۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
محمدودود حیدری در نشست خبری:

خط امام(ره) ژنتیکی منتقل نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: عده‌ای برای توجیه وضعیت کنونی خود به تحریف بیانات امام خمینی(ره) می‌پردازند، این جریان ورود مناسب حسن خمینی را می‌طلبد چرا که تداوم این امر منجر به عرض اندام فرزندان معنوی امام(ره) می‌شود.
کد خبر : ۱۳۷۵۸۷
صراط: رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: عده‌ای برای توجیه وضعیت کنونی خود به تحریف بیانات امام خمینی(ره) می‌پردازند، این جریان ورود مناسب حسن خمینی را می‌طلبد چرا که تداوم این امر منجر به عرض اندام فرزندان معنوی امام(ره) می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشستی خبری با انتقاد از انعکاس کاریکاتوری اتفاقات دانشگاه‌های کشور، گفت: متاسفانه بعضی از اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌ها با بی انصافی به صورت کاریکاتوری منعکس می‌شود در حالی که در سطح دانشگاه‌ها مباحث گوناگونی مطرح می‌شود و به همین خاطر رسانه‌ها باید چهره اصلی دانشگاه‌ها را منعکس کنند تا مردم از وضعیت دانشگاه‌های ما اطلاعات کامل داشته باشند.

ودود حیدری با بیان اینکه بسیج دانشجویی از آخرین مولودهای امام راحل است، گفت: اینکه فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام خمینی چند ماه بعد از پایان هشت سال جنگ صادر می‌شود نشان از این دارد که حضرت امام  بعد از جنگ سخت به دنبال عرض اندام در جنگ نرم بودند.

رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به دو و نیم دهه از فعالیت بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی می‌تواند این ادعا را بکند که محل پمپاژ نیروی انسانی متخصص و مدیرانی توانمند برای جمهوری اسلامی بوده است.

وی گفت: درهای بسیج دانشجویی برای هر دانشجوی دغدغه‌مند انقلابی باز است البته امروزه اکثر دانشجویان ما در این چارچوب می‌گنجند و زمینه فعالیت آنها نیز فراهم شده است.

وی افزود: بسیج دانشجویی با روحیه تشکلی و استفاده از ظرفیت‌های خود اداره می‌شود. رویکردهای کلی بسیج دانشجویی نیز با نظرخواهی از بدنه دانشجویی در حال اداره شدن است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود پیرامون اولویت‌های پنج گانه بسیج دانشجویی کشور گفت: اولین این اولویت‌ها پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری است، ما به عنوان یک تشکل دانشگاهی که مطالبات رهبری را صادقانه‌ترین مطالبات می‌دانیم به دنبال پیگیری این مطالبات و گفتمان سازی آن هستیم و اجرای آن را جزء رویکردهای اصلی خود می‌دانیم.

محمد ودود حیدری اولویت دوم بسیج دانشجویی کشور را نقش آفرینی فرهنگی و سیاسی در سطح دانشگاه‌ها دانست و در این باره اظهار داشت: ما در سطح دانشگاه‌ها موضوعات مختلف فرهنگی و سیاسی را دارا هستیم.

به گفته وی، بسیج دانشجویی به دنبال نقش آفرینی بر اساس مدل و شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی است، در این گفتمان سازی بسیج دانشجویی هیچ نگاهی به جناح‌های سیاسی ندارد. اساس حرکت بسیج دانشجویی براساس مدل خط امام و رویکرد مقام معظم رهبری است.

نقش آفرینی علمی، مطالبه‌گری تخصصی و کمک رشد علمی دانشگاه‌ها اولویت سوم بسیج دانشجویی است که محمد ودود حیدری به آن اشاره کرد و گفت: بنده مخالف این هستم که برونداد بسیج دانشجویی صرفا به موضوعات سیاسی و فرهنگی اختصاص یابد. به همین خاطر از این به بعد برون داد علمی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بحث نقش آفرینی علمی به دنبال آن هستیم که جایگاه علمی بسیج دانشجویی ارتقاء یابد.

محمد ودود حیدری اشاعه روحیه جهادی خدمت رسانی به مردم و مقاومت را اولویت دیگر سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد و در همین رابطه گفت: ما مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم و بر همین اساس امروزه در حدود یک هزارو 800 گروه جهادی بسیجی در سطح کشور وجود دارد که نگاه به گروه‌ها خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف است.

آخرین اولویت کاری سازمان بسیج دانشجویی که محمد ودود حیدری بدان اشاره کرد، ارتقاء سطح معرفتی دانشجویان طبق آموزها و معارف اسلامی و انقلابی بود که وی در همین رابطه گفت: ما برای رشد و ارتقاء معنوی خود نیازمند مبانی هستیم که این مبانی به جز آموزه‌های اسلام نخواهد بود. چرا که بلندترین معارف بشری در آموزه‌های اسلامی وجود دارد.

وی پیرامون وضعیت بسیج دانشجویی کشور نیز تصریح کرد: امروزه بسیج مجموعه پویا، محرک و انقلابی و جایگاه مناسبی را در فضای دانشگاهی دارا است. اما برای رسیدن به جایگاه اصلی خود که بستر سازی برای تمدن اسلامی است کارهای زیادی دارد و در حقیقت ما مجموعه بسیج دانشجویی را موفق، پرتحرک، پویا و مولد ارزیابی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور پیرامون تحریفات اخیر صورت گرفته در خصوص سخنان امام خمینی (ره)گفت: حضرت امام (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب بودند و ما هر چه داریم از ایشان است و مجموعه بیانات ایشان که به تعبیری خط امام می‌نامیم آن است که ایشان در سخنرانی‌های خود بیان می‌کردند.

