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
سگ اصحاب کهف چندی پی آدم گرفت و آدم شد.
نسبت این شعر را با یازده روز خانه نشینی و تمرد دستور ولی فقیه رئیس جمهور مقایسه کنید خیلی چیزها و عبرتها در پی خواهد داشت.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
میخواستم بدونم صراط چرا درباره ی فرار بشار اسد از کاخ ریاست جمهوری به همراه خانواده ی محترمه خبری منتشر نکرد؟ واسه شما که با هیچکس عهد اخوت نبسته این زشته و ممکنه بگن یه وقت با بشار اسد عهد اخوت بسته این.
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۵
۸
به پايان امد اين دفتر
مشايي همچنان باقيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
باش تا صبح دولتت بدمد.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۹
۳۵
دکتر احمدی نژاد سختکوش ترین رئیس جمهور ما بعد از انقلاب بوده ... اشکال ایشان تندروی هایشان است و اینکه حرف هیچ کسی ر وقبول ندارند وطبق نظر خودشون عمل می کنند ....
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۱
۱۶
احمدی نژاد فقط یه خصلت خوب داشت ، تدارکاتچی نبود، بخاطر همین زیر بار حرف زور نمیرفت.
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
أخسر النّاس صفقة رجل أخلق يديه في آماله و لم يساعده الأيّام على أمنيّته فخرج من الدّنيا بغير زاد و قدم على اللَّه تعالى بغير حجّة.

