۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹

تهدیدنتانیاهو به ترورسفیرفلسطین درایران

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه برخی کشورها و دولت‌ها در حال استفاده از صهیونیست‌ها برعلیه برادران اسلامی خود هستند و این لکه ننگی در تاریخ معاصر است، گفت: طرح غرب از بین بردن تمامی سنگرهای مقاومت در منطقه است.
کد خبر : ۲۲۷۷۸۹
صراط: صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران امروز سه‌شنبه در نود و نهمین جلسه هم‌اندیشی مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا گفت: همه ما در معرض یک توطئه بزرگ بین‌المللی که هدفش ضربه به اسلام است قرار داریم.

وی افزود: غرب به نام اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام است پس باید مراقب این امر بود.

زواوی به گفتارهای یکی از مدیران کل سازمان سیا اشاره کرد و اظهار داشت: وی اعتراف کرده که ما برای مسلمانان، اسلامی جدید خواهیم ساخت که در این اسلام آنها بر روی هم اسلحه خواهند کشید ضمن اینکه ما به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستیم.

وی با تأکید براینکه داعش و النصره هیچ ربطی به اسلام و مسلمین ندارند، خاطرنشان کرد: آنها فقط تأسیس شده‌اند تا اسلام را از بین ببرند.

سفیر فلسطین در تهران گفت: داعش و النصره لکه ننگی در تاریخ و بین مسلمانان هستند.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام مبنی براینکه هر کسی اهل کتابی را بدون گناه بکشد بوی بهشت را نخواهد دید، افزود: باید یک صندوق بین‌المللی به همراه سربازان قوی بر علیه داعش تأسیس و خود را برای جنگ با آنها آماده کنیم.

زواوی با اشاره به تلاش‌های حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران با اسلام و فلسطین محمدرضا شاه پهلوی را از بین برد.

وی تأکید کرد: خون فلسطینی و ایرانی با هم آغشته شده است.

سفیر فلسطین در تهران گفت: راه مکتب جهاد و شهادت تقدیم شهدا و فداکاری و شجاعت است لذا باید به یاد داشته باشیم که کسانی در این راه قدم برمی‌دارند باید خود را برای تحمل سختی‌ها آماده کنند.

وی افزود: همه گروه‌های فلسطینی در سرزمین‌شان از سال‌ها پیش شهدا و جانبازان فراوانی را در راه اسلام داده‌اند و این راه همچنان ادامه دارد.

زواوی اظهار داشت: متأسفانه غربی‌ها در نظر داشتند از شر یهودی‌ها خلاص شوند و به همین دلیل آنها را به جان مردم فلسطین انداختند. همچنین اروپایی‌ها هم می‌خواستند از شر یک ملت رهایی پیدا کنند ولی باعث بدبختی ملت دیگری به نام فلسطین شدند.

وی خاطرنشان کرد: غرب به دنبال ایجاد پایگاهی بزرگ در منطقه و بدون هزینه است تا هر موقع توانست کشورهای منطقه را مدیریت و مناطق مهم و استراتژیک آن را در اختیار گیرد و به همین دلیل یهودی‌ها را به جان مردم فلسطین انداخت.

زواوی گفت: غرب یهود را به قلب جهان اسلام تحمیل کرده است.

سفیر فلسطین در تهران اظهار داشت:برنامه تجزیه از 100 سال پیش تاکنون در منطقه ما در نظر گرفته شده، ولی هم‌اکنون این برنامه در حال اجرایی شدن است و درگیری‌های زیاد بین اقوام، ادیان و نژادهای مختلف به همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: بهار عربی تنها یک پاییز سیاه است.

زواوی به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح بسیار خوبی برای جهان اسلام که از سوی حضرت امام خمینی (ره) ارائه شده است، دارد و هم اکنون هم این طرح به خوبی از سوی مقام معظم رهبری در حال مدیریت و هدایت شدن است.

