۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
محمدزاده در جمع اهالی رسانه

واکنش مدیران به نقدنبایدشکایت باشد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقد و نقدپذیری گفت: اولین واکنش مدیران به نقد عملکردشان از سوی مطبوعات نباید شکایت به مراجع قضایی باشد.
کد خبر : ۹۷۲۸۹
به گزارش صراط،محمدجعفرمحمدزاده شامگاه روز سه شنبه در جلسه دیدار با مدیران مسئول هفته نامه های محلی استان و نمایندگان خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری افزود: برای مدیرانی که اولین واکنش انها وقتی در مقابل نقدقرار می گیرند شکایت باشد متاسفم چراکه مطبوعات به عنوان گوشها و چشمهای شنوای جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت مطبوعاتی هدایت مردم، تعالی بخشی و اگاهی بخشی است اظهارداشت: هرکدام از اهالی رسانه نیز باید نگاهی به عملکردشان بیندازند که آیاد در این مسیر قدم می گذارند و اگر هدفشان این باشد در راه تعالی جامعه گام بر می دارند.

محمدزاده اضافه کرد: نباید فکر کنیم یک روزنامه در ان روز متولد می شود و با انتشار روزنامه بعدی از بین می رود چراکه ان روزنامه وقایع یک روز تاریخ در ان درج شده است و بعدها آیندگان کار ما را مورد تحلیل و قضاوت قرار می دهند.

وی در جواب انتقادهای مدیران مسئول از عملکرد وزارت ارشاد برای حل مشکلات صنفی اهالی رسانه تصریح کرد: یک نفر نمی تواند تمام این مشکلات را یک شبه حل کند اما با این حال طی این سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون مطبوعاتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در طی این مدت مجوزها صفر شده است چراکه تا قبل از این مجوزهای مطبوعات مامنی برای رانت و رشوه شده بود.

وی ادامه داد: از زمان تصدی این پست یک صف چهارهزار نفری که در انتظار مجوزها بودند تحویل گرفتم و با برگزاری دو جلسه دیگر تا پایان سال دیگر این مجوزها صفر شده است.

این مقام مسئول تغییر تعرفه آگهی ها به صورت هرساله، توجه به آموزش و راه اندازی سرای روزنامه نگاری در 9 شهر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و خاطرنشان کرد: تعدادبازدید کننده های نمایشگاه مطبوعات نیز از سال 89 که 90 هزار بازدید کننده بود در سال 90 به یک میلیون و 190 هزار نفر و در سال 91 به یک میلیون و 300 هزار نفر رسید که یک رکورد برای مطبوعات محسوب می شود.

در این جلسه همچنین مدیران مسئول مشکلات خود از جمله کمبود یارانه های مطبوعات، مشکلات سایت سمن، قطع شدن بن کتاب، مشکلات مسکن خبرنگاران و اجاره دادن هفته نامه ها را عنوان کردند.

منبع: مهر