وی افزود: هنوز بیش از دو دهه از رحلت امام (ره) نگذشته است که ما شاهد این هستیم تحریفاتی در سخنان و خاطرات ایشان صورت می‌گیرد.

محمد ودود حیدری با تاکید بر این موضوع که نگاه ما به خط امام جناحی و سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: اما باید امام را همانگونه که بوده معرفی کنیم. اما عده‌ای برای توجیه وضعیت امروزی خودشان از امام (ره) خرج می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: خط امام خمینی (ره) لزوما با ژنتیک منتقل نمی‌شود و ما از سید حسن خمینی توقع داریم که این موضوع را مدیریت کند.

رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور با محترم خواندن بیت امام اظهار داشت: حفظ جایگاه بیت امام بر ما فرض است اما حفظ جایگاه خط امام و جلوگیری از تحریف آن از اولویت‌های کاری آن است که با ورود مناسب سید حسن خمینی باید این موضوع به خوبی حل شود. چرا که تداوم این کار و تحریف سخنان امام منجر به عرض اندام فرزندان معنوی امام خواهد شد. فرزندانی که خودشان را حافظ خط امام می‌دانند.

وی افزود: البته فرزندان معنوی حضرت امام تنها در بسیج دانشجویی خلاصه نمی‌شوند. این عرض اندام برخوردهای فیزیکی نخواهد بود و حضور فیزیکی به مفهوم تنش آفرینی در دستور بسیج دانشجویی و هیچ دستگاه عاقل دیگری نیز نخواهد بود چراکه تا زمانی که زبان راهگشای منطق وجود دارد نیازی به عرض اندام فیزیکی نیست.

وی با ناکافی دانستن اقدامات مرکز حفظ و نشر آثار امام خمینی اظهار داشت: ما انتظار عرض اندام بهتری را از موسسه نشر آثار امام داریم چرا که مرجع رسیدگی قانونی چنین موضوعاتی این موسسه است.

محمد ودود حیدری پیرامون برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: طرح موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی از طرف مقام معظم رهبری و پیگیری آن از طرف بسیج دانشجویی نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی هیچ ترسی از بروز دیدگاه‌های مختلف ندارد و من باید بگویم که در هیچ جای دنیا چنین رویکردی وجود ندارد. البته ما از اقدامات و عملکرد مدیران دانشگاه‌ها در سالهای گذشته در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی راضی نیستیم، چرا که فضای دانشگاه‌ها باید فضایی باشد که دیدگاه‌های مختلف در آن بیان شود.

وی پیرامون خطرناک بودن تفرقه بین مسلمانان اظهار داشت: ما معتقدیم تئوری فاصله انداختن بین مسلمانان یک تئوری قدیمی است که امروزه در سطح منطقه اتفاق می‌افتد شاهد مثال ان نیز اتفاقات سوریه است. که جنگ طرفداران و مخالفان رژیم صهیونیستی را جنگ شیعه و سنی اعلام می‌کنند که این دروغ بزرگی است. البته با ورود انقلاب و طرح شعاع وحدت حضرت امام تا حدودی این توسعه غربی بر ملا شده است.

حیدری پیرامون مذاکرات هسته‌ای اخیر دولت نیز خاطر نشان کرد: موضوع هسته‌ای جزء حقوق قطعی جمهوری اسلامی و مردم ما بوده است. مسئولان باید مردم را محرم خود بدانند، زاویه‌های ابهامی مردم در خصوص مذاکرات هسته‌ای هنوز حل نشده است و نیازمند پاسخ‌های روشن مسئولان امر است.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم انفعال هسته‌ای دوران اصلاحات تکرار شود، گفت: مردم ما توقع دارند که مذاکرات هسته‌ای ما مسیر درست خودش را برای رسیدن به حقوق مردم ایران طی کند.

محمد ودود حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که ما دست برتر منطقه‌ای را دارا هستیم زمان کوتاه آمدن در مذاکرات هسته‌ای نیست بر همین اساس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما باید در حد و اندازه ملت بزرگ ایران عرض اندام کند.

رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور پیرامون روز 13 آبان نیز گفت: دشمن طی ماه‌های اخیر به دنبال دو هدف در قبال جمهوری اسلامی بوده است که اولین آن ایدئولوژی زدایی در خصوص مبارزه با استکبار است.

وی در همین رابطه ادامه داد: انقلاب اسلامی ما تنها منادی مبارزه با استکبار است و حال دشمن به دنبال آن است که این روحیه و این ایدئولوژی را از ما بگیرد ما باید بدانیم که این اولین باری نیست که ما با دشمن مذاکره داشتیم ما با صدام نیز مذاکره کردیم، البته این دلیلی نمی‌شود که ما ایدئولوژیمان را که همان مبارزه با استکبار است کنار بگذاریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف دیگری که دشمن به دنبال آن است این است که بین مردم ما تفرقه بیافکند که البته دشمن در این راه به مطلوب خود نخواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بسیج دانشجویی در 13 آبان امسال فعال‌تر از گذشته فعالیت خواهد کرد، گفت: ما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تا زمانی که اینان خوی استکباری خود را کنار نگذارند خواهیم داشت. امسال در 13 آبان دهه استکبار ستیزی را در نظر گرفته‌ایم.

محمد ودودی حیدری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مذاکره با دشمن زمانی جواب خواهد داد که ما دست برتر خود را رو بکنیم که این دست برتر نیز همان نگاه انقلابی ما است و طرح مذاکره با آمریکا تا زمانی که تغییر خصلت در این کشور به وجود نیاید فایده‌مند نخواهد بود.
منبع: فارس
برچسب ها: حیدری خط امام صراط