۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

نوه امام: امام برای انقلاب ترس نداشت

سید علی خمینی گفت: امام خمینی (ره) زمانی وارد حرکت انقلاب شد که از هیچ چیز واهمه نداشت و ترس در وجود آن بزرگوار جایگاهی پیدا نکرد.
کد خبر : ۲۳۲۳۷۵
صراط: سیدعلی خمینی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و طلبه‌های حوزه علمیه جامعة‌الامام المنتظر نجف‌آباد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام خمینی (ره) که در منشور روحانیت به صراحت اشاره شده، راه‌های انحرافی است.
 
وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی قبل و بعد از انقلاب به چند راه انحرافی اشاره کرد که در تاریخ شیعه و روحانیون این مسیرها وجود داشته است.
 
نوه امام خمینی (ره) در مورد راه‌های انحرافی بیان کرد: نمونه بارز آن را می‌توان به دوری از سیاست و یا غرق شدن در سیاست دانست که هر کدام مانند لبه تیغه قیچی عمل می‌کنند.
 
وی افزود: یک طلبه باید تاریخ طلبگی را مطالعه کرده و آگاه باشد که در طول تاریخ با چه مشکلات و تهدیداتی روبه‌رو بوده که در یک دوره عمامه طلبه را برداشته و در دوره دیگر طلبه را تاج سر خود می‌کردند.
 
سید علی خمینی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) با اندیشه خاصی صورت گرفت و این انقلاب مقدس بود، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی با اندیشه و هدف خاص خود قیام کردند و از لحاظ علمی و عملی خود را ساخته و قدم در این راه نهادند.
 
وی در ادامه بیان کرد: دشمنان قبل و بعد از انقلاب با توطئه‌ها و حوادث مختلف نتوانستند به آرزوی خود برسند زیرا امام خمینی (ره) در حوزه علمیه نجف از لحاظ علمی و عملی خود را ساخته و آماده قیام کرده بود.
 
نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد وظیفه طلبه در این ایام تصریح کرد: وظیفه روحانیون و طلبه‌ها تحصیل، تدریس و تهذیب و آگاهی از مسائل روز است و این از ویژگی‌های منحصر به فرد امام بود.
 
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) زمانی وارد حرکت انقلاب شد که از هیچ چیز واهمه نداشت و ترس در وجود آن بزرگوار جایگاهی پیدا نکرد.
 
سید علی خمینی در مورد ورود روحانیون به سیاست اظهار کرد: زمانی که روحانیون وظیفه شرعی را احساس کرده و خداوند به آنها تکلیف و بادهای لرزان آنها را نلرزاند و گمراه نشدند، باید در سیاست وارد شوند.
 
وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های امروز طلاب و روحانیون که نباید فراموش شود درس خواندن و کمک به اعتقادات مردم و فقه اهل‌بیت (ع) است که خودسازی از حیث علمی و عملی باید موثر باشد.
منبع: فارس