۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
انتقاد دو نماینده مجلس از سکوت در برابر اقدامات انتخاباتی دولت

معیشت‌مردم‌مهم‌است‌یاهمایش‌میلیاردی؟

برگزاری چنین همایش هایی خلاف نظر رهبر انقلاب در زمینه جلوگیری از اسراف است. برای کسانی هم که خودشان را پیرو خط امام و رهبری می دانند، سکوت کردن جایز نیست و باید در این گونه موارد فریاد زد. موضع گیری نسبت به چنین اتفاقاتی همواره از سوی کسانی انجام شده که به دولت منتقد اند. از همین رو از جریان پایداری که همسو و در یک راستا با دولت است نمی توان انتظاری داشت که موضع خاصی بگیرند.
کد خبر : ۹۹۲۰۴
به گزارش صراط،جریان انحرافی و برخی از افراد نزدیک به دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند در انتخابات سال آینده، تاثیرگزاری بسزایی داشته باشند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.  برگزاری همایش های میلیاردی و صرف هزینه های بیت المال در کیش و بندرعباس از جمله اقداماتی است که نزدیکان دولت طی ماه های اخیر انجام داده اند. اما نکته جالب توجه درباره برگزاری این همایش ها، سکوت اعضای گروه پایداری است. همان هایی که همواره دم از اخلاق مداری و پشتیبانی از خط امام و رهبری می زنند، اما امروز در قبال صرف پول بیت المال برای استفاده انتخاباتی سکوت کرده اند.  
 
حیدرپور: هر کس سکوت کند به جمهوری اسلامی جفا کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کس در قبال خرج های میلیاردی دولتی ها در همایش های انتخاباتی سکوت کند، قطعا به نظام جمهوری اسلامی جفا کرده است.  
 
عوض حیدرپور  با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی خلاف نظر رهبر انقلاب در زمینه جلوگیری از اسراف است. برای کسانی هم که خودشان را پیرو خط امام و رهبری می دانند، سکوت کردن جایز نیست و باید در این گونه موارد فریاد زد. موضع گیری نسبت به چنین اتفاقاتی همواره از سوی کسانی انجام شده که به دولت منتقد اند. از همین رو از جریان پایداری که همسو و در یک راستا با دولت است نمی توان انتظاری داشت که موضع خاصی بگیرند.  
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری چنین همایش هایی چیست، اظهار داشت: در آستانه انتخابات ، این همایش ها در راستای تقویت و پیروز کردن کاندیدای جریان نزدیک به دولت و حلقه انحرافی است. برگزاری این همایش ها یک کار غیر قانونی و در مسیر خلاف منافع ملی است. دولتی ها نیز با این اقدام سیاسی به دنبال بهره برداری سوء از فضای انتخابات هستند.  
 
حیدرپور در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به حدیثی از یک معصوم عنوان کرد: در احادیث معصومین داریم که گفته اند باید از قرار گرفتن در موضع اتهام دوری کرد. این هزینه کردن از پول و امکانات بیت المال برای ایجاد فضایی مناسب برای یک کاندیدا کاری نادرست است.  
 
جوکار: معیشت مردم مهمتر است یا همایش های میلیاردی؟

یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی بر مردم فشار آورده، دست زدن به کارهایی که اصراف وتزویر را در پی دارد به صلاح کشور و مملکت نیست.
 
محمد صالح جوکار  به بودجه انقباضی کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات معیشتی مردم زیاد است و اولویت باید توجه به رفع این مشکلات باشد. برگزاری همایش هایی این چنینی آن هم برای بهره برداری گروهی خاص، بر خلاف اولویت های اصلی کشور است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: نباید بیت المال صرف هزینه های تبلیغاتی شود. بیت المال برای مردم است و باید برای حل مشکلات آنها خرج شود. مردم ما هم امروز هشیار هستند و همه مسائل را رصد می کنند و می بینند. آنها هم خدمت یک مسئول را می بینند و هم خیانت وی را.  
 
جوکار در بخش پایانی اظهارات خود درباره سکوت اعضای جبهه پایداری نسبت به این همایش های میلیاردی خاطر نشان کرد: بحث حمایت قانونی از دولت وظیفه همه ماست چراکه مقام معظم رهبری نیز در همه ادوار از دولت ها حمایت می کردند. اما اگر رفتاری از سوی دولت صورت بگیرد که به صلاح مردم و مملکت نباشد، مورد تایید هیچ کس نیست و مذموم است. جریانات سیاسی موظفند عملکردهای منصفانه را به نقد بکشند و نقد منصفانه وظیفه و یکی از کارکردهای هر جریان سیاسی است. از همین رو نباید در قبال چنین رفتارهایی سکوت کرد.

منبع: فردا