۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
حسینی درباره فیلم لاله مطرح کرد:

حمایت نهاد ریاست جمهوری از یک فیلم

شمقدری از من درخواست کرد که از محل اعتبارات دیگر وزارت ارشاد به فیلم لاله کمک کنیم اما من مخالفت کردم و به جای فیلم لاله به فیلم چمران کمک کردم/ فیلم لاله با حمایت و بودجه نهاد ریاست جمهوری ساخته شد نه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
کد خبر : ۱۴۰۲۸۱
صراط: بحث‌های مربوط به ساخت فیلم لاله در دولت دهم به دولت یازدهم نیز کشیده شد. گروهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برای ساخت این اثر مقصر می‌دانند اما سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم می‌گوید که بودجه این فیلم از طرف نهاد ریاست جمهوری تامین شده است.

سیدمحمد حسینی با اعلام این مطلب افزود: بحث ساخت فیلم لاله در سازمان سینمایی دنبال می‌شده است و باید با شمقدری صحبت شود. در دوره‌ای که من بودم شمقدری به من نامه نوشت و از ما خواست که از محل اعتبارات دیگر وزارت ارشاد به این فیلم کمک کنیم اما ما کمک نکردیم زیرا در اولویت ما نبود و اعتباری که ما می‌خواستیم به فیلم لاله بدهیم را به فیلم چمران به کارگردانی حاتمی کیا دادیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی از طریق ریاست جمهوی این مسئله را پیگیری کرد و از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری استفاده کردند و اینکه گفته می‌شود از بودجه مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی استفاده شده؛ اینگونه نبوده است بلکه خود نهاد ریاست جمهوری؛ بودجه برای ساخت فیلم لاله اختصاص داد و کمک کرد و فیلم ساخته شود.

سیدمحمد حسینی درباره وضعیت صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران و قطع بیمه آن‌ها در دولت یازدهم به دلیل بدهی که از دولت دهم باقی مانده است، گفت: ما صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران و نویسندگان را خیلی توسعه دادیم و تعداد اعضائ صندوق در طول سالهای قبل دو برابر شده است.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این صندوق به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است درست است اما خیلی از اداره‌های دیگر هم به تامین اجتماعی بدهکار هستند. قبلا هم این بدهی وجود داشت و بدهی مربوط به دوره ما نیست. ما کاری که کردیم این بود که با احمدی‌نژاد صحبت کردیم و ایشان کتبی دستور دادند توسط دولت پرداخت شود و باری بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد زیرا ما می‌خواستیم با بودجه صندوق؛ از اهالی فرهنگ حمایت کنیم و در قالب وام و ودیعه به آن‌ها کمک کنیم. اگر می‌خواستیم این پول را به جای بدهی به سازمان تامین اجتماعی بدهیم؛ نمی‌توانشیتم از راه‌های دیگر هنرمندان را حمایت کنیم.
منبع: ایلنا