۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳

مذاكرات‌پنهاني‌تركيه‌واسرائیل‌درجنگ‌غزه

احمد داوداوغلو وزير امور خارجه تركيه فاش ساخت كه در طول مدت تجاوز رژيم صهيونيستي عليه غزه، آنکارا مشغول مذاكره با آن رژيم بوده است در حاليكه آنكارا رسما از سال 2011 اعلام كرده بود كه روابط ديپلماتيك خود را با رژيم صهيونيستي به حالت تعليق در آورده است.
کد خبر : ۸۷۸۲۹
به گزارش صراط، داود اوغلو در مصاحبه روز يكشنبه خود با خبرگزاري فرانسه اظهار داشت كه در روند آتش بس غزه، تركيه از طريق وزارت امور خازجه با كانال‌هاي مخفي اطلاعاتي صهيونيستي ارتباط برقرار نموده بود.

اوغلو با اشاره به تهاجم هشت روزه صهيونيست‌هاي به مردم نوار غزه گفت: تجاوز هشت روزه صهيونيست‌ها عليه غزه، باعث آوارگي بيش از 166 فلسطيني و شهادت و زخمي شدن بيش از 1200 زن و كودك از 14 تا 21 نوامبر شده است.

وزير امور خارجه تركيه در ادامه افزود: اين مذاكرات به معناي از سر گيري مجدد روابط ميان رژيم صهيونيستي و تركيه نيست.

اوغلو در بخشي از مصاحبه خود بار ديگر تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به كشتي كمك رسانان به غزه در 31 مي سال 2010 كه باعث كشته شدن 9 شهروند ترك و زخمي شدن 50 نفر ديگر شد را محكوم كرد.

وي در پايان افزود در صورتي كه رژيم صهيونيستي مايل به برقراري مجدد روابط با تركيه است بايستي بدليل تجاوز به غزه و كشتار خانواده‌هاي فلسطيني عذرخواهي و اين اقدام را جبران كند.