۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷

واکنش مشایی به‌حکم‌دادگاه‌مداحان‌تهرانی

واکنش مشایی به حکم دادگاه مداحان تهرانی، وحدت فتنه و انحراف عليه گفتمان اصولگرايي ، سقوط آزاد رها تي وي و درخواست روزنامه اصلاح طلب برای عذرخواهی عملی اصولگرایان از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.
کد خبر : ۸۶۸۳۳
به گزارش صراط، روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


واکنش مشایی به حکم دادگاه مداحان تهرانی
روزنامه "ایران" امروز به گفت و گو با وکیل مشایی نشست و از احکام صادره توسط دادگاه انتقاد کرد.

در بخشی از این مطلب آمده است: بالاخره بعد از یک سال و نیم کش و قوس ، در خصوص شکایت رحیم مشایی - رئیس دفتر رئیس جمهور- از مداحان مشهور کشور به جرم تهدید و توهین به این افراد دادگاه انقلاب در آستانه محرم رای صادره خود را در اختیار رسانه ها قرار داد.

حسینی، وکیل رحیم مشایی می گوید: در حالی که من توقع داشتم جناب رحیم مشایی از بابت صدور این حکم تعجب کند و ناراحت شود ولی در کمال ناباوری خیلی هم خوشحال شدند و گفتند من از طرح این شکایت به دنبال همین نتیجه بودم.


وحدت فتنه و انحراف عليه گفتمان اصولگرايي
روزنامه "جوان" در مطلبی با موضوع وحدت جریان فتنه و انحراف علیه گفتمان اصولگرایی نوشت: جريان اصلاحات كه از مدت‌ها پيش در حال پرسه زدن در صحنه سياسي – تبليغاتي كشور است به هر نقطه‌اي از سطوح مختلف اصولگرايي سرك مي‌كشد تا به محض مشاهده اندك گرد و خاكي آنچنان غوغايي كند و گفتمان اصولگرايي را غبارآلود نشان دهد كه بتواند در خط‌كشي‌هاي سياسي كشور، خوراك تبليغاتي لازم در رقابت‌هاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري را براي خود فراهم ‌كند.

نگاهي به برخي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب و همخواني تيترهاي برخي از اين رسانه‌ها با برخي از اظهارات سردمداران جريان انحرافي و روزنامه‌هاي اين جريان ثابت مي‌كند كه آنان خواه ناخواه در يك مسير قرار گرفته‌اند و هدفشان تخريب گفتمان اصولگرايي براي رسيدن به يك جريان تركيبي شامل فتنه – انحرافي – اصلاحات هستند.


سقوط آزاد رها تي وي
روزنامه "کیهان" امروز با بیان اینکه شبكه ماهواره اي «رها تي وي» كه با سرمايه گذاري یکی از عوامل وابسته به سازمان هاي جاسوسي غرب راه اندازي شده بود، تعطيل شد، نوشت: اين شبكه ضد ايراني كه با تبليغ فراوان و پخش آزمايشي چند ماهه قصد داشت جبهه جديدي بر ضد جمهوري اسلامي به سركردگي مستقيم صهيونيست ها ايجاد كند از چند روز قبل ظاهرا به سبب بعضي از اختلالات فني پخش خود را متوقف كرد.

علي اصغر رمضانپور همكار و دوست قديمي وزير ارشاد خاتمي كه تا قبل از مشغول به كار شدن در اين شبكه با بنگاه خبرپراكني بي بي سي همكاري مي كرد، ديروز با انتشار استعفانامه خود به مافياي حاكم بر اين شبكه پرداخت.


درخواست روزنامه اصلاح طلب برای عذرخواهی عملی اصولگرایان
روزنامه "مردم سالاری" در مطلبی تحت عنوان "عذرخواهی اصولگرایان، از حرف تا عمل"! با بیان اینکه مسئولین در سایر کشورها با وقوع کوچک‌ترین سوء مدیریتی از سمت خود استعفا داده و با عذرخواهی از مردم از قدرت کناره گیری می کنند، نوشت: عذرخواهی در حوزه سیاسی باید همراه باشد با تلاش عملی برای اصلاح تخریب صورت گرفته توسط سیاستمدارانی که در پیشگاه ملت دچار اشتباه شده ‏اند. 
یک مسئول قدرتمند اگر بخواهد در پیشگاه ملت عذرخواهی کند باید پیش از هر چیز بر حقوق طبیعی مردم در حوزه‌های مختلف که به واسطه ماندن وی در قدرت و اصرار بر این حضور سلب شده است، صحه بگذارد و به اشتباهات خود اعتراف کند.

