۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷

رسایی: هاشمی همچنان درگیر «من» است

مدیرمسئول هفته‌نامه «۹ دی» معتقد است هاشمی رفسنجانی باید به جای تلاش برای مدیریت انتخابات، پاسخگوی ادعای فرزندش درباره تقسیم‌کار برای مقابله با نظام باشد.
کد خبر : ۹۴۶۷۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حجت‌الاسلام حمید رسایی در یادداشتی در واکنش به مواضع اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت، به طرح سؤالاتی از هاشمی رفسنجانی پرداخت و خواستار پاسخگویی به آنها شد.

متن یادداشت نماینده تهران در مجلس و مدیرمسئول هفته‌نامه «9 دی» که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، به شرح ذیل است:

دیدارهای اخیر آقای هاشمی رفسنجانی به ویژه دیدار اخیر وی با توجه به مواضع اعلام شده در آن و با توجه به اینکه این سخنان در جمع اصحاب رسانه‌های همسو با هاشمی بوده را، باید یک دیدار انتخاباتی نامید؛ در حقیقت آقای هاشمی با این مواضع در حال آماده‌سازی حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش روست.

هشت سال قبل در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی با شعار «می آیم؛ مگر اینکه کاندیدایی را ببینم که توان اداره کشور را دارد» وارد عرصه انتخابات شد اما این بار و در آستانه انتخابات یازدهم، هاشمی با شعار «نمی آیم؛ مگر اینکه کاندیداهای موجود نتوانند کشور را اداره کنند» وارد عرصه انتخابات شده است.

متأسفانه علیرغم گذشت 16 سال از پایان دولت سازندگی و تجربه دو نوع تفکر و دو سلیقه مدیریتی دیگر توسط مردم، آقای هاشمی رفسنجانی همچنان مبدأ تاریخ را دولت سازندگی خود می داند و همه چیز را با آن مقایسه می کند!

هاشمی همچنان می گوید راه حل مشکلات اقتصادی، در طرح‌های اقتصادی من است؛ راه حل مشکلات سیاسی، در طرح وحدت ملی من است؛ راه حل مشکلات فرهنگی، در طر‌ح‌های فرهنگی من است؛ راه حل مشکلات فتنه 88 در نمازجمعه من است؛ ولی فقیه فصل الخطاب است اما گره‌ها همچنان به دست من باز می شود و همچنان بهترین دوست رهبری هم فقط من هستم!

متأسفانه آقای هاشمی همچنان درگیر «من» است در حالی که باید گفت آقای هاشمی «این من نه آن من است»؛ چرا که خیلی از شاخصه‌ها در نگاه مردم تغییر کرده است.

جالب اینجاست که هاشمی در برابر انتقادات مستندی که به وی می شود، خود را با امیرالمؤمنین و امام حسین علیهم السلام مقایسه می کند که درباره اهل بیت هم گفته می شد علی (ع) نماز نمی خواند و امام حسین (ع) خارجی است! ولی به این نکته پاسخ نمی دهد که اهل بیت هرگز مورد حمایت همه جانبه دشمنان دین خدا قرار نداشتند و در این حالت بود که دشمنان دین خدا با چنین شایعاتی تلاش می کردند تا باور مردم نسبت به ایشان را تغییر دهند.

در سیره عملی اهل بیت (ع) هرگز دیده نشده که اگر وابسته متخلفی داشتند تمام قد از او حمایت کنند؛ دستگاه قضایی زمان خود را برای آزادی وابسته متخلف‌شان در فشار قرار دهند بلکه امیرالمومنین وقتی در جلسه دادخواستی به عنوان یکی از طرف‌های دعوا حاضر شد، از اینکه قاضی در نگاه خود به ایشان ملاطفت بیشتری نسبت به طرف دیگر دادگاه داشت، زبان به گلایه گشود!

در سیره علی (ع) آمده است که وقتی در برابر درخواست نامتعارف برادرش عقیل برای بهره‌مندی بیشتر از بیت‌المال قرار گرفت، گرمای آتش را به او چشاند و برادرش را به یاد مرگ انداخت نه اینکه از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت میلیاردها تومان جهت تبلیغات انتخاباتی هزینه کند!

آقای هاشمی از آنجا که دیگر نمی تواند واژه انتخابات آزاد را به کار گیرد، از برگزاری انتخابات با استاندارهای جهانی سخن می گوید تا دلسوزانه (!) نظام اسلامی را از اتهام «دیکتاتوری» دشمنان دیرینه‌اش مبرّا سازد! اما پاسخ به این ادعای ایشان هم مانند پاسخ به لزوم انتخابات آزاد است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

آقای هاشمی لطفاً بگویید در طول 34 سال گذشته که 34 انتخابات در کشور ما برگزار شده، دشمنان این انقلاب کدام انتخابات را با استانداردهای جهانی خود منطبق دانسته‌اند و ما را متهم به دیکتاتوری نکرده‌اند که شما نگران تطبیق انتخابات آینده با استانداردهای جهانی و اتهام دیکتاتوری هستید؟ اتفاقاً مواضع حضرتعالی و عناصر دنباله روی شما چند سالی است که بهانه را به دست دشمنان انقلاب داده که برای ادعای پوچ خود، آدرس خطبه‌های نمازجمعه، مصاحبه‌ها و سخنرانی های شما را به ما تحویل می دهند!