وی گفت: هدف امام خمینی (ره) تنها ساقط کردن شاه و بهروزی ملت ایران نبود، هدف نهایی حضرت امام خمینی فقط وحدت جهان اسلام و همچنین از بین بردن اسرائیل به عنوان غده سرطانی بوده است.

سفیر فلسطین در تهران افزود: هر کسی که از طرح حضرت امام خمینی (ره) حمایت کرده و می‌کند باید بهای آن را نیز بدهد.

وی گفت: حزب‌الله از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام است، زیرا حزب‌الله در بزرگترین نبردها در برابر صهیونیست‌ها پیروز بیرون آمده است. ضمن اینکه پیروزی‌های مردم فلسطین در غزه نیز با کمک جمهوری اسلامی ایران به دست آمده و اگر این حمایت‌ها صورت نمی‌گرفت بدون شک این پیروزی‌ها هم به دست نمی‌آمد.

زواوی اظهار داشت: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن آن بودند و به همین دلیل وقایع طبس و حمله نظامی صدام به ایران و... برای تضعیف ایران صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طرح غرب از بین بردن تمامی سنگرهای مقاومت در منطقه است و در همین راستا تلاش کردند که جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن را از بین ببرند که شکست خوردند و به لبنان حمله کردند که در آنجا هم شکست خوردند و در حال حاضر تمام تلاش آنها برای از بین بردن سوریه است که حتماً در این منطقه شکست خواهند خورد.

سفیر فلسطین در تهران اظهار داشت: سوریه از 100 سال پیش همراه فلسطین در بحث نظامی و...حضور داشته است.

وی گفت: سوریه نه تنها به ملت فلسطین بلکه به تمامی ملت‌های آزادیبخش جهان کمک کرده و به همین دلیل غرب به دنبال نابودی نظام سوریه می‌باشد.

زواوی افزود: ملت سوریه به کمک جمهوری اسلامی ایران حتماً به پیروزی در برابر دشمنان جهان اسلام خواهد رسید و امیدواریم که سوریه، دوباره قدرتمند به جامعه اسلامی برگردد.

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه غرب به دنبال کوچک‌تر کردن کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: تأسیس حکومت‌های ملوک‌الطوایفی در جهان اسلام و منطقه از برنامه‌های غرب است. همچنین غرب می‌کوشد تا حاکم مطلق منطقه صهیونیست‌ها شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه اخبار بدی از منطقه شنیده می‌شود، افزود: برخی کشورها و دولت‌ها در حال استفاده از صهیونیست‌ها برعلیه برادران اسلامی خود هستند و این لکه ننگی در تاریخ معاصر است.

زواوی با تأکید براینکه فلسطینی‌ها باید یک دست و واحد با هم باشند تا امت اسلامی را هم در کنار خود به صورت واحد ببینند، خاطرنشان کرد: باید تمامی اختلافات و تناقضات را کنار بگذاریم و فقط سرنیزه‌های خود را علیه صهیونیست‌ها به کار گیریم.

وی به تهدید نتانیاهو مبنی بر ترور سفیر فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت: تهدید نتانیاهو مبنی بر ترور من اثری بر اقدامات و گفتارهایم نخواهد گذاشت و من از خداوند تنها شهادت را بعد از عمری خدمت در راه اسلام خواستار هستم ضمن اینکه باید با هم عهدی ببنیدیم که تنها راه مبارزاتی ما در اختیار گرفتن آخرین وجب از خاک فلسطین و محقق کردن آرزوی مشترک حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشد و تلاش کنیم همگی ما روزی نماز وحدت را در مسجدالاقصی بخوانیم.

سفیر فلسطین در تهران در پایان خاطرنشان کرد: روزی فرا خواهد رسید که بساط رژیم صهیونیستی برچیده شود و فرزندان ما در کتاب‌های تاریخی خود از وجود اسرائیل در گذشته‌های دور مطالبی را خواهند خواند که این رژیم نابود شده است.
منبع: فارس