زيانكارترين مردم آن كس است كه كه عمرى بآرزو گذارند و روزگار وى را بمنظور نرساند و از دنيا بى توشه برون رود و در پيشگاه خداوند دليلى نداشته باشد.
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۲۷
۰
یامهدی ای مولا ای سرور ای اقا تورا به مظلومیت حسین بن علی بیا مادیگرخسته ودل شکسته ازاین ریا ودروغ هستیم یامهدی ادرکنی
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
ای که پنجاه رفت و در خوابی
مگر این پنج روزه در یابی
یک دانشجوی فعال سیاسی حامی نظام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱
۸
۱
جریان انحرافی دروغی بیش نیست که از سمت سایت ها--- برای اولین بار در کشور مطرح شد که دو هدف عمده داشت : 1- ساختار شکنی احمدی نژاد در انتخابات 84 و تغییر در مدل حاکمیتی 2- به حاشیه راندن فتنه 88 و ایجاد یک جریان ساختگی دوشادوش فتنه که اسم آن را هم جریان انحرافی گذاشتند و داستان های مختلفی که برای این جریان ساختگی ساختند . (بدون حتی یک مورد دلیل مستدل و قانع کننده . فقط در حد حرف و داستان بود.) به اعتقاد من و البته بسیاری از دانشجویان فعال در مسائل سیاسی گفتمان دولت و عملکرد آن نسبت به سال 84 تغییری نکرده است . البته الآن به خاطر بعضی جوسازی های صورت گرفته علیه دولت شاید نتواند کار مطلوب خود را انجام دهد و بسیاری از کارهای صورت گرفته توسط دولت صد در صد جنبه سیاسی دارد و یک دلیل آن هم همین جنجال های کاذبی بود که علیه دولت به راه انداختند . (امیدوارم منظورم را کامل رسانده باشم . بیان این مطالب در قالب نوشتار کار سختی است). به اعتقاد ما منتقدین فعلی دولت را باید به دو دسته تقسیم کرد : 1- کسانی از ابتدای شکل گیری دولت نهم حامی دولت بودند و از عملکرد آن در تمامی فعالیت های مثبت دولت حمایت کردند (که واقعا قابل حمایت هم بود) مثل فراکسیون اصولگرایان مجلس 2- کسانی که از ابتدای شکل گیری دولت نهم هیچگاه از عملکرد مثبت دولت در تمامی زمینه های کشور حمایت نکرده هیچ ، یکسره دست به تخریب دولت و ایراد گرفتن از دولت کردند . مثل امثال آقایانی که الان بعضی ها در مجلس هستند و بعضی ها در مجمع تشخیص . انتقاد هایی که الآن دسته دوم از رئیس جمهور و دولت انجام میدهد برای بسیاری از مردم دلسوزانه نیست و به طور کلی انتقاد این دسته از افراد از دولت غیر قابل قبول است زیرا ملت از آنها سوال میکنند که چرا در دولت نهم با آن حجم کار انجام شده در کشور که به مردم نشان داد که میشد در دولت های قبل هم اینطور کار کرد ، از دولت حمایت نکردند . جالب اینجاست که در همین زمان انتقادات دسته دوم بیشتر از دسته اول است . هیچگاه نباید انتظار این را داشته باشند که مردم این انتقادات را از سر دلسوزی برای مردم و رهبری بدانند . اما نسبت به جریان انحرافی این را باید بگویم که همان طور که گفته شد کلید واژه جریان انحرافی از سمت سایت هاشمی در کشور مطرح شد و با آن دو دلیلی که بیان کردم . یک جریان انحرافی را ساختند و به طور کاملا عجیب و خنده داری هر اتفاقی که در مملکت می افتاد ، آن را از سمت جریان انحرافی می دانستند و شروع می کردند به داستان گفتن که بله جریان انحرافی فلان کرد . بدون اینکه حتی در یک مورد دلیل و مدرکی ارائه دهند . فقط در حد یک حرف بود . شخص مشائی را در این 4 سال ، به طور ناجوانمردانه ای تخریب کردند . به اعتقاد ما شخص مشائی انسان مومن ، خداترس (نه مردم ترس) و از همه مهم تر ولایت مدار هست که به طور بی رحمانه ای در حق او توسط دوست و دشمن جفا شد که البته او به همراه دولت و شخص رهبری فعلا موضع سکوت دارند .البته جای این نکته هم هست در بعضی از مسائلی که توسط ایشان مطرح شد ، جای نقد اساسی است و خود ایشان هم در آن اوایل بارها سخنرانی کردند و گفتند که نتوانسته اند آن طور که باید ، نظرم را بیان کنم و بد فهمی شده است . البته باید گفت حتی اگر صحبت های ایشان نظر شخصی ایشان باشد (که البته در این صورت اشتباه است) جای این سوال بزرگ است ، مگر هیچ مسئول و نماینده ای در طول تاریخ بعد انقلاب هیچ نظر اشتباهی را نگفته است ؟ کدام یک از آنها به این شکل تخریب شخصیت شدند ؟ (واقعا مقایسه کنید ؟) نظری بیان شد که نظر اشتباهی است یا به عقیده خود ایشان (مشائی) منظورش را بد منتقل کرده است . این همه جار و جنجال و تخریب نداشت چه برسد به اینکه جریان تشکیل داده باشد . این همان مسئله فرعی است که رهبری درباره این موضوع بیان کردند . اما آقایان چکار کردند ، این موضوع را تا مدت ها موضوع اول مملکت کردند . (یک مسئله فرعی را) این معنی ولایت مداری آقایان است ؟ این مطلب را عرض میکنم که در صورت معرفی یک کاندید در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از سمت دولت (حال میخواهد مشائی باشد یا الهام یا هر شخص دیگری) اولا قطعا تایید صلاحیت میشود و ثانیا به همراه یک اصولگرای دیگر به دور دوم انتخابات راه پیدا خواهد کرد . خدماتی که این دولت انجام داد در طول تاریخ ایران بی سابقه است و این خدمات ، در حد حرف هم نیست که مردم با حرف های چند نفر نسبت به دولت بدبین شوند . این دولت به مردم نشان داد که میتوان با این حجم بالا کار و تلاش کرد . حتی در این یکی دو سال اخیر که البته موج تخریب های علیه دولت مانع از دیده شدن آنها در تمام سطح جامعه شد ، و خود نشان میدهد که در دولت های قبل کم کاری شده است . مشکل ما این است که ایران را فقط تهران و مشهد واصفحان و شیراز و تبریز می بینیم . من در این یکی دو سال اخیر تقریبا به تمام ایران سفر کرده یا در ارتباط هستم . اکثریت قریب به اتفاق مردم در شهر ها و استان های کوچک ، شهرستان ها و روستاها ، به شدت حامی دولت اند . مگر پروژه های گسترده انجام شده در کشور شوخی است . مگر یارانه دادن به این قبیل مردم شوخی است . می دانید با پرداخت یارانه نقدی به این مردم ، چقدر وضعیت رفاهی آنها بهبود یافته است . چقدر فاصله طبقاتی بین دهک ها کم شده است .(رجوع به اظهارات کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره و آمارهای آنها) تاکید میکنم ، ایران را فقط چند کلان شهر یاد شده در نظر نگیرید . کل جمعیت این کلان شهر ها 20 میلیون است و جمعیت ایران 75 میلیون . از همه عزیزان تقاضا میکنم که خوب و بد را با هم ببینند . همانگونه که کیهان در تحلیلی در روزنامه خود با یک تغییر 180 درجه در مواضع خود نسبت به دولت که آن را برانداز نظام ، ضد ولایت ، همکاری با سرویس های جاسوسی آمریکا ، نوشاندن جام زهر به رهبری برای صلح با آمریکا ، بزرگترین خطر بعد از جهان اسلام و ... نامیده بود ، به دولت از 100 نمره 90 می دهد و می گوید که خوب و بد را با هم ببینند و از عملکرد های مثبت و تاریخی دولت در این چند سال که دولت های قبلی جرئت اجرا کردن آن را نداشتند مثل سهمیه بندی بنزین ، هدفمندی ، مسکن مهر و ... غافل نشوید . یادمان نرفته که در دولت سازندگی یک بار همین قانون هدفمندی فقط در یکی از استان ها انجام شد و شکست خورد و دولت آن را از دستور خارج کرد . در پایان این را می گویم که قطعا چهره انسان هایی که ادای ولایتمداری و دلسوزی برای نظام را در می آورند ، بعد از دولت دهم و با شفاف سازی که در سطح حاکمیتی انجام می شود برای مردم روشن خواهد شد وعیار ولایتمداری آنها هویدا می شود .
maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
با در صد بالایی از نظراتتون مخالفم یاد اح---د سال 84 به خیر . که ما خودمونو براش کشتیم واقعیتش اون موقع بهترین بود ولی ......... بسوزه بدر هوای نفس و دنیا و قدرت و شیاطین انس و جن کار کرد عین جتم کار کرد کارایی که بقیه حتی جرئت اسم بردن نداشتن رو به مرحله عمل رسوند ولی بد جوری 3 سال بعد رو خراب کرد اصلا من یه شهروند عادی یه کسی که اصلا از سیاست نمی دونه همین برای من کافیه که این مش--- جون (سوگولی دکتر ) یه بار نشد بیاد نماز جمعه یه بار بای منبر ولایت بشینه

