۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
رشد قارچی سایتهای دوست یابی و چت اینترنتی فارسی زبان

وزیر ارشاد در کدام چتروم چت می کند؟

ثبت کردن یک سایت در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد هزینه ای نداشته و تنها علت آن شناسایی گردانندگان این سایت توسط مسئولین وزارت ارشاد است اما درج جمله : "ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" این اطمینان را به کاربران و خانواده ها می دهد که ...
کد خبر : ۹۱۲۶۱
" صراط " - در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هر ازچندگاهی سیاستهای غلط فرهنگی دولت در یکی از خروجیهای وزارت ارشاد بروز و ظهور می کند و موجب می شود موجی از اعتراضات مردمی در سطح جامعه دیده شود ، که گاهی حتی علما و مراجع هم در اظهاراتشان ابراز ناخرسندیشان را از سیاستهای فرهنگی قوای اجرایی کشور اعلام می دارند.
شاید آن روزی که احمدی نژاد در مقابل دوربین ها شدیدترین انتقادات را به برخورد با بدحجابی در کشور می کند و در کمال صراحت ابراز امیدواری می کند هر چه زودتر این برخوردها تعطیل شود تا " نیازی به تذکر جدی رئیس جمهور نباشد" باید عمق و فاجعه را می فهمیدیم.
وقتی عالی ترین مقام اجرایی کشور چنین دیدگاه هایی را در حوزه فرهنگ داشته باشد، دیگر نباید به وزیر ارشاد اسلامی! خرده گرفت که چرا به تئاتر مستهجن هدی گابلر مجوز اجرا می دهی! یا فیلم مسئله دار زندگی خصوصی و گشت ارشاد در سینماهای کشور نمایش داده می شود؟



اگر ریشه غلط سیاستهای فرهنگی را امروز در فیلمهای مسئله دار سینما که میوه همان ریشه مسموم است ملاحظه می کنیم ، تردیدی نداریم که در صورت حرکت با همین رویه مشکل جدی فردای ما بدون شک عرصه فضای مجازی خواهد بود.
با کمال تاسف مدتی است چت روم های مسموم اینترنتی که بستری برای ایجاد فساد و معضلات پیچیده اجتماعی است در حال گسترش است ، اما نکته ای که بسیار جای شرمندگی دارد درج نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی صفحه اصلی این سایتهاست که خبر از اعطای مجوز این وزارت فخیمه به اینگونه سایتها می دهد.
هر چند که ثبت کردن یک سایت در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد هزینه ای نداشته و تنها علت آن شناسایی گرداننگان این سایت توسط مسئولین وزارت ارشاد است اما درج جمله : "ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" این اطمینان را به کاربران و خانواده ها می دهد که این سایتهای اینترنتی تحت نظارت کامل مسئولین بوده و هر آنچه در آن می گذرد با توجه ویژه نهادهای نظارتی است، غافل از اینکه بدون شک بسیاری از این سایتها حتی برای یک بار هم توسط مسئولین ذیربط رویت نشده است .



براستی اتاق فکر! و سیاستگذاری سیستم فرهنگی کشورمان از کدام منبع فکری سرچشمه می گیرد که خروجی آن به این شکل فضای جامعه را متعفن می کند؟
 آیا  شریعت مقدس اسلامی حجتی به مسئولان فرهنگی مبنی بر مجاز بودن اینگونه فعالیت ها داده است؟ آقای وزیر خودش یکبار در یکی از این صدها و هزاران چتروم در حال فعالیت حضور پیداکرده است و با آسیب های بی شمار آن آشناست؟
در این میان عده ای کم سواد هم در قامت متفکران دلسوز فرهنگ اسلامی برای تئوریزه کردن این سطح از تسامح و تساهل در حوزه فرهنگ اعلام میدارند که اگر ما خودمان بستر را برای اینگونه مسائل باز نکنیم جامعه ما به سمت فضاهای دشمن می رود و در نتیجه آسیب های بیشتری برای کشور دارد.



در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت شما از ترس مرگ خودکشی می کنید و سنگرهایی که انقلاب اسلامی ایران به برکت خون صدها هزار شهید فتح کرده است با دست خودتان و با استدلالهای آبکی تحویل دشمن می دهید.
گویا مسئولانی که گاهی چنین تحلیلهایی از زبانشان خارج می شود هشدارهای مکرر رهبرمعظم انقلاب پیرامون خطرات تهاجم فرهنگی را فراموش و از نظر خارج کرده اند چرا که ایشان صراحتا فرمودند: "یک روز صحبت تحریم است، یک روز صحبت تعرض نظامی است، یک روز صحبت جنگ نرم است، یک روز صحبت تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی است. دشمن از راه‌های مختلفی وارد می‌شود؛ باید هشیار بود."
فارغ از نوع دیدگاه رئیس جمهور محترم به مسائل فرهنگی و نظرات قابل بحث ایشان در حوز ه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نظر همه مسئولان ارشد قوای اجرایی کشور را به جمله ای از مولای متقیان علی (ع) جلب می نماییم که می فرمایند: (و من نام لم ينم عنه ) در عرصه زندگي سياسي دچار خواب آلودگي نشويم در پشت سنگرها خوابمان نبرد . اگر تو خوابت برد ، بايد بداني كه دشمن ممكن است بيدار باشد .
نظرات بینندگان
محمد ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۵
۱
دولت عشقی !
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۷
۴
صراط چیزایی رو پیدا میکنی ها برای گیر دادن به دولت؟ به عقل جن هم نمیرسه!
جن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جن تووی دهن منحرف میزنه جن توی دهن دروغگو میزنه جن چاک دهن دشمنای علی رو پاره میکنه جن همه چی به عقلش میرسه منتها عقل بعضی ها به قول آقای نقویان اندازه ..... هم نیست
مهیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
موافقم جن
جن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهیا جان اساسا حقیقت رو هم جن میفهمه هم انسان منتها ... نه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۵
۲
صراط خودتو خسته نکن کلاً هر جای این دولت که دست بذاری قاراشمیشه.
متاسفانه فوران ...ما را به این روز انداخت.
دختر شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱۰
۲
دولت ب...........!!!!!!!!!!!!
علامت سوال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۳
متاسفانه صراط برای گیر دادن به دولت طبق عادت معهود خود امروز هم شروع کرد باید عرض کرد که :
اولا: در کشور نهاد هایی شورای ملی فرهنگ و شورای انقلاب فرهنگی نیز وجود دارند و همه مشکلات در سر اقای دکتر احمدی نژاد نیست
ثانیا: در مسئله حجاب رهبر انقلاب این مشکل را ناشی از عدم همکاری حوزه و دانشگاه دانسته و صرفا معظم له اشاره کرده همانطور که من مشکل دارم برخی نیز مشکلشان بد حجابی نیست
ثالثا: شورای صنفی نمایش مسئول فیلم های پخش شده است نه رییس جمهور اگر یادتان رفت یاداوری میکنم
رابعا : همانطور که دادگاه عادله در موردفیلم مسعود جیرانی حق را به سینمایی ها داد و مقابل حزب الله خط کشید باید تصور افزایش تولید این فیلم ها میشدیم .....
والسلام علیکم
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۱
کشکی!
یزید از جهنم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منم کشک دوس دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۱
۰
۱
سید پاکه درود بر وزیر عاقل باشید