۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

تدوین تقویم اجرایی انتخابات

حسنعلی نوری از تدوین تقویم اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در سال آینده خبر داد
کد خبر : ۸۹۸۵۲

به گزارش صراط ؛ حسنعلی نوری، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور صبح امروز شنبه در همایش معاونین سیاسی، عقیدتی استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: از ما سؤال شد که انتخابات ریاست‌جمهوری را در چه زمانی شروع می‌کنید و ما هم در پاسخ گفتیم، فرآیند انتخابات را تعطیل نکرده‌ایم که بخواهیم آن را شروع کنیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تأکید بر اینکه دفتر انتخابات وزارت کشور پس از پایان جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس، کار انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: پیشنهادات و آسیب‌شناسی‌ها در فرایند چند ماهه در مجموعه دفتر انتخابات آنالیز شد و ما را به نقطه روشنی رساند.

وی اضافه کرد:تقویم اجرایی انتخابات را با توجه به دو انتخابات پیش رو یعنی ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا تدوین می کنیم ؛ البته این تقویم جدا از تقویم آن زمان‌بندی است که باید از زمان ثبت نام داوطلبان کلید بخورد.

نوری با تأکید بر اینکه در جمع‌بندی‌های صورت گرفته بیشتر استان‌ها از آموزش‌های داده شده رضایت داشتند یادآور شد: ما در انتخابات پیش رو مرکز ثقل را بر روی آموزش قرار داده و اولین نشست رسمی مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها هفته گذشته با حضور مسئولین آموزش استان‌های سراسر کشور انجام شد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور، به تعیین مدیران کل آموزش و پژوهش به عنوان مسئولان آموزش استانها اشاره کرد و گفت: باید به سمتی برویم که همکاری‌های بین بخشی را در ستادهای خود داشته باشیم و از توان دفاتر آموزشی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای هر چهار فرمانداری یک مربی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: ویژگی‌هایی برای مربیان تعیین شده و مجموعه‌ای از کارشناسان آنها را انتخاب می‌کنند؛ تربیت مربیان از اقدامات ماندگار در امر انتخابات است و باید در انتخابات‌های آینده با توجه به نیروهای آموزش‌دیده، مشکلی نداشته باشیم.

نوری در ادامه سخنان خود یکی دیگر از دغدغه‌ها در انتخابات شهر و روستا را تعیین روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات دانست و گفت: طبق قانون مرکز آمار کشور، روستاهای بالای 20 نفر خانوار و 100نفر جمعیت، روستاهای واجد شرایط هستند که با توجه به نشست‌های مشترک و حضور کارشناسان در دفتر انتخابات آخرین لیست آمار روستاهای واجد شرایط تعیین شد.

نوری با بیان اینکه در حوزه شهرها مشکل خاصی نداشتیم خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌های نظارت استان‌ها نیز تعیین شده‌اند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما نشست‌هایی را با شورای نگهبان و مجلس انجام دادیم و یکی از موارد خاص این دوره حضور دودستگاه مجزای نظارتی است.

منبع: فارس