آقای محترم هیچ کس وحی منزل نیس وقتی خراب کرد باید با جرئت ازش کنار بکشی یه عشق دو آتیشه باعث نشه بدی ها رو نبینی

تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها آدمی که خرده شیشه نداشته باشه ببینم کی بهش گیر میده .....اصلا سوتیای مش--- خودش یه کتاب می شه اونم سوتیای ضد اسلامیش نفوذی های دولت (جریان انحرافی ) یه واقعیت کتمان نابذیره که نا شی از بی بصیرتیه یه عده نادان بود

دشمن شما آن چیزی است که نمی دانیدد (امیرالمونین )

حتما یه دور آقای کمبوت صفت همین سایتو مطالعه کنید
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست خوب من . در رابطه با شرکت آقای مشائی در نماز جمعه این رو باید به شما بگویم که ایشان در بسیاری از نماز جمعه ها حضور داشته اند اما بنا به دلایلی معلوم ، تصاویر ایشون در رسانه پخش نمیشه و خود ایشان هم در زمان حضور معمولا در گوشه ای مینشینند ، به دور از جو سازی و بزرگ جلوه دادن خود . در صورت لزوم میتوانم فایل های تصویری حضور ایشون در نماز جمعه را به شما بدم . برای روشن شدن بیشتر موضوع برای شما لطفا اظهارات من در قسمت کمپوت الصفات و پشت پرده اظهارات مشکوک لیدر جریان انحرافی را حتما مطالعه کنین . البته این را هم به شما بگویم که متاستفانه علی رغم شعار سایت ، بسیاری از جواب ها و استدلال های من درباره این موضوع را به دلیل نامعلومی منتشر نکردند ، که خود این مساله گواه این مدعاست .