۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

گرجستان وعده دادباروسیه واردجنگ نشود

وزیر دفاع گرجستان تاکید کرد که این کشور قصد ندارد تمامیت ارضی خود در رابطه با مناقشه آبخازی و اوستیای جنوبی را از طریق جنگ با روسیه حل و فصل کند و به حل مسالمت‌آمیز مشکلات پایبند است.
کد خبر : ۱۰۳۰۶۵

به گزارش صراط،به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ایراکلی آلاسانیا" وزیر جنگ گرجستان اعلام کرد که این کشور قصد ندارد مشکلات مربوط به برقراری تمامیت ارضی خود را از راه جنگ با روسیه حل و فصل کند.

به گفته آلاسانیا، گرجستان نسبت به اصول حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در آبخازی و اوستیای جنوبی کاملا پایبند است و امکان بروز درگیری نظامی در منطقه قفقاز به کمترین حد آن رسیده است.

وزیر دفاع گرجستان یادآور شد: اگر شرکای غربی ما به این مسئله که ما خواستار جنگ در منطقه نیستیم، این موضوع مانعی در راه همگرایی ما با ناتو و یا هر اتحاد اروپایی دیگری خواهد بود.

آلاسانیا در عین حال یادآور شد که مذاکرات آغاز شده با روسیه در خصوص مسائل بازرگانی این امیدواری بزرگ را بوجود می‌آورد که اظهارات خصمانه کاهش یابد.

وزیر دفاع گرجستان افزود: البته در حال حاضر دلیلی برای چنین اطمینانی نداریم، به همین دلیل اصلی ترین وظیفه ما تامین توانایی دفاعی کشور است.

منبع: فارس