دولت اصلاحات 120 هزار نفر آدم را شریک حکومت کرد
روزنامه "اعتماد" در گفت و گویی با محمد علی ابطحی به تشریح منش حقوقی دولت اصلاحات پرداخت و نوشت: دولت اصلاحات 120 هزارنفر آدم را شریک حاکمیت کرد.

ابطحی در بخشی از این گفت و گوی خود می گوید: با توجه به اینکه اصلاحات یک روش درون حکومتی است و قصدش این است که به بحران ها رسیدگی کند و روش هایی را که ناصحیح است را اصلاح کند و حکومت را به سمت زندگی بهتر بکشاند.

آخرین فعالیت های انتخاباتی پشت پرده
با وجود این که ۸ ماه به آغاز انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما به "جوان" خبر می رسد که فعالیت کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در برخی استان ها آغاز شده است.

فعالیت جدی" م. ر"، تشکیل گروهی با حمایت از کاندیدای مورد نظر دولتی ها ("ح.ح" ؛ "ع.ن"؛" س.ج ")، آمادگی حزب "م.الف" جهت حمایت از کاندیداتوری "ع.ل"و "ع.و" ، وحضور "م.ک" در جلسات خصوصی به منظور اجماع اصلاح طلبان بریک گزینه ازاهم اخبار انتخاباتی یکی از استان های غربی و محروم کشور بوده است.

دستور دولت براي خروج حساب هاي دولتي از بانک ملت و صادرات
روزنامه "خراسان" نوشت: بر اساس دستور چندي پيش خزانه داري کل کشور به تمام دستگاههاي اجرايي و استانداري ها، طبق مقررات قانون محاسبات عمومي حساب هاي دستگاه هاي اجرايي بايد در بانک هاي دولتي باشند و با توجه به اينکه بيش از نيمي از سهام بانک هايي چون ملت و صادرات به بخش غيردولتي واگذار شده، تداوم وجود حساب هاي دولتي در اين بانک ها قانوني نبوده و بايد به بانک هاي مشخص شده دولتي منتقل شوند.

سبک زندگي غربي پذيرفتن ولايت غرب است
"رسالت " نوشت: حجت الاسلام و المسلمين عبدالحسين خسروپناه، رئيس انجمن حکمت و فلسفه ايران، سخن از ارتباط با آمريکا و ايجاد رابطه با اين کشور از سوي برخي ها را نشان از پذيرش استعمارگري صهيونيست و نفي اقتدار اسلام و فلسطين دانست و تأکيد کرد: تعجب مي کنم، کسي خود را مسلمان بداند ولي دشمني صهيونيست ها را نپذيرد.
اين پژوهشگر و نويسنده حوزوي با تأکيد بر گستردگي مسئله ولايت ابراز داشت: ولايت وسيع و داراي جنبه سلبي به معناي نفي ولايت صهيونيست و آمريکايي ها در اين زمان است و اين نفي نه تنها نفي ولايت سياسي آنها بلکه ولايت علمي و فرهنگي را نيز در بر مي گيرد.


پيشنهاد فتنه در ايران!
روزنامه "وطن امروز" نوشت: اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن در مقاله‌ای تحت عنوان «مختصری از توصیه‌های یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا به باراک اوباما به منظور برنامه‌ریزی جهت سیاستگذاری دولت دوم وی پیرامون خاورمیانه» به قلم «رابرت ساتلوف»، مدیر اجرایی آن اندیشکده که نسخه ویرایش شده آن در تاریخ 8 نوامبر امسال به چاپ رسیده است، از زبان یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا توصیه‌هایی را به دولت باراک اوباما در دومین دور ریاست جمهوری خود ارائه کرده است.

این مقاله در پی نشست نویسنده با «دنیس راس» و «جیم جفری» به نگارش در‌آمده است. محور اصلی این مقاله بر ارائه مشاوره به دولت آمریکا درباره لزوم مانع در برابر برنامه هسته‌ای ایران، حمایت مجدد از فتنه‌گران در ایران و ایجاد فتنه‌ای دیگر در ایران است.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
saman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۳۰۴
۵۵
با سلام

نظر مشایی کاملا درست است
نکته مهم محکومیت این افراد است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۳۴۵
۱۸۶
در این کشمکش برنده مشایی شد.اگر باور ندارید نظر سنجی کنید؟
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۲۲۳
۶
اگه غیر از این حکم صادر میشد جای تعجب داشت.بالاخره مداحی و کلی رابطه