۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
آیت الله محمودی:

تفکیک جنسیتی نیاز جامعه دانشگاهی است

امام جمعه ورامین با اشاره به اهمیت علم آموزی در عصر حاضر گفت: باید علم آموزی در دانشگاه نهادینه شود.
کد خبر : ۱۳۹۸۰۰
صراط: صبح امروز رییس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس با حضور در بیت امام جمعه ورامین با آیت الله سید مرتضی محمودی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله محمودی با گرامیداشت حادثه 13 آبان اظهار داشت: سیزدهم آبان یادآور حرکت حماسی دانشجویان پیرو خط امام بر علیه استکبار بود و با تسخیر لانه جاسوسی ماهیت آمریکا و قدرتهای غربی برای ملت ایران مشخص شد.

امام جمعه ورامین افزود: آنروز دانشگاه با تبعیت از امام راحل و الگو گیری از قیام امام حسین(ع)، حرکتی را انجام داد که در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد زیرا تسخیر لانه جاسوسی بسیاری از معادلات سیاسی جهان را برهم زد.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل دانشگاه مرکز تربیت و اصلاح است و اگر در مسیر درست صحیح حرکت کند به انقلاب و نظام اسلامی آسیبی وارد نخواهد شد.

محمودی یادآور شد: امروز حرکت پرشتاب علمی در کشور حیرت دانشمندان جهان را برانگیخته است و جوانان ایرانی با تکیه بر ایمان و تلاش مخلصانه توانسته اند قله های پیشرفت را طی کنند.

این مسئول اضافه کرد: باید توجه داشت که این پیشرفتهای علمی به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده و همه ما وظیفه داریم همواره قدردان این نعمت الهی باشیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تأکید کرد: امروز دشمن با تمام توان و ابزارهای مدرن سعی در انحراف نسل جوان ما دارد که در این میان نقش دانشگاه ها در این جنگ نرم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین عنوان کرد: جوانان باید از مدرک گرایی فاصله بگیرند و علم را برای فراگیری مطالب جدید دنبال کنند و مسئولان دانشگاه وظیفه دارند تا علم آموزی را در دانشگاه نهادینه کنند.

وی اظهار داشت: امروز تفکیک جنسیتی نیاز جامعه دانشگاهی است و تحقیقات ثابت کرده که جوانان در محیط های غیر مختلط پیشرفت های علمی بیشتری را کسب می کنند.

محمودی افزود: اختلاط در دانشگاه ها فساد انگیز است و چگونه می توان در محیط مختلط از جوان انتظار پیشرفت و علم آموزی داشت.
منبع: مهر