۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

گزارشی از اوضاع دیروز بحرین

نیروهای رژیم آل خلیفه امروز به مردم بحرین در مناطق مختلف جزیره "ستره" که به مناسبت دومین سالروز انقلاب تظاهرات کرده بودند، حمله کردند.
کد خبر : ۹۶۷۲۱
"صراط"- مردم بحرین در حالی امروز در دومین سالگرد انقلاب مسالمت آمیز خود تظاهرات کردند که بر اثر هجوم وحشیانه نیروهای سرکوبگر آل خلیفه، دهها نفر از آنها زخمی شدند.

به نقل از منابع خبری، همزمان با سالگرد آغاز انقلاب بحرین، تظاهرات گسترده ای از صبح امروز در مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.این تظاهرات در شرایطی برگزار شده است که سرکوب گسترده اعتراضات مردمی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه در این کشور همچنان ادامه دارد .

برخی منابع از حمله نیروهای امنیتی به معترضان با گلوله های ساچمه ای در شروع تظاهرات خبر دادند. تظاهرات کنندگان در اغلب خیابانهای منامه و دیگر مناطق شهری و روستایی بحرین حضور دارند و فعالیت اکثر واحدهای تجاری و تولیدی متوقف شده است.
 
حمله نیروهای آل خلیفه به تظاهرات جزیره ستره
نیروهای رژیم آل خلیفه امروز به مردم بحرین در مناطق مختلف جزیره "ستره" که به مناسبت دومین سالروز انقلاب تظاهرات کرده بودند، حمله کردند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که رژیم آل خلیفه همزمان با دومین سالگرد آغاز انقلاب تعداد زیادی زره پوش، کامیون و خودروهای نظامی با پشتیبانی چندین ستون سرباز را در مناطق مختلف جزیره ستره و خیابان های عمومی مستقر کرد تا با تظاهرات مسالمت آمیز مردم که به منظور دموکراسی خواهی و آزادی خواهی برگزار می شود، برخورد کند.

بر پایه این گزارش، حضور گسترده نیروهای امنیتی و ضرب و شتم مردم، با بازداشت شهروندان همراه شد که دو نفر از بازداشت شدگان، نوجوانانی 14 ساله به نام های " قاسم عباس احمد الجدید " و " حسین علی مکی " بودند.

نیروهای امنیتی بحرینی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در مناطق مختلف جزیره ستره از گازهای سمی استفاده کرده و سلاح های خود را به روی مردم گرفتند و مردم را تهدید به تیراندازی کردند و به ضرب و شتم مردم پرداخته در برخی مناطق با خشونتی وحشیانه با مردم بی دفاع برخورد کردند.

همچنین آخرین گزارش ها از منامه حاکی است که نیروهای رژیم آل خلیفه با گاز اشک آور به تظاهرات کنندگانی که قصد داشتند به سمت میدان لؤلؤه حرکت کنند ، حمله کرده و تلاش گسترده ای برای متفرق کردن مردم و پایان دادن به تظاهرات آنان انجام دادند.

جمعیت الوفاق بحرین نیز امروز اعلام کرد: در شرایطی که رژیم بحرین موضوع گفتگو با مخالفان را مطرح می کند، یک نوجوان بیگناه با شلیک مستقیم گلوله ساچمه ای مزدوران رژیم آل خلیفه به شهادت رسید.

منبع: مهر