۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴

کلیدخوردن «لاله» در هیاهوی‌جشنواره‌فجر

گفتنی است رویکرد فمینیستی این پروژه آن هم با صرف هزینه هنگفت چند میلیاردی از جیب پول بیت‌‌المال ضمن در نظر داشتن خدشه دار بودن تم اصلی داستان، از دیگر نقاط منفی است این پروژه است که معلوم نیست جریان مشکوک نفوذی در دولت با چه هدفی موکدا پیگیر آن است.
کد خبر : ۹۵۳۵۰

به گزارش صراط، تقريبا سه ماه پيش بود كه اسدالله نيك نژاد در حاشيه نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها اظهارداشت: پروژه لاله را كليد زده و در حال حاضر فيلمبرداري روند خود را طي مي كند. وي همان موقع و همزمان با اعلام كنار كشيدن بنياد سينمايي فارابي از اين پروژه، تهيه كننده آن را مركز گسترش سينماي مستند و تجربي عنوان و از حضور سرمايه گذار خارجي اظهار بي اطلاعي كرد.

در همان زمان به يكباره موج انتقادات برخي مسئولين و جريانهاي فرهنگي، هنرمندان عرصه سينما و نيز برخي رسانه ها به ويژه به دليل اختصاص بودجه‌اي بيش از 5 ميلياردي به اين فيلم آن هم از سوي مر‌كز گسترش سينماي مستند و تجربي كه قطره‌چكاني به فيلمسازان جوان پول و امكانات مي‌دهد، منجر به اعلام منتفي شدن آغاز به كار اين پروژه شد.

شنيده ها حاكي است، اما اين روزها و در هياهوي جشنواره فيلم فجر، عوامل اين پروژه با كمك بيش از 10 ميليارد توماني ليدر جريان انحرافي و در سكوت كامل خبري كار خود را دوباره از سر گرفته و گام به گام به جلو مي روند. 

بنابر اين گزارش، فيلم لاله كه از آن به عنوان يكي از گران‌ترين طرح‌هاي سينمايي كشور ياد مي‌شود، در حالي بناست به روايت زندگي «لاله صديق» به عنوان يكي از زنان قهرمان اتومبيلراني ايران بپردازد كه مستنداتي از غيرواقعي و تقلبي بودن اين قهرماني نيز در رسانه ها منتشر شده است. 

از سوي ديگر سپردن ساخت چنين پروژه سنگيني به فردي چون اسدالله نيك نژاد آن هم با سابقه مشاركت در ساخت فيلمهاي پورنو و اروتيكال در سينماي آن سوي آبها به ويژه با پشتوانه رسانه اي سنگين شبكه هايي چون بي بي سي فارسي، ترديدها را در خير بودن اصل اين اتفاق دو چندان مي كند. 

گفتني است رويكرد فمينيستي اين پروژه آن هم با صرف هزينه هنگفت چند ميلياردي از جيب پول بيت‌‌المال ضمن در نظر داشتن خدشه دار بودن تم اصلي داستان، از ديگر نقاط منفي است اين پروژه است كه معلوم نيست جريان مشكوك نفوذي در دولت با چه هدفي موكدا پيگير آن است.


منبع: اصولگرا


نظرات بینندگان
سیدتقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱۰
درود بر سلحشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۹
۱
یعنی تو این تحریم
با این همه مردم مستحق
کارهای واجب
این فیلم واجبه ساخته بشه؟
اون وقت نباید گفت
مسئول ب کفایت؟
مسئوی بی درایت؟
مسئول بی لیاقت؟
مسئول بی وجدان؟
اون پول رو خرج ساخت 3 تا مدرسه
در مناطق جنوبی و محروم کشور کنن
رو تابلوشم بنویسن
هدیه سینما به بچه های ایران
تا آخر دنیا هم نامشون در یاد ها میمونه
هم ثوابش در آخرت
چه مدل مسلمونی
هستند این
مسئــــــــــــــــــــــــــولان؟؟؟؟؟؟؟؟
یک دانشجوی فعال سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱۰
بازم اتهام به دولت . فقط همین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۹
۱۱
مگه این زن اتومبیلران برای انقلاب اسلامی ارزشی داره که حالا براش فیلم هم می سازند؟!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
مگه این زن اتومبیلران برای انقلاب اسلامی ارزشی داره که حالا براش فیلم هم می سازند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۴
۰
وقتي اين همه خانم نخبه و دانشمند وجود داره که مي تواند الگوي بقيه شوند ساخت فيلم براي يک تومبيلران چه ارزشي داره . وقتي پشت صحنه شبکه سه را مي بيني مي فهمي يک معلول پاراالمپيکي چه زحمتي کشيده .