۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

مردم قم همواره ولایت مدار هستند

تولیت آستان مقدس قم گفت: مردم قم همیشه در همه عرصه‌های زمانی ولایت مدار و محب اهل بیت(ع) هستند.
کد خبر : ۹۷۵۸۰
به گزارش صراط،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در جمع عزادارن حضرت معصومه(س) در حرم مطهر در سوگواری بانو کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: مردم قم با حضور گسترده خود در عزاداری کریمه اهل بیت(ع) ادارت خویش را به بانوی آب و آیینه نشان دادند.

وی افزود: مردم ولایت مدار و متدین قم در استقبال از ورود این بانو به شهر قم نیز شور و اشتقاق خویش را به امامت و ولایت نشان دادند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امامان معصوم بر ولایت مداری مردم قم بر اهل بیت در بسیاری از روایات اشاره کرده اند، گفت: در حدیثی از امام صادق آمده است که فرمودند " همانا برای خدا حرمیست؛ و آن مکه می‏باشد، رسول خدا را حرمیست و آن مدینه است، برای امیرالمومنین(ع) حرمیست؛ و آن کوفه نجف اشرف است، ما هم دارای حرمی هستیم؛ و آن قم است. به زودی بانویی از فرزند من، که نامش فاطمه (علیه‏السلام) است، آنجا مدفون خواهد شد. هر کس او را زیارت کند، بهشت بر وی واجب می‏ شود.

وی افزود: امروز مردم قم با عزاداری خویش در سالروز وفات حضرت معصومه با او پیمان بستند تا در مسیر حق و دین اسلام قدم بردارند.

حجت الاسلام سعيدي ادامه داد: مردم شریف قم خصوصیات رفتاری و اجتماعی معصومان را الگویی برای خویش قرار دهند و در تمام ابعاد مختلف اجتماعی از این بانوی بزرگ و ائمه اطهار تأسی بگیرند.

تولیت استان مقدس قم در سخنرانی خویش چند بیت نیز در وصف بانوی عالمه محدثه، حضرت معصومه سرود..
منبع: مهر