۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

گاف سفیر اسراییل: اشتباه کارمندم بود!

اورن در آن مصاحبه بدون اشاره مستقیم به حماس گفته بود اسراییل مایل به نشستن بر سر میز مذاکره است.موضوع مذاکره با حماس در اسراییل یک" تابو " محسوب می شود .
کد خبر : ۸۷۱۹۴
مایکل اورن سفیر اسراییل در آمریکا روز شنبه پس از اینکه مطلبی را در صفحه توییتر خود درباره مذاکره با حماس نوشت پس از مدتی این مطلب را حذف کرد.

به گزارش صراط، به نقل از روزنامه "هاآرتص" مایکل اورن روز شنبه در صفحه توییتر خود نوشت که حکومت اسراییل در صورتی که راکت پراکنی از سمت حماس به شهرهای اسراییل متوقف شود حاضر است با این گروه پشت میز مذاکره بنشیند.

پس از مدتی از انتشار این مطلب در صفحه توییتر ، اورن در مطلبی دیگر نوشت : " تصحیح : توییت قبلی درباره مصاحبه من با سی ان ان به اشتباه توسط یکی از کارمندان (سفارت) منتشر شده است."

توییت حذف شده در واقع اشاره غیر مستقیم اورن در مصاحبه روز شنبه او با سی ان ان درباره مذاکره با حماس بود . اورن در آن مصاحبه بدون اشاره مستقیم به حماس گفته بود اسراییل مایل به نشستن بر سر میز مذاکره است.

موضوع مذاکره با حماس در اسراییل یک" تابو " محسوب می شود .

همچنین " دیلی بیست" گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی روز جمعه خود با باراک اوباما به وی گفته است در صورت تشدید نشدن حملات راکتی غزه به شهرهای اسراییل وی هیچ تمایلی برای گسترش عملیات نظامی خود علیه غزه ندارد.

 این گزارش به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع نوشت که نتانیاهو به اوباما گفته است اسراییل هیچ تمایلی برای گسترش عملیات نظامی خود علیه غزه ندارد و ترجیح می دهد با حملات هوایی به غزه حمله کند.

رژیم صهیونیستی در 5 روز گذشته صدها بار با حمله به مناطق مختلف غزه دهها شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده است.

در مقابل گروه حماس نیز که تسلط بر منطقه غزه را در دست دارد با پرتاب صدها موشک و راکت به سمت شهرهای اسراییل به این حملات پاسخ داده است . حملات موشکی حماس منجر به مرگ 3 اسراییلی و زخمی شدن دهها تن گشته است.