۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

متخلفان فتنه 88 امروز مدعی شده‌اند

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه کسانی که تخلفات قانونی بی‌شماری در سال 88 داشتند امروز مدعی شده‌اند، گفت: پیش شرط حضور افراد در انتخابات قبول قانون اساسی است.
کد خبر : ۸۶۸۷۷
به گزارش صراط، آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اظهارات اخیر برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه ما باید چراغ سبز به حاکمیت نشان دهیم، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مثل سایر انتخابات همچون مجلس، شوراها و خبرگان طبق قانون انتخابات بر اساس شرایط قانون اساسی برگزار می‌شود.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه فقط «شرایط قانونی» در انتخابات باید لحاظ و برای همه به صورت یکسان اجرا شود، تصریح کرد: در قانون شرایط احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی لحاظ نمی‌شود بلکه فقط قانون ملاک عمل است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت انتخاباتی برای همه افراد آزاد است و همه افراد حق دارند در انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: ما خواهان مشارکت عظیم و حداکثری در انتخابات هستیم. اما پیش شرط مشارکت انتخاباتی قبول قانون اساسی و انطباق با آن است.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: قانون شکنان و کسانی که تخلفات قانونی بی‌شماری در سال 88 داشته و قانون انتخابات را با خدشه وارد کردن به حماسه 40 میلیونی زیر پا گذاشتند، امروز مدعی شده و به تکاپو افتاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: ‌اگر انتخابات از نظر شما در سال 88 درست بود و تقلبی صورت نگرفته‌ چرا به این بهانه حماسه ملت را به فتنه تبدیل کردید و اگر قائل به تقلبید چطور دوباره اطمینان می‌کنید.

وی ادامه داد: مشخص است که اصلاح طلبان می‌خواهند با استفاده از شرایط آزاد انتخابات جریان خود را بازسازی کرده و فتنه جدیدی بیافرینند؛ اما ملت و مسئولان باهوش و بصیر مراقب هستند و اجازه نخواهند داد که فتنه‌گران با آبروی کشور بازی کنند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند برای قانون‌گذار شرایط را تعیین کند، خاطرنشان کرد:‌طبق اصل 115 قانون اساسی کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور شوند باید از رجال مذهبی سیاسی، با تقوا و مومن به مبانی انقلاب اسلامی باشند لذا تشخیص این مباحث بر عهده شورای نگهبان است.
منبع: فارس