آقای هاشمی همچنان تأکید دارد که راه ایشان همان راه رهبری معظم انقلاب است اما تفاوت راهی که آقای هاشمی پس از انتخابات 88 برگزیدند با راهی که امام خامنه‌ای به مردم نشان دادند، تفاوت راهی که آقای هاشمی در برخورد با محاسن و معایب دولت نهم و دهم برگزیدند با راهی که رهبری انقلاب در برخورد با محاسن و معایب این دولت ترسیم کردند، تفاوت راهی که هاشمی در برخورد با انتخابات اخیر برگزیده با راهی که رهبری انقلاب در یوم‌الله 19 دی تبیین کردند و از این پس خواهند کرد و بسیاری از موارد دیگر، چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد که آقای هاشمی متأسفانه ما پیروی نمی بینیم.

آقای هاشمی به جمله‌ای از رهبر انقلاب استناد می کنند که ایشان در پاسخ به نگرانی هایی وی از ترکیب مجلس نهم در برابر برخی تهدیدها ارئه کرده بود و فرموده بودند من نگران مجلس نیستم بلکه اگر همدلی در کشور باشد، بهترین راه دفاع تحقق یافته و بعد برای توجیه روندی که تاکنون برگزیده، مسیر حرکت خود را همدلی می داند اما باید به ایشان گفت که آقای هاشمی! شاید اگر کمی در این توصیه رهبری انقلاب تعمق می کردید، به این نتیجه می رسیدید که از نگاه رهبر انقلاب در حال حاضر همدلی در بین نیروهای انقلاب وجود دارد و متأسفانه این شما و برخی از همراهانتان هستید که از همراهی با این دل‌ها، هم‌صدایی و هم‌نوایی با دل‌های دیگری را برگزیده‌اید؛ در حقیقت توصیه ایشان به شماست که با صف انقلاب همدلی کنید تا دشمنان به شما و مواضع شما دلخوش نکنند.

اما از همه اینها که بگذریم، آقای هاشمی در این دیدار انتخاباتی از امور بسیاری سخن گفت که هیچ‌یک از آنها مورد سؤال افکار عمومی نیست و قطعاً اگر ایشان - چه خود وارد رقابت انتخاباتی شود و چه همچون انتخابات سال 88 مدیریت برخی کاندیداها را به عهده بگیرد - رسانه‌ها و مردم، پاسخگویی در خصوص این موارد را از او مطالبه نمی کنند بلکه امروز سؤالات رسانه‌ها و مردم از آقای هاشمی امور دیگری است.

ای کاش آقای هاشمی در باره برخی ادعاهای فرزند خود مهدی هاشمی که در گفت‌وگوی تلفنی با یک ضد انقلاب فراری بیان کرده، توضیح می داد؛ آنجا که مهدی هاشمی رفسنجانی از فعالیت‌های خاصّش علیه نظام این چنین سخن می گوید: «ما با اصلاح‌طلبان تفاهم کردیم که همه نیروها متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم؛ استراتژی ما از روز اول همین بوده است... هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد؛ این هزینه‌اش از همه چیز کمتر است... حرف‌هایی که ماها می زنیم حرف‌هایی که بابای من زد، از همه حرف‌های آقایون (اصلاح‌طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده‌‌ایم و هر کسی کار خودش را می کند؛ بابا کار خودش را می کند. اینها به من گیر داده‌اند چون می خواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم. من به عنوان مهدی هاشمی... وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم... دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم... بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. اینکه من الآن بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف‌های شما را قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا».

آقای هاشمی! شما چه کاندیدا بشوید و چه از پشت صحنه همچون انتخابات سال 88 به مدیریت برخی کاندیداها بپردازید، به جای اینکه از ایده‌های گذشته‌تان سخن بگویید، باید به سؤالاتی پاسخ دهید که فرزندتان درباره تقسیم کار با شما ادعا کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۱
۵
خداوند حفظت کنه
درست است که مواردی که گفتی مثل روز روشنه ولی کوچه علی چپ هم زیاده
ايمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۴
۳
اينو خوب اومدي
آقاي هاشمي اكه ميشه به اين سوالا جواب بديد
البته اكه جوابي براي دادن داشته باشيد
خالدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
۳
۳
هاشمی دیگه حرفی منطقی ندارد . بلکه او خود و خانواده اش را وارث انقلاب می داند و همه چیز را باهم می خواهد .