۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

سفیر جدید آمریکا در رژیم صهیونیستی کیست؟

سفیر جدید آمریکا در رژیم صهیونیستی کیست؟
کاخ سفید اعلام کرد، جک لیو، وزیر خزانه داری سابق آمریکا به عنوان نامزد بایدن برای سفارت ایالات متحده در اسرائیل انتخاب شده است.
کد خبر : ۶۳۳۵۱۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم،  رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، این اعلامیه دو ماه بعد از بازگشت تام نایدس سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود در حالی که تنها یک سال و دوماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ باقی مانده است.

رسانه‌های عبری زبان هم در این رابطه نوشتند: جک لیو یک یهودی متعهد است که به زبان عبری تسلط داشته و پست‌های مهمی را در دولت‌های کلینتون و اوباما به عهده داشت، او در دوره ریاست جمهوری اوباما وزیر خزانه داری و رئیس ستاد کارمندان کاخ سفید هم شد.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان لیو در گذشته از نتانیاهو و نیز از شهرک‌های مهاجر پذیر در کرانه باختری انتقاد کرده و در گفتگویی که با وی در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه کلمبیا انجام شد از تصمیم دولت اوباما در عدم استفاده از حق وتو در رابطه با قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌های مهاجر پذیر در کرانه باختری دفاع کرد و تاکید کرد حمایتش از برپایی دولت فلسطینی کاملا مشخص و شفاف است.

این رسانه‌ها مدعی شدند، در صورت موافقت با انتصاب وی به عنوان سفیر، وی می‌تواند به مانعی در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای توسعه حضور مهاجران شهرک نشینان در کرانه باختری تبدیل شود.

تعیین سفیر جدید همچنین در حالی صورت می‌گیرد که تل‌آویو همچنان منتظر موعد دعوت رسمی کاخ سفید برای دیدار بنیامین نتانیاهو با جو بایدن است.